IAB uruchamia program L.E.A.N., będzie walczyć z blokowaniem reklam

Organizacja IAB ogłosiła rozpoczęcie programu L.E.A.N., którego celem jest opracowanie skutecznych sposobów na docieranie z reklamą do odbiorców w warunkach rosnącej popularności adblockerów. W programie uczestniczy także polski oddział IAB. - Powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam - wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

O utworzeniu programu nazwanego L.E.A.N. (skrót od Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads) zdecydowano podczas konferencji IAB Global Summit 2015, a za realizację projektu ma odpowiadać komitet IAB Tech Lab.

W ramach programu mają zostać opracowane i dostarczone wydawcom narzędzia, które pozwolą im na tworzenie treści bardziej niż obecnie dostosowanych do oczekiwań odbiorców i przynoszących dochody w zmieniających się warunkach na rynku cyfrowym.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/blokowanie-reklam-istotnym-zagrozeniem-dla-wiekszosci-e-wydawcow-content-marketing-najwieksza-szansa-na-rozwoj ##

W komunikacie IAB podkreśla, że program L.E.A.N. skoncentruje się m.in. na właściwym targetowaniu reklam czy optymalizowaniu ich widoczności i zajmowanej powierzchni.

Nie jest tajemnicą, że jednym z celów stojących przez L.E.A.N. jest opracowanie skutecznych metod walki wydawców z rosnącym zjawiskiem wykorzystywania przez internautów aplikacji służących do blokowania reklam w sieci. Tego motywu uruchomienia programu nie ukrywa Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wedlug-marketingowcow-walka-z-blokowaniem-reklam-w-internecie-daremna-na-razie-nie-szkodzi-to-rynkowi-reklamowemu ##

- Wypracowujemy kierunki działań spójne dla całego rynku online w Polsce - zapowiada Włodzimierz Schmidt. - W tym celu powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam. Równolegle do działań prowadzonych w grupach przeprowadzone zostanie badanie, które ma na celu poznanie motywacji i potrzeb użytkowników korzystających z narzędzi blokujących reklamy online.

Polski oddział IAB wyjaśnia, że powołane przez niego zespoły postarają się zaktualizować standardy reklamy on-line w takim kierunku, by wykluczyć jej najbardziej natarczywe formy oraz odciąć od budżetów reklamowych pirackie serwisy emitujące inwazyjne formy reklamowe. IAB chce też prowadzić edukację użytkowników na temat roli reklamy w gospodarce i wskazywać internautom konsekwencje, jakie może przynieść stosowanie adblockerów dla dostępności w sieci wartościowych treści.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"