SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IAB uruchamia program L.E.A.N., będzie walczyć z blokowaniem reklam

Organizacja IAB ogłosiła rozpoczęcie programu L.E.A.N., którego celem jest opracowanie skutecznych sposobów na docieranie z reklamą do odbiorców w warunkach rosnącej popularności adblockerów. W programie uczestniczy także polski oddział IAB. - Powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam - wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

O utworzeniu programu nazwanego L.E.A.N. (skrót od Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads) zdecydowano podczas konferencji IAB Global Summit 2015, a za realizację projektu ma odpowiadać komitet IAB Tech Lab.

W ramach programu mają zostać opracowane i dostarczone wydawcom narzędzia, które pozwolą im na tworzenie treści bardziej niż obecnie dostosowanych do oczekiwań odbiorców i przynoszących dochody w zmieniających się warunkach na rynku cyfrowym.

W komunikacie IAB podkreśla, że program L.E.A.N. skoncentruje się m.in. na właściwym targetowaniu reklam czy optymalizowaniu ich widoczności i zajmowanej powierzchni.

Nie jest tajemnicą, że jednym z celów stojących przez L.E.A.N. jest opracowanie skutecznych metod walki wydawców z rosnącym zjawiskiem wykorzystywania przez internautów aplikacji służących do blokowania reklam w sieci. Tego motywu uruchomienia programu nie ukrywa Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

- Wypracowujemy kierunki działań spójne dla całego rynku online w Polsce - zapowiada Włodzimierz Schmidt. - W tym celu powołaliśmy w IAB Polska zespoły zadaniowe, które pracują nad rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam. Równolegle do działań prowadzonych w grupach przeprowadzone zostanie badanie, które ma na celu poznanie motywacji i potrzeb użytkowników korzystających z narzędzi blokujących reklamy online.

Polski oddział IAB wyjaśnia, że powołane przez niego zespoły postarają się zaktualizować standardy reklamy on-line w takim kierunku, by wykluczyć jej najbardziej natarczywe formy oraz odciąć od budżetów reklamowych pirackie serwisy emitujące inwazyjne formy reklamowe. IAB chce też prowadzić edukację użytkowników na temat roli reklamy w gospodarce i wskazywać internautom konsekwencje, jakie może przynieść stosowanie adblockerów dla dostępności w sieci wartościowych treści.

Dołącz do dyskusji: IAB uruchamia program L.E.A.N., będzie walczyć z blokowaniem reklam

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
No to się wygłupią. Już samo założenie "przeprowadzone zostanie badanie, które ma na celu poznanie motywacji i potrzeb użytkowników korzystających z narzędzi blokujących reklamy online." jest idiotyczne. Dlaczego blokują? Bo nie lubią reklam - specjaliści jak z koziej d*py trąbka!
odpowiedź
User
sdfg
Gdyby reklamy na stronach były emitowane w cywilizowany sposób (a nie jakieś agresywne animacje wychodzące poza przeglądarkę, samoodtwarzające się klipy, jakieś grające w tle dźwięki), nikt by nie myślał o blokowaniu reklam. A tak np. ja blokuję wszystko, co się da, nawet reklamy tekstowe.
odpowiedź
User
acc
"metody walki", "rozwiązanie zjawiska" - siłą im wyłączcie te adblocki, bo kto przecież będzie tracił czas na zrozumienie zjawiska. Najpierw zrozumienie, potem rozwiązanie. A wróć, IAB zrobi badanie, w pop-upie pewnie.
odpowiedź