IDC: ponad 220 mln tabletów w 2013 r., potem coraz słabsze tempo wzrostu

Firma badawcza IDC obniżyła swoją prognozę dla liczby tabletów, jakie zostaną sprzedane na świecie w 2013 roku oraz w kolejnych latach.

km
km
Udostępnij artykuł:

Wcześniej analitycy IDC przewidywali, że w bieżącym roku na całym świecie sprzedanych zostanie 227,4 miliona tabletów. Teraz ta prognoza została obniżona do 221,3 miliona sztuk, co oznaczałoby wzrost o 53,5 proc. w porównaniu z rokiem 2012.

W 2014 roku tempo wzrostu ma zwolnić do 22,2 proc., przy 270,5 miliona sprzedanych tabletów, a w roku 2017 - do jednocyfrowego poziomu. Wówczas sprzedanych ma zostać 386,3 miliona tabletów, wobec wcześniej zakładanych 407 milionów.

Jeśli chodzi o systemy operacyjne instalowane w tabletach, pozycję wyraźnego lidera ma w najbliższych latach utrzymać Android. Druga będzie platforma iOS od Apple, ale jej udział ma w latach 2012-2017 spaść o 15 pkt. proc. Natomiast wzrost ze znikomego poziomu do ponad 10-proc. udziału przewidywany jest dla Windowsa Microsoftu.

Z kolei biorąc pod uwagę rozmiar ekranu tabletów, najlepiej w prognozowanym okresie mają sprzedawać się urządzenia 7-8 calowe.

grafika
km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji