IKEA odpowiada reklamą domowi mody Balenciaga na skopiowanie jej charakterystycznej torby

Sieć sklepów meblowych IKEA w zabawny sposób zareagowała na torbę Balenciagi łudząco podobną do jej kultowych toreb Frakta. W reklamach w formie poradnika tłumaczy, jak odróżnić podróbkę od oryginału.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
IKEA odpowiada reklamą domowi mody Balenciaga na skopiowanie jej charakterystycznej torby

Francuski dom mody Balenciaga wprowadził kilka dni temu do sprzedaży niebieską skórzaną torbę Arena, która jest łudząco podobno do toreb dostępnych w sieci sklepów IKEA, tzw. toreb Frakta. Torba Balenciagi kosztuje 2 141 dolarów.

IKEA zareagowała niemal natychmiast, jednak nie w sposób, którego można byłoby się spodziewać. Odpowiedziała żartobliwą i dostępną reklamą, która przypomina nieco internetowy poradnik pomagający odróżniać podróbki od oryginałów.

Marketer w reklamie pokazuje zdjęcia swojej torby Frakta, które wykonano w taki sam sposób, jak została sfotografowana nowa torba Balenciagi. Obok umieszczono komentarz ze wskazówkami, jak rozpoznać oryginalną torbę Frakta.

Czytamy tam: „Potrząśnij torbą - oryginał zaszeleści. Poza tym ma wiele zastosowań: przeniesiesz w niej sprzęt hokejowy, cegły a nawet wodę. Wrzuć torbę w błoto. Prawdziwą torbę Frakta umyjesz wężem ogrodowym. Zwiń torbę. Jeśli jesteś w stanie uzyskać rozmiar kosmetyczki gratulacje, to oryginał! Zerknij do środka. Frakta ma autentyczną metkę IKEA. Na koniec cena na metce - tylko 0,99 dolara”.

grafika

Reklamy z instrukcją odróżnienia torby Frakta od torby Arena Balenciagi pojawiły się w prasie oraz w internecie, głównie w mediach społecznościowych. Nad ich kreacją pracował wewnętrzny butik IKEA Creative Shop z agencją reklamową Acne.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]