SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ile jest nośników reklamy zewnętrznej w Polsce?

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) zaprezentowała dane dotyczące ilości nośników reklamy w branży według stanu na dzień 31 grudnia 2009 roku.

Liczba nośników reklamy w Polsce wyniosła w dniu 31 grudnia 2009 roku łączną liczbę 99.071 sztuk, wliczając nośniki wszystkich formatów – od standardowych, przez poszczególne formaty oraz konstrukcje nietypowe. Liczba ta zawiera także wykorzystywane wyłącznie czasowo konstrukcje na ścianach budynków. Liczba nośników elektronicznych, zaliczanych do Digital Signage wyniosła w tym czasie 13.450 sztuk  - informuje Lech Kaczoń, prezes IGRZ.

Poniższe zestawienie pokazuje szczegółowe liczby nośników w poszczególnych kategoriach według stanu na dzień 31 grudnia 2009 roku:
 

Nośnik reklamy

Ogólna liczba nośników

31.12.2009 r.

Standardowe 12 m²

23.536

Frontlight 6 x 3 m

14.455

Frontlight 12 x 3 m

821

Frontlight 12 x 4 m

1.026

Nośniki małego formatu

34.781

Pozostałe nośniki

926

CLP

20.200

Backlight 6 x 3 m

976

Backlight 8 x 4 m

500

Backlight scroll 9 m²

1.705

Pozostałe nośniki podświetlane

145

Łączna liczba nośników

99.071


- Rynek nośników reklamy out of home w Polsce jest ustabilizowany, choć wskazuje lekkie tendencje spadkowe. Łączna liczba nośników oscyluje wokół stu tysięcy, mimo, że w kolejnych latach zwiększa się ilość firm, które raportują do igrz. W niniejszym raporcie brak informacji niektórych firm regionalnych, które nie przekazują danych o stanie swojego posiadania do igrz. Dotyczy to przede wszystkim firm, które w większości prowadzą działalność w zakresie nośników małego i wielkiego formatu.
Liczba standardowych nośników typu frontlight 12 m² zmniejszyła się w ciągu minionego roku o ponad cztery tysiąc sztuk (w ciągu ostatnich sześciu lat o blisko 12 tysięcy). Świadczy to o kontynuowaniu działań branży na rzecz zmian jakościowych na polskim rynku out of home.
Firma Clear Channel Poland zrezygnowała w ostatnich dwóch latach praktycznie z tego typu powierzchni ekspozycyjnych. Największe firmy (AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, News Outdoor Poland oraz Ströer out of home media) postawiły na rozwój sieci nośników typu frontlight 18 m². Generują bowiem dużo większe przychody i stają się podstawowymi nośnikami dla kampanii wizerunkowych - informuje Kaczoń.

- W najbliższych latach można oczekiwać zmian ilościowych w zakresie rozwoju sieci nośników typu city light. Jest to związane z planowanym na ten rok projektem „Przystanek Komunikacji Miejskiej w Warszawie”. O ile przedsięwzięcie to zostanie rzeczywiście zrealizowane  (po jedenastu latach uzgodnień i negocjacji), w ciągu trzech lat może powstać nawet blisko sześć tysięcy nowych powierzchni ekspozycyjnych w stolicy (formatu 120 x 180 cm, zintegrowanych z wiatami przystankowymi). Będzie to dla miasta zupełnie nowa jakość. Uważamy, że sieci nośników typu city light mogą się rozwijać także w innych centrach miast – dodaje Kaczoń.

Biorąc pod uwagę łączną liczbę posiadanych nośników reklamy, największą ich liczbą dysponuje firma AMS S.A. (47.063), dalej Ströer (17.551) oraz Mini Media (9.845) i Clear Channel Poland (8.409).

Główni właściciele nośników reklamy w Polsce w poszczególnych kategoriach (i formatach powierzchni ekspozycyjnych) wraz z ich stanem posiadania w dniu 31.12.2009 roku:

 

Standardowe 12 m²

31.12.2009

Udział w rynku

Ströer out of home media

11.911

50,61 %

AMS S.A.

9.460

40,19 %

Inne

2.165

9,20 %

Łącznie

23.536

100,00 %


 

Frontlight 6 x 3 m

31.12.2009

Udział w rynku

Cityboard Media

4.917

34,01 %

Ströer out of home media

3.343

23,13 %

News Outdoor Poland

2.560

17,71 %

Clear Channel Poland

2.003

13,86 %

AMS S.A.

1.362

9,42 %

Inne

270

1,87 %

Łącznie

14.455

100,00 %


 

Frontlight 12 x 3 m

31.12.2009

Udział w rynku

News Outdoor Poland 

652

79,42 %

Supersigns

101

12,30 %

Headz

51

6,21 %

Inne

17

2,07 %

Łącznie

821

100,00 %


 

Frontlight 12 x 4 m

31.12.2009

Udział w rynku

Cityboard Media

621

60,53 %

JETLine

311

30,31 %

News Outdoor Poland

61

5,94 %

Inne

33

3,22 %

Łącznie

1.026

100,00 %

 

 

Nośniki małego formatu

31.12.2009

Udział w rynku

AMS S.A.

22.176

63,76 %

Mini Media

9.845

28,31 %

Clear Channel Poland

1.138

3,27 %

Inne

1.622

4,66 %

Łącznie

34.781

100,00 %

 

 

CLP

31.12.2009

Udział w rynku

AMS S.A.

11.869

58,76 %

Clear Channel Poland

4.974

24,62 %

Ruch S.A.

1.950

9,65 %

Business Consulting

858

4,25 %

Inne

549

2,72 %

Łącznie

20.200

100,00 %



 

Backlight 6 x 3 m

31.12.2009

Udział w rynku

AMS S.A.

954

97,75 %

Inne

22

2,25 %

Łącznie

976

100,00 %


 

Backlight 8 x 4 m

31.12.2009

Udział w rynku

AMS S.A.

327

65,40 %

Clear Channel Poland

72

14,40 %

Gigaboard

44

8,80 %

Headz

42

8,40 %

Ströer out of home media

15

3,00 %

Łącznie

500

100,00 %


 

 

Backlight scroll 9 m²

31.12.2009

Udział w rynku

Ströer out of home media

1.032

60,53 %

AMS S.A.

673

39,47 %

Łącznie

1.705

100,00 %



Poniżej przedstawiamy w celach porównawczych zestawienie liczbowe podstawowych nośników reklamy w Polsce w latach 2003 – 2009 w ujęciu rocznym (do końca 2006 roku statystyki nie ujmowały takich firm jak: BP Media z firmami z grupy, Ruchu S.A. oraz Warexpo, a do końca 2008 roku firm: Defi, Headz, Koneser, Outdoor3miasto i Żak).

 

Nośniki reklamy

31.12.

2003

31.12.

2004

31.12.

2005

31.12.

2006

31.12.

2007

31.12.

2008

31.12.

2009

Standardowe

12 m²

35.479

34.585

34.678

33.481

30.065

27.732

23.536

Frontlight

6 x 3 m

5.616

6.306

6.879

9.238

11.748

14.185

14.455

Frontlight

12 x 3 m

łącznie  862*

565

671

672

803

801

821

Frontlight

12 x 4 m

345

406

615

858

1.008

1.026

CLP

 

16.869

18.663

18.746

19.005

21.087

20.755

20.200

Backlight

6 x 3 m

914

882

917

969

1.083

985

976

Backlight

8 x 4 m

85

89

92

163

277

448

500

Backlight scroll**

0

0

0

265

1.572

1.924

1.705

Nośniki

małego formatu

34.453

32.564

32.742

35.806

46.424

35.587

34.781

 

* Na koniec 2003 roku liczba nośników typu frontlight 12 x 3 m oraz 12 x 4 m podawana była w raporcie IGRZ łącznie.
** Nośniki typu backlight scroll wprowadzone zostały na rynek Polski w roku 2006 przez dwie firmy: Ströer („superscroll) oraz AMS S.A. („cityscroll”) i posiadają po trzy zmieniające się powierzchnie ekspozycyjne (lub więcej). W powyższej tabeli podano na koniec 2006 roku liczbę konstrukcji, na koniec kolejnych lat zaś liczbę powierzchni ekspozycyjnych.

Informacja o stanie nośników DIGITAL SIGNAGE w Polsce:
 

Liczba

miejscowości,

w których

zlokalizowane

są nośniki

Liczba obiektów,

w których

zlokalizowane

są nośniki

Liczba nośników

w sieci DS

Liczba nośników

cyfrowych

Liczba nośników

Wielkoformatowych

LED

Ogólna liczba

nośników

 

238

 

 

1.733

 

2.935

 

10.460

 

55

 

13.450

Nośniki w sieci DS z podziałem na wielkość:
 

Format

7”

32”

40”

42”

46”

47”

50”

52”

Liczba

149

62

570

2.036

21

42

53

2

Nośniki zlokalizowane w marketach w dziale RTV (Neonet, Saturn, Media Markt, Carrefour):

 

 

od 32” do 60”

 

10.460 sztuk

 



 Zestawienie obejmuje firmy „pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: euroAWK, BP Media (wraz z podmiotami z grupy), Business Consulting, Defi, Gigaboard Polska, Globart, Headz Marketing Partner, JETLine, Koneser, Mini Media, Outdoor3Miasto, Ruch S.A., Schulz Media, Supersigns, Warexpo i firmy Żak. Informacja zawiera również ogólne dane przekazane przez Stowarzyszenie Polish Digital Signage Association.

Dołącz do dyskusji: Ile jest nośników reklamy zewnętrznej w Polsce?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl