WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

KER: reklama outdoorowa Answear z modelką ubraną tylko w plecak nieobyczajna dla dzieci i młodzieży

Gorący temat

Edyta Sadowska odchodzi z Grupy Onet-RASP, Marcin Biegluk szefem portfolio prasowego

27

62 procent Polaków korzysta ze smartfonów, 53 procent globalnych wydatków na reklamę w segmencie mobile

2017-10-17 A A A KOMENTARZE: 0 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według raportu agencji Zenith na 52 najbardziej rozwiniętych rynkach świata 63 procent populacji korzysta ze smartfonów, a w 2018 roku w 5 krajach penetracja tych urządzeń przekroczy 90 procent. W 2017 roku 70 procent ruchu w sieci wygenerują urządzenia przenośne, a wydatki na reklamę w segmencie mobile będą stanowiły 53 procent internetowego tortu reklamowego.

62 procent Polaków korzysta ze smartfonów, 53 procent globalnych wydatków na reklamę w segmencie mobile

Raport „Mobile Advertising Forecasts 2017” został sporządzony przez agencję Zenith na podstawie badań przeprowadzonych na 52 rynkach których populacje stanowią łącznie 65 proc. ludności świata.

Obecnie w 52 krajach objętych raportem smartfony posiada 63 proc. społeczeństwa, a w ub.r. ten odsetek wynosił 58 proc. Zgodnie z prognozami w 2018 r. wskaźnik ten sięgnie poziomu 66 proc.

Szybki wzrost liczby posiadaczy smartfonów na świecie, zmieniający sposób komunikacji reklamodawców z konsumentami zaczyna spowalniać wraz z nasyceniem rynku – w niektórych krajach penetracja smartfonów sięga już 80 -90 proc. Liczba posiadaczy smartfonów wzrośnie w 2018 roku o 7 proc., wobec 10 proc. w 2017, 14 w 2016 i 21 proc. w 2015 r.

W Polsce smartfon posiada obecnie 62 proc. mieszkańców i ten odsetek będzie w kolejnych latach rósł, ale już z mniejszą dynamiką.

Kraje Europy Zachodniej i regionu Azji Pacyficznej pozostają w światowej czołówce smartfonizacji. Według szacunków Zenith w 2018 r. na 5 rynkach penetracja smartfonów przekroczy 90 proc. Będą to Holandia (94 proc.), Tajwan (93 proc.), Hong Kong (92 proc.), Norwegia i Irlandia (na obu rynkach 91 proc.). Na 11 rynkach odsetek posiadaczy smartfonów wyniesie między 80 a 90 proc. – wszystkie z wyjątkiem Izraela (86 proc.) to kraje Europy Zachodniej lub regionu Azji Pacyficznej.

Zgodnie z raportem liczba użytkowników tabletów jest o wiele niższa niż posiadaczy smartfonów, częściowo dlatego że zwykle jednego tabletu używa cała rodzina. Innym powodem mniejszej popularności tabletów jest ich wielkość - użytkownicy na niektórych rynkach wolą zamiast tabletu kupić większy smartfon.

Rynkiem, na którym tablety wyraźnie się nie przyjęły są Chiny - tam penetracja tabletów sięga w tym roku zaledwie 4,8 proc. wobec 85,4 proc. penetracji smartfonów.

Odsetek posiadaczy tabletów w poszczególnych krajach objętych raportem bardzo się różni - na dwunastu rynkach przekracza 50 proc., a na siedmiu jest niższa niż 10 proc. Najwyższy wynik odnotowują Holandia (74 proc.), Australia (66 proc.) i Irlandia (65 proc.).

Według szacunków globalnie odsetek posiadaczy tabletów wyniesie w br. 18,7 proc., co oznacza niewielki wzrost wobec 17,8 proc w 2016. Zenith prognozuje, że w 2018 r. penetracja tabletów sięgnie globalnie poziomu 19,5, a w 2019 r. - 20,1 proc. Polska plasuje się powyżej globalnej średniej z odsetkiem posiadaczy tabletów na poziomie 28 proc.

Od 2011 r. czas korzystania z mobilnego internetu wydłużył się dwukrotnie. W 2018 r. czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online (wobec 70 w 2017 i 65 proc. w 2016 r.). Według prognozy do 2019 r. ta proporcja wzrośnie do 76 proc.

Kraje, w których internauci korzystają najczęściej z urządzeń mobilnych to Hiszpania z 81 proc. czasu konsumpcji internetu na urządzeniach mobilnych, Włochy (78 proc.), Chiny i USA (po 77 proc.) oraz Indie (73 proc.).

W Polsce 32 proc. czasu poświęcanego na korzystanie z internetu to ten spędzony online za pośrednictwem urządzeń mobilnych.

W br. wartość globalnych wydatków na reklamę mobile po raz pierwszy przewyższyła kwotę na reklamę emitowaną na urządzeniach stacjonarnych. Według prognozy Zenith w 2017 r. reklama mobile stanowi 53 proc. globalnych wydatków na reklamę w internecie, a w kolejnych latach te proporcje wzrosną – do 59 proc. w 2018 i do 62 proc. w 2019 r.

W 2019 r. wartość wydatków na reklamę na urządzeniach mobilnych wyniesie 156 mld dol. i będzie stanowiła 26 proc. kwoty globalnych wydatków na reklamę. Na polskim rynku wydatki na reklamę mobile stanowią 27 proc. kwoty wydatków w segmencie online.

Autor: ps

Wiecej informacji: Zenith, smartfony, reklama

Komentarze Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia