SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl

W styczniu br. najczęściej cytowanym polskim medium była stacja TVN - wynika z najnowszego opracowania Instytutu Monitorowania Mediów. W pierwszej trójce najczęściej cytowanych portali są Wirtualnemedia.pl. Od tego roku raport został rozszerzony o analizę cytowań na portalach internetowych.

W styczniu największą uwagę dziennikarzy przykuł reportaż programu "Superwizjer" TVN o neonazistach w Polsce. Dzięki temu najczęściej cytowanym medium był TVN, na którego informacje powoływano się 3349 razy. Pierwszą trójkę uzupełniają radio RMF FM (3059 cytowań) oraz TVN24 (2756 cytowań). "Rzeczpospolita", najczęściej cytowane medium w roku 2017, zajęła miejsce czwarte z liczbą 1956 cytowań.

Media informowały także o planach rekonstrukcji rządu, sprawach głosowania nad ustawą dotyczącą aborcji oraz nowelizacji ustawy o IPN.

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, wyprzedzając „Gazetę Wyborczą” (1433 wzmianki) oraz „Fakt” (957 wzmianek). „Rzeczpospolita” zawdzięcza swoją wysoką pozycję badaniu, które dotyczyło wprowadzenia całkowitego zakazu aborcji oraz informacjom na temat rekonstrukcji rządu.

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w styczniu została Wirtualna Polska (1015 cytowań), za sprawą publikacji informacji na temat miejsca urodzenia Teresy Czerwińskiej. Kolejne pozycje zajął Onet.pl z liczbą wzmianek 688. Pierwszą trójkę z liczbą cytowań 270 zajmuje portal Wirtualnemedia.pl.


Najczęściej cytowanym tygodnikiem stycznia, z liczbą 351 wzmianek okazał się „Tygodnik Powszechny”. Na drugim miejscu znalazła się "Gazeta Polska” (319 wzmianek), a trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Do Rzeczy” (291 cytowań).  „Tygodnik Powszechny”  pozycję lidera zawdzięcza wywiadowi z Donaldem Tuskiem.

„Perspektywy”, cytowane 721 razy, znalazły się w styczniu na pierwszym miejscu wśród miesięczników, dzięki rankingowi szkół średnich. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” (90 cytowań) oraz „Playboy" (80 cytowań).

Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną był TVN, wyprzedzając TVN24 oraz TVP Info. TVN zawdzięcza pierwszą pozycję opublikowaniu reportażu o polskich neonazistach w programie "Superwizjer".

RMF FM jest styczniowym liderem cytowalności wśród stacji radiowych (3059 wzmianek), wyprzedzając Radio ZET (1160 wzmianek) oraz PR1 (967 wzmianek). Swoją pozycję zawdzięcza m.in. wywiadowi z Anną Azari, ambasador Izraela w Polsce, oraz jej wypowiedzi na temat nowelizacji ustawy o IPN.

„Dziennik Gazeta Prawna” uplasował się na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych w Polsce. Na informacje gazety powoływano się w styczniu 765 razy. Wyprzedził m.in. „Puls Biznesu” (493 cytowań) oraz „Gazetę Giełdy Parkiet” (113 cytowań).

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Szczecin, które w styczniu cytowano 158 razy. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się Radio Plus oraz "Gazeta Krakowska" - po 156 wzmianek. Trzecie miejsce przypadło Radiu Kraków (131 cytowań).

Badanie przeprowadzono na podstawie 34 120 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 31 stycznia 2018. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 34 419 razy (27 128 razy w portalach internetowych, 3 656 w prasie, 2 508w telewizji i 1127 w radio).
 Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism; stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin) oraz portale internetowe na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem portali o charakterze agregatorów treści oraz serwisów informacyjnych.

Dołącz do dyskusji: TVN najbardziej opiniotwórczym medium w styczniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bg
Klęska karnowskich. Nie wybiera się na człowieka roku pani Przylebskiej, szanuje się byłych partnerów w biznesie (choć może teraz wydają się tacy mali) oraz nie zwalnia lojalnych ludzi bo teraz my. Szanujcie ludzi bo to podstawa.
0 0
odpowiedź
User
wlad
"w czołówce Wirtualnemedia.pl" . A może WM by się odniosły do oświadczenia TVP o zmanipulowanych przez WM wynikach oglądalności Wiadomości ? Tak merytorycznie wytłumaczyć jak to było liczone i dlaczego ?

0 0
odpowiedź
User
Polak
Cytowalność nie jest równa opiniotwórczości. Nauczcie się. Gdy cytują jakieś medium mówiąc, że puściło fejka, to fakt - jest cytowane, ale czy to znaczy, że jest opiniotwórcze?
0 0
odpowiedź