Innova Capital przejął od Dirlango część udziałów Grupy Netsprint

Fundusz inwestycyjny Innova Capital kupił do spółki Dirlango (należącej do Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka) część udziałów Grupy Netsprint, obejmującej firmy Netsprint i LeadR zajmującej się marketingiem internetowym.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Innova Capital przejął od Dirlango część udziałów Grupy Netsprint
Artur Banach i Łukasz Wejchert

- W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską - uzasadnia inwestycję w spółkę Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzający Innova Capital. Wartość transakcji nie została ujawniona.

- Aktualnie rynek marketingu technologicznego jest w fazie bardzo szybkiego rozwoju, a Zarząd Grupy Netsprint udowodnił, że firma jest w pełni gotowa do szerokiej ekspansji. Ciągłe innowacje produktowe, konsekwentne budowanie przychodów i sprawne wyjście na rynki zagraniczne wymagają kapitału i doświadczenia w skalowaniu firm. Dlatego też widzimy olbrzymią wartość w zaangażowaniu Innova Capital na tym etapie rozwoju Grupy Netsprint - dodaje Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango.

Do Grupy Netsprint należą firmy LeadR (wraz z E-Mail Network) i Netsprint. Pierwszą Dirlango w całości kupiło w połowie 2014 roku, natomiast 70 proc. udziałów drugiej przejęło w czerwcu ub.r. Obie spółki specjalizują się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku marketingu internetowego, m.in. w zakresie reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do e-commerce oraz e-mail marketingu. Już ponad 46 proc. wpływów reklamowych grupy pochodzi z segmentu mobilnego.

- Utworzenie jednej grupy z LeadR znacząco zwiększa atrakcyjność naszej oferty dla reklamodawców i wydawców, ułatwia budowanie unikatowych produktów reklamowych, łączących big data z dotarciem do użytkownika we wszystkich najważniejszych kanałach marketingu internetowego - przekonuje Artur Banach, prezes Grupy Netsprint. - Kluczową wartością dla Grupy Netsprint jest pozostanie niezależnym graczem, który dzięki technologii, danym oraz dużej bazie klientów bezpośrednich, umożliwia współpracę lokalnych portali i grup mediowych. Te plany będziemy mogli znacznie szybciej realizować m.in. dzięki środkom finansowym oraz know-how, jakie wnosi do Grupy fundusz Innova Capital - zapowiada.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"