Projekt Idea Hub otrzymał Grand Prix i złoto w kategorii Touchpoint. Jest to model aranżacji placówki bankowej, w której znajduje się przestrzeń coworkingowa, gdzie właściciele małych firm mogą wygodnie pracować, a także dzielić się wiedzą i doświadczeniami. Jurorzy docenili ten projekt m.in. za załamanie schematu w konserwatywnej kategorii bankowej, za nadanie oddziałowi banku nowego znaczenia, za pomysł przynoszący klientom niespodziewaną wartość, która skutkuje wzrostem sprzedaży, wreszcie za umiejętne łączenie marketingu z produktem.
Drugie Grand Prix, a także złoto w kategorii Insight za kampanię społeczną, przyznano agencji Walk za akcję ,,Nie chcę być strażakiem!” przygotowaną dla Fundacji Integracja. W kampanii osoby z różnymi niepełnosprawnościami pokazano w nietypowych zawodach i rolach społecznych. Akcję jurorzy wyróżnili za humor, dystans i luz w mówieniu o sprawach ważnych.

Przyznano jeszcze sześć złotych nagród: za ,, Freetee4it” agencji S4 dla Luxoft Poland (w kategoriach Insight i Interaction), ,, Acti od Actimela” agencji Young & Rubicam Polska dla Danone Acti (w kategorii Usability), „Getin Zbliż Wakacje” agencji 180heartbeats + Jung v. Matt dla Getin Noble Banku (też w kategorii Usability), „Nowy sposób sprzedaży wina w małych sklepach pod marką Faktoria Win” agencji Dragon Rouge dla Grupy Eurocash (w kategorii Insight) oraz „Pierwsza animacja w radio” agencji DDB&Tribal dla Estrady Poznańskiej (w kategorii Technology).
Ogółem najwięcej nagród i nominacji otrzymały agencje Young & Rubicam Polska i Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. W punktacji ogólnej (2 pkt za nominację, 4 pkt za brąz, 6 pkt za srebro, 8 pkt za złoto i 12 pkt za Grand Prix, przy czym podmioty współzgłaszająca otrzymały 50 proc. pkt, bez pkt za Grand Prix) pierwsza firma uzyskała 25 pkt, a druga - 24 pkt.

TOP10 firm najbardziej nagrodzonych w Innovation Ad #Award 2016
1 Young & Rubicam Polska 252 Saatchi & Saatchi Interactive Solutions 243 DDB&Tribal 20 Grey Worldwide Warszawa 204 180heartbeats + Jung v. Matt 18 Isobar Polska 18 Idea Bank 185 S4 166 Scholz & Friends Warszawa 12 Walk 127 Dragon Rouge 8 Lubię to – Linked by Isobar 8 Lvov 88 Posterscope Polska 79 Havas Media 6 MediaCom Warszawa 6 Next Level Business Consulting 6 Saatchi & Saatchi Switzerland 6
W ramach konkursu przyznano też nagrody specjalne Game Changer w kategoriach Firma Roku i Człowiek Roku. W pierwszej wyróżniono CD Projekt, twórcę gry „Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon Gra Wiedźmin 3: Dziki Gon”, za pokazanie po raz kolejny, że w Polsce mogą powstawać produkty na światowym poziomie. W drugiej kategorii nagrodzeni zostali Michał Brański, Krzysztof Sierota i Jacek Świderski, szefowie Grupy Wirtualna Polska.

- To przede wszystkim odważni managerowie z ogromną energią, którzy stale uzupełniają kompetencje Grupy i zwiększają skalę działania. Dzięki ich ruchom, zmienił się znacząco układ sił na rynku mediów. Udowodnili, że w dobie internetu nadal najważniejsze są: przemyślana strategia, pomysł i konsekwencja. Grupa WP dzięki ich zarządzaniu rozwinęła się, oprócz własnego portfolia witryn, o technologiczne narzędzia, poszerzając zakres swojej działalności m.in. o content video offline - czytamy w uzasadnieniu tego wyróżnienia.
W konkursie Young Creatives Media zwyciężyli Piotr Fortuna i Marta Kierszka z ZenithOptimedia Group (będą reprezentować Polskę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions), a wyróżnienia otrzymali Irmina Góralczyk i Milena Tobjasz z Mindshare Polska oraz Piotr Szkałuba i Jacek Stefanowicz z VML Poland.

O nominacjach i nagrodach zdecydowało 37-osobowe jury pod przewodnictwem Piotra Voelkela, założyciela Grupy VOX, oraz pod opieką dwóch przewodniczących grup jurorskich: Rafała Ciszewskiego z Grupy K2 i Piotra Jaś z BlaBlaCar. Do tegorocznego konkursu przesłano 172 zgłoszenia.
Wszystkie wyróżnienia zostały wręczone w poniedziałek podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie.
Konkurs Innovation Ad Award jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Jego celem jest wyróżnianie najbardziej innowacyjnych projektów w komunikacji marketingowej. W tym roku był podzielony na dziewięć kategoriih: Interaction, Smart Use of Data, Usability, Touchpoint, Insight, Integration, Technology, Product i Open.
NAGRODY i NOMINACJACH W KATEGORIACH KONKURSOWYCH NAGRODY INNOVATION AD #AWARD 2016

(wszystkie opisy według wzoru: firma i firma współzgłaszająca / tytuł / klient / produkt)
Kategoria INTERACTION
Złoto / komercyjne projektyAgencja Reklamowa S4 / Freetee4it / Luxoft Poland / Kampania B2E
Srebro / komercyjne projektySaatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland / Theraflu Thermoscanner / GlaxoSmithKline Consumer Healthcare / Theraflu
Srebro / społeczne projektySaatchi & Saatchi Interactive Solutions / Weź raka na cel / Alivia Fundacja Onkologiczna Osób Młodych / Działalność statutowa Fundacji, foundrising
Brąz / komercyjne projektyIsobar Polska i Carat Polska, Hypermedia-linked by Isobar, Posterscope Polska / Odkryć na nowo przyjemność rozmowy: Bezcenne / MasterCard / MasterCardLvov / MIDI MAILING / Shutterstock / Shutterstock / Premier
Nominacja / komercyjne projektyDDB&Tribal i OMD / jingle bench / McDonald's Polska / Grający przystanek McDonald'sK2 / Słońce dla Warszawy / Żywiec Zdrój / Żywiec Zdrój Smako‑ŁykK2 i K2 Media / Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie / Żywiec Zdrój / Woda Żywiec Zdrój, Program Po Stronie Natury

Nominacja / społeczne projektyGrey Worldwide Warszawa / Kolęda o uchodźcach / Refugee.pl / Akcja społeczna
Kategoria SMART UDE OF DATA
Brąz / komercyjne projektyHavas Media / Red Bull "Driving" / Red Bull / Napój energetyczny Red Bull
Kategoria USABILITY
Złoto / komercyjne projektyYoung & Rubicam Polska / Acti od Actimela / Danone / Actimel
Złoto / społeczne projekty180heartbeats + Jung v. Matt / Getin Zbliż Wakacje / Getin Noble Bank / Zbliżeniowa Puszka Charytatywna
Srebro / komercyjne projektyIdea Bank / Mobilny Wpłatomat / Idea Bank / Usługi finansowe dla MŚP
Brąz / komercyjne projektyIsobar Polska / Screenshot Coupons / McDonald's Polska / Kupony promocyjne McDonald’sNominacja / komercyjne projekty180heartbeats + Jung v. Matt / Nike+ Run Club enabled by UBER / Nike / Nike+ Run Club
Kategoria TOUCHPOINT

Złoto / komercyjne projektyIdea Bank / Idea Hub / Idea Bank / Usługi finansowe dla MŚP
Srebro / komercyjne projektyScholz & Friends Warszawa i faceADDICTED / Projekt Zapora / PGE Polska Grupa Energetyczna / Bieszczady
Srebro / społeczne projektyIsobar Polska i Posterscope Polska / Znani Zaginieni / ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych / ITAKASaatchi & Saatchi Interactive Solutions / Weź raka na cel / Alivia Fundacja Onkologiczna Osób Młodych / Działalność statutowa Fundacji, foundrising
Brąz / komercyjne projektyDDB&Tribal / Pierwsza animacja w radio / Estrada Poznańska / 9. Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych AnimatorIsobar Polska / Dźwięki z przeszłości / Polskie Radio / Polskie RadioLvov / MIDI MAILING / Shutterstock / Shutterstock PremierMediaCom Warszawa i Futura Media / Volkswagen zmienia zasady gry / Volkswagen / Volkswagen CrafterMinshare Polska i Viacom Advertising & Brand Solutions / Far Cry Primal w Blok Ekipie / Ubisoft / Far Cry Primal

Brąz / społeczne projektyGrey Worldwide Warszawa / MTV - Prezerwatywy P.S.T.P. / MTV / Prezerwatywy PSTPGrey Worldwide Warszawa / Kolęda o uchodźcach / Refugee.pl / Akcja społeczna
Nominacja / komercyjne projektySaatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland / Theraflu Thermoscanner / GlaxoSmithKline Consumer Healthcare / TherafluHavas Media / VELUX "PRZEJMIJ KONTROLĘ" / Velux / Rolety zewnętrzneSMG Polska / TVN7 - dr Wilhelm Pośpiech / TVN / TVN7
Kategoria INSIGHT
Złoto / komercyjne projektyAgencja Reklamowa S4 / Freetee4it / Luxoft Poland / Kampania B2EDragon Rouge / Nowy sposób sprzedaży wina w małych sklepach pod marką Faktoria Win / Grupa Eurocash / Faktoria Win
Złoto / społeczne projektyWalk / Nie chcę być strażakiem! / Fundacja Integracja / Portal rekrutacyjny sprawniwpracy.pl

Brąz / komercyjne projektyYoung & Rubicam Polska / Acti od Actimela / Danone / Actimel
Brąz / społeczne projektyGrey Worldwide Warszawa / Kolęda o uchodźcach / Refugee.pl / Akcja społecznaNominacja / komercyjne projektyHavas PR Warsaw / Spotkajmy się SAMi / Samsung Electronic Polska / Aplikacja mobilnaVML Poland i MediaCom Warszawa, Young & Rubicam Polska / Podziel się realnie / Danone / Podziel się Posiłkiem
Kategoria INTEGRATION
Brąz / komercyjne projektyLubię to - Linked by Isobar i Carat Polska, Posterscope Polska / TubularUncover / Adidas / Adidas TubularNominacja / komercyjne projektySMG Polska / TVN - wiosenna ramówka TV Sync / TVN / TVN
Kategoria TECHNOLOGY
Złoto / komercyjne projektyDDB&Tribal / Pierwsza animacja w radio / Estrada Poznańska / 9. Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych Animator

Srebro / komercyjne projektyYoung & Rubicam Polska / Acti od Actimela / Danone / Actimel
Brąz / komercyjne projektyBrasil i GSK / Smart Toothbrush / GSK / SensodyneSaatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland / Theraflu Thermoscanner / GlaxoSmithKline Consumer Healthcare / Theraflu
Brąz / społeczne projekty180heartbeats + JUNG v. MATT / Getin Zbliż Wakacje / Getin Noble Bank / Zbliżeniowa Puszka Charytatywna
Kategoria PRODUCT
Srebro / komercyjne projektyDDB&Tribal / MOVE Update / McDonald's Polska / MOVE UpdateNext Level Business Consulting / NURN - projekt biodegradowalnej urny / NURN / NURNYoung & Rubicam Polska / Acti od Actimela / Danone / Actimel
Srebro / społeczne projektyGrey Worldwide Warszawa / MTV - Prezerwatywy P.S.T.P. / MTV / Prezerwatywy PSTP
Brąz / komercyjne projektyGrupa Wirtualna Polska i Grandes Kochonos, BNA / o2 Serce Internetu / Grupa Wirtualona Polska / o2Lubię to - Linked by Isobar i Virgin Mobile / VIRGIN FREEMIUM / VIRGIN MOBILE / FREEMIUM
Brąz / społeczne projekty180heartbeats + JUNG v. MATT / Getin Zbliż Wakacje / Getin Noble Bank / Zbliżeniowa Puszka Charytatywna
Kategoria OPEN
Srebro / komercyjne projektyScholz & Friends Warszawa / Projekt Zapora / PGE Polska Grupa Energetyczna / Bieszczady











