W czerwcu i lipcu br. Instagram.com odwiedziło 2,32 mln polskich internautów, co jest rekordowym wynikiem tej witryny - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
W kwietniu i maju br. serwis miał po 2,1 mln użytkowników, w marcu - prawie 2 mln, a w styczniu i lutym - po 1,8 mln. Od sierpnia i grudnia ub.r. notował po 1,44-1,56 mln odwiedzających, a od maja do lipca ub.r. - 1,08-1,18 mln.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2-mln-polskich-uzytkownikow-instagramu-przewazaja-kobiety-mlodzi-i-ludzie-z-miast ##
Warto zaznaczyć, że powyższe statystyki dotyczą wszystkich odwiedzających przeglądarkową wersję Instagram.com, a nie tylko zarejestrowanych użytkowników serwisu. Ponadto Instagram to przede wszystkim aplikacja mobilna służąca do edytowania i dzielenia się zdjęciami zrobionymi smartfonem. Jednak nie ma danych o aktywnych polskich użytkownikach tej aplikacji.

Z kolei serwis Instagram.com, tak samo jak wszystkie zagraniczne witryny internetowe, w Megapanelu nie jest objęty audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają na stronie polscy użytkownicy.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/instagram-ma-duzy-potencjal-marketingowy-ale-trzeba-umiec-go-wykorzystac ##
Z kolei Pinterest.com, inny serwis społecznościowy oparty na treściach graficznych, rekordowe jak dotąd 1,55 mln polskich użytkowników zanotował w grudniu ub.r. W kolejnych miesiącach odwiedzało go od 1,15 do 1,48 mln internautów.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/trzy-razy-wiecej-polskich-uzytkownikow-pinteresta-przewazaja-wyksztalceni-i-wielkomiejscy ##
Skokowy wzrost odwiedzalności Pinteresta nastąpił w pierwszej połowie ub.r. - w kwietniu serwis miał 389,8 tys. użytkowników (a we wcześniejszych miesiącach tylko raz przekroczył poziom 500 tys.), natomiast w czerwcu - już 1,26 mln. Po spadku w dwóch kolejnych miesiącach, od września ub.r. tylko raz zanotował poniżej 1,2 mln odwiedzających.












