Instagram zaczął ukrywać liczbę polubień pod wpisami

W lipcu Instagram rozpoczął pierwsze testy ukrywania liczby polubień. Teraz swój eksperyment rozszerza na inne kraje, zmiana od piątku obowiązuje również na polskich kontach.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Instagram zaczął ukrywać liczbę polubień pod wpisami

Instagram testuje zmianę funkcji liczby polubień postów od 2018 roku. Testy w tym roku trwały już w siedmiu krajach, głównie w Australii oraz Japonii, ostatnio zostały rozszerzone na Stany Zjednoczone. Liczba lajków pod zdjęciami od piątku nie wyświetla się także w Polsce. Użytkownicy nadal będą mogli zobaczyć swoje polubienia, ale ich liczby nie widzą obserwujący.

Rynek influencerów z roku na rok rośnie, a według szacunków do 2020 roku ma osiągnąć poziom 6,5 mld dolarów.

Zmiana na plus dla wszystkich

Według Artura Kluski, założyciela studia komunikacji Iskrzenie, odbiór komunikatów wizualnych zostanie uszczuplony o kontekst ich popularności i wpływu. - Tak pieczołowicie rozwijanego w ostatnich latach przez działalność marek i influencerów. Dla przeciętnego użytkownika platformy oznacza to zmianę przyzwyczajeń. Za tą zmianą idzie jednak szansa na rozwój zaniedbywanych umiejętności komunikacji pozajęzykowej. Przemodelowanie dotychczasowych nawyków w procesie odbioru i kontekstualizacji komunikatu może rozwinąć naszą wrażliwość na aspekty czysto estetyczne. Niezadowoleni będą ci, którym Instagram służył jako monitor trendów – stwierdza Artur Kluska.

Wojtek Kardyś, współzałożyciel Good For You wskazuje, że po pierwsze Instagramerzy skupią się w końcu na contencie, zdjęciach, na angażowaniu ludzi do rozmowy czy dyskusji. - Skończą się czasy zdjęć czy opisów "pod lajki". W końcu to powinno być fundamentem tej społecznościówki - zdjęcia i społeczność. Użytkownicy zafiksowali się na punkcie liczb - zresztą tak samo marketingowcy - taki ruch wyjdzie na dobre dla całego community - ocenia.

Według niego, często zdarzało się, że marketingowcy patrzyli na liczbę lajków i oceniali tak wartość danego contentu czy Instagramera - co znowu powodowało nadużycia w postaci kupowania lajków, stosowania botów czy innych nieuczciwych praktyk, typu like za like. - Ukrywając lajki, dalej marketingowcy będą na nie patrzeć - zapewne pojawią się prośby o liczby czy screeny ilości lajków ostatnich pięciu postów, ale nie będzie to priorytetowe. Mam nadzieję, że wrócą do podstaw i skupią się na ewentualnym potencjale czy zaangażowaniu, jakie jest na danym koncie – dodaje Wojtek Kardyś.

Zwraca jednak uwagę, że złą stroną medalu może być „handel komentarzami”. - Może pojawią się specjalne boty albo ludzie, którzy będą pisać te komentarze, by pokazać zaangażowanie czy potencjał sprzedażowy Instagramera? Na pewno ktoś wykorzysta tę zmianę do złych celów. Jestem o tym przekonany. Zapewne nastąpi też skok zainteresowania narzędziami do analizy influencerów, jak InfluTool. Narzędzia te pozwalają łatwo - gdyż mają dostęp do API Instagramu - określić kto i ile ma followersów, ile jest serduszek pod zdjęciami i kto głównie komentuje posty. Dzięki temu, nie będziemy musieli pisać z każdym zapytaniem do instagramerów - tylko wchodząc do narzędzia szybko i łatwo określimy kto jest w naszym targecie - tłumaczy.

Jego zdaniem to zmiana na plus i każda ze stron powinna się czuć z niej zadowolona.

- Teraz jeszcze bym ukrył liczbę followersów i jedyne na czym się skupił - to budowaniu community - podsumowuje Wojtek Kardyś, współzałożyciel Good For You.

W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Pracownicy TVP z dodatkiem na Boże Narodzenie. Więcej niż przed rokiem

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Maja Piskadło żegna się z Radiem 357

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Zakaz korzystania z social mediów przez nieletnich. Jest pozew serwisu z USA

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Rusza głosowanie na Eurowizję Junior. Kiedy i gdzie oglądać muzyczny konkurs?

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP

2 tys. nowych sklepów Sinsay w dwa lata. Tak chce rosnąć grupa LPP