Instagram zaczął ukrywać liczbę polubień pod wpisami

W lipcu Instagram rozpoczął pierwsze testy ukrywania liczby polubień. Teraz swój eksperyment rozszerza na inne kraje, zmiana od piątku obowiązuje również na polskich kontach.

NB
NB
Udostępnij artykuł:
Instagram zaczął ukrywać liczbę polubień pod wpisami

Instagram testuje zmianę funkcji liczby polubień postów od 2018 roku. Testy w tym roku trwały już w siedmiu krajach, głównie w Australii oraz Japonii, ostatnio zostały rozszerzone na Stany Zjednoczone. Liczba lajków pod zdjęciami od piątku nie wyświetla się także w Polsce. Użytkownicy nadal będą mogli zobaczyć swoje polubienia, ale ich liczby nie widzą obserwujący.

Rynek influencerów z roku na rok rośnie, a według szacunków do 2020 roku ma osiągnąć poziom 6,5 mld dolarów.

Zmiana na plus dla wszystkich

Według Artura Kluski, założyciela studia komunikacji Iskrzenie, odbiór komunikatów wizualnych zostanie uszczuplony o kontekst ich popularności i wpływu. - Tak pieczołowicie rozwijanego w ostatnich latach przez działalność marek i influencerów. Dla przeciętnego użytkownika platformy oznacza to zmianę przyzwyczajeń. Za tą zmianą idzie jednak szansa na rozwój zaniedbywanych umiejętności komunikacji pozajęzykowej. Przemodelowanie dotychczasowych nawyków w procesie odbioru i kontekstualizacji komunikatu może rozwinąć naszą wrażliwość na aspekty czysto estetyczne. Niezadowoleni będą ci, którym Instagram służył jako monitor trendów – stwierdza Artur Kluska.

Wojtek Kardyś, współzałożyciel Good For You wskazuje, że po pierwsze Instagramerzy skupią się w końcu na contencie, zdjęciach, na angażowaniu ludzi do rozmowy czy dyskusji. - Skończą się czasy zdjęć czy opisów "pod lajki". W końcu to powinno być fundamentem tej społecznościówki - zdjęcia i społeczność. Użytkownicy zafiksowali się na punkcie liczb - zresztą tak samo marketingowcy - taki ruch wyjdzie na dobre dla całego community - ocenia.

Według niego, często zdarzało się, że marketingowcy patrzyli na liczbę lajków i oceniali tak wartość danego contentu czy Instagramera - co znowu powodowało nadużycia w postaci kupowania lajków, stosowania botów czy innych nieuczciwych praktyk, typu like za like. - Ukrywając lajki, dalej marketingowcy będą na nie patrzeć - zapewne pojawią się prośby o liczby czy screeny ilości lajków ostatnich pięciu postów, ale nie będzie to priorytetowe. Mam nadzieję, że wrócą do podstaw i skupią się na ewentualnym potencjale czy zaangażowaniu, jakie jest na danym koncie – dodaje Wojtek Kardyś.

Zwraca jednak uwagę, że złą stroną medalu może być „handel komentarzami”. - Może pojawią się specjalne boty albo ludzie, którzy będą pisać te komentarze, by pokazać zaangażowanie czy potencjał sprzedażowy Instagramera? Na pewno ktoś wykorzysta tę zmianę do złych celów. Jestem o tym przekonany. Zapewne nastąpi też skok zainteresowania narzędziami do analizy influencerów, jak InfluTool. Narzędzia te pozwalają łatwo - gdyż mają dostęp do API Instagramu - określić kto i ile ma followersów, ile jest serduszek pod zdjęciami i kto głównie komentuje posty. Dzięki temu, nie będziemy musieli pisać z każdym zapytaniem do instagramerów - tylko wchodząc do narzędzia szybko i łatwo określimy kto jest w naszym targecie - tłumaczy.

Jego zdaniem to zmiana na plus i każda ze stron powinna się czuć z niej zadowolona.

- Teraz jeszcze bym ukrył liczbę followersów i jedyne na czym się skupił - to budowaniu community - podsumowuje Wojtek Kardyś, współzałożyciel Good For You.

W III kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 17,6 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął ponad 6 miliardów dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,5 miliarda.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe