Sekcję Stories Instagram uruchomił latem ub.r. W rozmowach z serwisem Wirtualemedia.pl eksperci nie ukrywali, że Stories to naśladowca i konkurent My Story Snapchata, jednak według nich narzędzie może stanowić dla marek dobry kanał komunikacji z użytkownikami.
Teraz, po pięciu miesiącach działania Stories Instagram ujawnił, że z platformy korzysta obecnie każdego dnia ok. 150 mln użytkowników. To poważny odsetek całej społeczności Instagrama, którą szacuje się dzisiaj na ok. 600 mln.
Instagram zapowiedział również nowe rozwiązania skierowane do marek prowadzących swoje działania w sekcji Stories. Pierwszym z nich jest nowy panel ze statystykami dotyczącymi poszczególnych publikacji. Dzięki niemu marki i wydawcy mogą na bieżąco śledzić odbiór konkretnych treści przez użytkowników: liczbę odsłon, imersji czy zasięg publikacji przy użyciu dodatkowych filtrów ułatwiających analizy.

Drugą nowością zapowiedzianą przez Instagram jest wprowadzenie w sekcji Stories pełnoekranowych reklam, które swoim charakterem mają odpowiadać publikowanym obok wpisom.
W rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Amy Cole, szefowa Instagrama w regionie EMEA wyjaśnia genezę decyzji o udostępnieniu Stories reklamodawcom. - Stories to bardzo szczególne miejsce w ekosystemie Instagrama - zaznacza Amy Cole. - Użytkownicy pozostawiają tam wiele cennych dla siebie treści, a te z kolei głęboko angażują innych - ok. 70 proc. materiałów publikowanych w Stories jest wyświetlanych w opcji z włączonym dźwiękiem. Ta sekcja stała się też obszarem przyjaznym dla marek. Z naszych statystyk wynika, że 1/3 najczęściej oglądanych relacji została stworzona przez firmy, a 70 proc. użytkowników Stories śledzi przynajmniej jedną markę. Nic więc dziwnego, że reklamodawcy od pewnego czasu wskazywali na Stories jako naturalny sposób reklamowej komunikacji z odbiorcami. A my postanowiliśmy wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw.

Cole nie ma obaw co do tego, że użytkownicy Instagram Stories negatywnie odbiorą pojawienie się w sekcji reklam, których wcześniej tam nie było. - Przekaz reklamowy będzie w wysokim stopniu spersonalizowany i dobrany do potrzeb konkretnego użytkownika - zapowiada menedżerka Instagrama. - W ramach programu pilotażowego współpracowaliśmy z ok. 30 partnerami, wśród których były takie marki jak McDonald's, Airbnb czy Nike. Przygotowane przez nich reklamy bardzo dobrze komponowały się z odpowiednimi treściami w Stories i nie budziły obaw o to, że zostaną potraktowane przez użytkowników jak intruzywny i irytujący przekaz.
Na pytanie o spodziewane przychody z reklam zamieszczanych w Stories, Cole unika jasnej odpowiedzi. - Nie mamy żadnych konkretnych oczekiwań związanych z finansową stroną publikowania reklam w Stories. Będziemy uważnie śledzić reakcje użytkowników oraz korzyści, jakie reklamy będą przynosiły markom. Możliwość publikowania reklam w sekcji Stories powinna pojawić się naszej globalnej ofercie w ciągu kilku nadchodzących tygodni, w tym także w Polsce - zapowiada Cole.











