SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Internauci wolą kupować w galeriach, w sieci wygrywają znane marki

Tylko 15 proc. internautów woli zakupy online niż w galeriach handlowych, a zaledwie 9 proc. robi e-zakupy przynajmniej raz w tygodniu. W internecie kupujemy bardziej racjonalnie i planowo niż w galeriach handlowych, a kredyt zaufania mają marki znane z reklam i polecane przez ich znajomych - wynika z badania MEC.

Niespełna 15 proc. polskich internautów woli robić zakupy w sieci, podczas gdy 50 proc. preferuje galerie handlowe.

Klienci kupujący zgodnie z planem, porównujący ceny i dokładnie analizujący informacje o produktach, stanowią ok. 30 proc. ogółu internautów. Jednak dla wielu z nich zakupy nadal stanowią przyjemność - 60 proc. twierdzi, że czerpie przyjemność z kupowania w galeriach, a 69 proc. z kupowania w sieci.

W badaniu przeanalizowano różnice w motywacjach przy wyborze zakupów online i offline, sprawdzono też dlaczego polscy e-konsumenci lubią galerie handlowe, a za co cenią e-zakupy. Okazało się, że zaletami galerii handlowych są przede wszystkim możliwość obejrzenia na żywo produktów (to kluczowa zaleta dla 63 proc. badanych), duży wybór produktów oraz fakt, że wszystko można kupić w jednym miejscu (docenia to po 56 proc. internautów). Wybór, cena i wygoda to z kolei główne zalety zakupów online.

Największą barierę e-commerce stanowi z kolei brak tych walorów, które doceniamy w galeriach. Klienci nie lubią kupować, gdy nie mogą zobaczyć i dotknąć produktu oraz obawiają się, że produkt okaże się inny niż w rzeczywistości.

22 proc. polskich internautów w ogóle nie robi e-zakupów, a tylko 9 proc. kupuje online częściej niż raz w tygodniu (45 proc. badanych kupuje z taką częstotliwością w galeriach handlowych).

Na zakupach w galerii większość (59 proc.) badanych spędza od 1 do 3 godz. Jedynie 6 proc. polskich internautów twierdzi, że przeznacza na takie zakupy mniej niż pół godz. i od razu decyduje się na dany produkt. W internecie odsetek "szybko kupujących" jest większy: 38 proc. e-klientów nie zastanawia się nad zakupem produktu dłużej niż 1 godz.

Wielu klientów łączy zakupy w sieci z możliwościami sprawdzenia cen w konkurencyjnych e-sklepach (50 proc.), na Allegro (66 proc.), czy w porównywarkach (40 proc.).

Wysoki odsetek szybko decydujących się na e-zakupy pokazuje także, że w sieci najczęściej wybieramy produkty i marki, które już znamy. Potwierdziło to dodatkowe badanie, czyli seria pogłębionych wywiadów indywidualnych, których celem było odkrycie dodatkowych, mniej racjonalnych i nie zawsze uświadomionych przesłanek zakupów online.

Badanie "MEC Shopper Report" zostało przeprowadzone przez dom mediowy MEC we wrześniu 2014 r. techniką CAWI na próbie 1661 internautów w wieku 15+. Badanie zostało uzupełnione serią 18 pogłębionych wywiadów indywidualnych.

Dołącz do dyskusji: Internauci wolą kupować w galeriach, w sieci wygrywają znane marki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
A ja do najbliższej Galeryji mam 30 km więc bywam tam góra raz w roku i jestem z tego powodu bardzo szczęśliwy.
odpowiedź