SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ginąca papierowa recepta w nowej odsłonie promującej e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta (wideo)

Rozpoczęła się nowa odsłona kampanii Ministerstwa Zdrowia i Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, promująca Internetowe Konto Pacjenta oraz e-receptę, która od 8 stycznia 2020 roku będzie wydawana pacjentom zamiast papierowego druku. Działania reklamowe przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej.

W spocie pokazano babcię i dziadka, którzy zajmują się wnukiem. Chłopiec znajduje na podłodze papierową receptę, robi z niej samolocik i wypuszcza przez okno. Zmartwiona kobieta szuka jej po całym mieszkaniu, zrezygnowana udaje się do apteki. Tam pociesza ją farmaceuta, który pokazuje kobiecie receptę wystawioną przez lekarza na ekranie komputera.

E-recepty zaczną obowiązywać od 8 stycznia 2020 roku. By zachęcić Polaków do korzystania z tych narzędzi Ministerstwo Zdrowia oraz Centrum Systemów Edukacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) rozpoczęły drugi etap kampanii edukacyjnej pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”. Przez ponad miesiąc w najpopularniejszych stacjach radiowych i telewizyjnych emitowane będą  spoty edukacyjne.

Spot „Samolocik”, którego reżyserem jest Xawery Żuławski, emitowany jest w programach grupy Polsat i na platformie vod ipla.tv oraz w kanałach telewizyjnych i vod należących do grupy TVN. Równocześnie trwa kampania w największych stacjach radiowych – RMF FM oraz rozgłośniach należących do grupy Eska.

- Od 8 stycznia wchodzi obowiązek wystawiania e-recept tylko w wersji elektronicznej. Tuż przed „wielkim finałem” wchodzimy w ostatni etap kampanii edukacyjnej adresowanej do całego społeczeństwa. W Polsce telewizja i radio budują największy zasięg w najkrótszym czasie w grupach celowych powyżej 25 roku życia, a to oznacza, że dzięki kampanii każdy dorosły Polak dowie się o e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta. Wierzę, że przekonamy do korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w ochronie zdrowia i młodszych i seniorów - podkreśla wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Kampania telewizyjna i radiowa wspierana jest przez kampanię internetową, prowadzoną od sierpnia  w popularnych ogólnopolskich i regionalnych serwisach internetowych i kanałach social mediowych, m.in. You Tube, Facebook oraz publikacjami artykułów w prasie, m.in. Super Express, Dzienniku Gazeta Prawna, regionalnych dziennikach należących do Polska Press, tygodnikach lokalnych, magazynie „Kropka TV” oraz prasie branżowej, a także kampanią w sieci kin Helios i na kanałach vod oraz stacjach radiowych Polskiego Radia.

Kampania edukacyjna  „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego Zdrowia”, za której koncepcję kreatywną oraz realizację spotu radiowego i telewizyjnego odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej, adresowana jest do całego społeczeństwa. Jej celem jest poinformowanie o funkcjonalnościach i korzyściach, które zapewnia wszystkim ubezpieczonym  e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna pod adresem pacjent.gov.pl. Kampania ma też zachęcić Polaków do korzystania na co dzień z tych rozwiązań.

Dołącz do dyskusji: Ginąca papierowa recepta w nowej odsłonie promującej e-receptę i Internetowe Konto Pacjenta (wideo)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
BeeJay
Póki co system e-recept idealny dla większości pacjentów podstawowej opieki zdrowotnej czyli seniorów. Wielu z nich nie ma komórek, nie używa internetu. Oczywiście e-recepta "jest" w komputerze w aptece, ale niestety przy regularnych pomyłkach części lekarzy przy wypisywaniu tradycyjnych recept (zła dawka, ilość leku) trzeba jednak pacjentowi wydrukować papierową kopię e-recepty jak to się często robi teraz.
odpowiedź
User
a ile można mieć kont?
'Internetowe Konto Pacjenta' - dotychczas jakoś każdy bez tego funkcjonował i nikt nie narzekał, tu chodzi tylko o zbieranie bardzo wielu wrażliwych informacji i nic poza tym i żadna wygoda by login i hasło pamiętać, po co to komu? Pewnie znowu jakiś unijny wymysł, nie zdziwiłbym się wcale, tak jak to było np. z likwidacją papierowych indeksów na studiach nie pytając nikogo ani o zdanie ani o zgodę na takowy proceder, tylko odgórnie wprowadzając e-indeksy, pomysł jak zwykle unii.
odpowiedź