WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

„Moc odkrywania” reklamuje wiosenną ramówkę Discovery Channel

Investigation Discovery lepszy od Polsat Crime, rosną stacje historyczne

2012-04-10 A A A KOMENTARZE: 2 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W marcu br. najchętniej oglądanym kanałem dokumentalnym pozostał Discovery Channel, a drugie miejsce zajął National Geographic. Największy wzrost odnotowało History, a Investigation Discovery zadebiutował z lepszym wynikiem od konkurencyjnego Polsat Crime & Investigation.

Discovery Channel miał w marcu br. 0,61 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów po spadku o 3,3 proc. Na drugiej pozycji utrzymał się National Geographic Channel, którego udział wzrósł o 41,3 proc. do 0,47 proc. Na trzecie miejsce z czwartego awansował Discovery Science, mimo że jego wynik spadł o 10,5 proc. do 0,21 proc.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał History, którego udział wzrósł o 131 proc., co skutkowało jednak niedużym awansem (tylko z pozycji 12. na 11.) i udziałem na poziomie 0,13 proc. Niewiele mniejsze wzrosty należały do BBC Knowledge (122,7 proc.) i TVP Historia (115,3 proc.). Ta ostatnia stacja jest już na miejscu szóstym (rok temu była 10.)

Największy spadek zanotował kanał Animal Planet, którego wynik zmalał o 23,8 proc. do 0,21 proc. przez co stacja spadła z miejsca trzeciego na piąte.

Od marca br. pomiarem telemetrycznym został objęty został kanał Investigation Discovery, który znalazł się na 12. lokacie. z udziałem wynoszącym 0,13 proc. To wynik lepszy od konkurencyjnego kanału Polsat Crime & Investigation Network, którego udział wyniósł 0,08 proc.

marzec wszyscy 4+
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Discovery 40 829 0,631 38 475 0,610
National Geographic 21 639 0,334 29 729 0,472
Discovery Science  16 085 0,248 13 997 0,222
Discovery World 11 046 0,171 13 342 0,212
Animal Planet 17 435 0,269 12 893 0,205
Planete 7 785 0,120 11 645 0,185
TVP Historia 5 488 0,085 11 511 0,183
Zone Reality  12 426 0,192 10 863 0,172
BBC Knowledge 4 291 0,066 9 295 0,147
Nat Geo Wild 8 279 0,128 9 143 0,145
HISTORY 3 757 0,058 8 474 0,134
Investigation Discovery - - 8 385 0,133
Travel Channel 5 794 0,089 5 168 0,082
Polsat Crime & Investigation Network - - 4 934 0,078
Discovery Historia - - 2 496 0,040


W grupie komercyjnej 16-49 liderem także był Discovery z wynikiem na poziomie 0,92 proc. po spadku o 3,6 proc. Drugie miejsce zajął National Geographic (0,60 proc., - 43,8 proc.), a na trzecią lokatę z szóstej awansował Discovery World (0,31 proc., + 51 proc.).

Najwięcej w marcu br. zyskał kanał History, którego wynik poszedł do góry o 179,4 proc. do 0,19 proc., co skutkowało awansem z miejsca 12. na szóste. Najwięcej stracił (-40,2 proc.) kanał Animal Planet, który spadł z pozycji piątej na 12.

marzec wszyscy 16-49
2011 2012
Stacja AMR SHR % AMR  SHR % 
Discovery 25 403 0,952 24 033 0,918
National Geographic 11 208 0,420 15 814 0,604
Discovery World 5 561 0,208 8 227 0,314
Discovery Science 10 706 0,401 8 031 0,307
BBC Knowledge 3 392 0,127 5 682 0,217
HISTORY 1 821 0,068 4 973 0,190
Zone Reality 6 886 0,258 4 945 0,189
Planete 2 789 0,104 4 900 0,187
TVP Historia 3 023 0,113 4 814 0,184
Nat Geo Wild 3 910 0,146 4 652 0,178
Investigation Discovery - - 4 140 0,158
Animal Planet 6 514 0,244 3 814 0,146
Travel Channel 2 893 0,108 2 362 0,090
Polsat Crime & Investigation Network - - 1 960 0,075
Discovery Historia - - 1 535 0,059


Najchętniej oglądanym programem w zeszłym miesiącu w kanałach dokumentalnych był serial “Fani czterech kółek”, który w Discovery Channel obejrzało 197 tys. widzów. Była to jedna z sześciu pozycji tego kanału w top 10. Resztę stanowiły produkcje z anteny National Geographic Channel.

Raport top programów wszyscy 4+
Program   AMR SHR %
FANI CZTERECH KOLEK /SER. DOK. ANG/ Discovery 197 113 1,72
HISTORIE LOTNICZE /SER.DOK.POL./ Discovery 180 024 1,43
POLOWANIE NA WODNE POTWORY /SER.DOK.USA./ National Geographic 173 154 1,68
LOWCY OKAZJI /SER.DOK.USA/ Discovery 170 178 2,40
DZIKA AMAZONKA KOLEBKA ZYCIA /FILM DOK.USA/ National Geographic 163 649 1,59
JAK TO JEST ZROBIONE /SER.DOK.KAN./ Discovery 162 375 1,01
WIECEJ NIZ MAGIA /SER.DOK.W.BRYT./ Discovery 158 873 1,49
KATASTROFY W PRZESTWORZACH-AIR CRASH INVESTIGATION National Geographic 147 923 0,91
DZIKA SKANDYNAWIA /SER.DOK.PRZYR.W.BRYT./ National Geographic 142 160 1,17
SZKOLA PRZETRWANIA /SER DOK.W.BRYT/ Discovery 140 050 1,50


  
Wszystkie dane Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl dzięki uprzejmości Atmedia.

Autor: pp

Wiecej informacji: Investigation Discovery, Polsat Crime, kanał dokumentalny, Discovery Channel

Fotoreportaże

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (486)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga