IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm

Igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło na antenach TVP mniej widzów niż zorganizowane cztery lata temu IO w Londynie. Największe audytorium zgromadziły mecze siatkówki mężczyzn. TVP na reklamach wokół relacji związanych z igrzyskami zarobiła łącznie 59,13 mln zł.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem  Aflofarm
fot. Shutterstock.com

Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP2.

Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 883 tys. osób, w grupie 16-49 - 302 tys., a w 16-59 - 504 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,76 proc., 11,20 proc. i 12,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wszystkie relacje związane z IO na antenie Jedynki śledziło odpowiednio 771 tys., 274 tys. i 16-59 - 441 tys. osób. Udziały tych transmisji były jednak wyższe, niż w Dwójce - wyniosły one 13,52 proc., 11,55 proc. i 12,72 proc.

Audycje związane z Igrzyskami Olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 99 tys. widzów (1,54 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 32 tys. osób (1,27 proc. udziału), a w 16-59 - 55 tys. osób (1,46 proc. udziału).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-w-4-a-polsat-w-16-49-i-16-59-transmisje-z-rio-2016-hitami-tygodnia ##

Średnia oglądalność wszystkich programów związanych z Igrzyskami

Mniej widzów niż w LondynieIgrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło zdecydowanie mniej widzów, niż poprzednią letnią olimpiadę, która odbyła się w 2012 roku w Londynie. Wówczas relacje w Jedynce miały średnio 1,97 mln widzów, w Dwójce - 1,43 mln, a w TVP Sport - 106 tys. Oznacza to, że IO 2016 miały odpowiednio o 1,20 mln, 550 tys. i 7 tys. widzów mniej, niż IO 2012.Ponadto olimpiada sprzed czterech lat transmitowana była również w Eurosporcie - na tej stacji relacje śledziło średnio 138 tys. widzów.Z kolei emisje z zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.

Mecze siatkówki hitemWśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku zgromadziła transmisja meczu piłki siatkowej Polska-Argentyna, którą 11 sierpnia na antenie TVP1 oglądało 4,47 mln widzów, co przełożyło się na 31,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Na drugim miejscu znalazł mecz polskich siatkarzy z reprezentacją USA, który 17 sierpnia śledziło 4,35 mln osób, a jego udział wyniósł 34,35 proc. (emisja również w TVP1).

Podium uzupełnia relacja meczu z Rosją, która miała miejsce 13 sierpnia br. Ten pojedynek w Jedynce zgromadził 4,07 mln oglądających (32,50 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowała się transmisja rzutu młotem kobiet z 15 sierpnia, która przyciągnęła do TVP1 średnio 3,59 mln widzów (34,24 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia mecz piłki ręcznej mężczyzn Polska-Niemcy (3,47 mln widzów; 30,37 proc. udziału; emisja 21 sierpnia w Dwójce).

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 4+

Również wśród widzów w grupie komercyjnej największe audytorium zgromadziły mecze piłki siatkowej mężczyzn. Liderem było tutaj spotkanie Polska-USA, które śledziło średnio 1,69 mln widzów (34,65 proc. udziału w rynku).

Drugie miejsce zajął pojedynek Polaków z Argentyną (1,54 mln widzów; 28,68 proc. udziału). Z kolei trzecia pozycja w tym ujęciu należała do meczu piłki ręcznej Polski z Rosją (1,38 mln widzów; 25,21 proc. udziału).

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 16-49

Ranking top 10 najchętniej oglądanych transmisji Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w grupie wiekowej 16-59.

Najchętniej oglądana transmisja olimpijska na antenie TVP Sport, to kolarstwo mężczyzn z 10 sierpnia br. Jej średnia widownia na antenie tej stacji wyniosła 448 tys. widzów, co przełożyło się na 5,5 proc. udziału.

Wiceliderem było tutaj wioślarstwo kobiet i mężczyzn (406 tys. widzów; też 5,5 proc. udziału; 9 sierpnia), a podium uzupełnia strzelectwo kobiet (404 tys. widzów; 2,9 proc. udziału; również 9 sierpnia).

TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport

Wpływy reklamowe TVP z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie (dla TVP1, TVP2 i TVP Sport) 59,13 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 32,64 mln zł, Dwójka - 24,86 mln zł, a TVP Sport - 1,63 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 11,01 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (3,55 mln zł) i Natur Produkt Pharma (2,54 mln zł).

Telewizja Polska informuje, że przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 28,53 mln Polaków.

TVP pokazywała także Igrzyska Olimpijskie Rio 2016 w serwisie sport.tvp.pl i aplikacji moblinej TVP Stream. Podczas trwania sportowej imprezy obie platformy odwiedziło 4,5 mln użytkowników.

Wszystkie klipy wideo w obu miejscach zostały odtworzone 16 mln razy, a najczęściej oglądanym medalowym startem biało-czerwonych był rzut Anity Włodarczyk, który zobaczyło ponad 200 tys. osób.

TVP była jednym nadawcą Rio 2016 na terenie naszego kraju. Przy obsłudze Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro pracowało łącznie 249 osób. 46 osób w ekipie operującej w miejscu wydarzeń - na olimpijskich arenach oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym - IBC w Rio, zaś studiach i newsroomach  w Warszawie na Woronicza - 203. Obsługa imprezy realizowana była w czterech studiach emisyjnych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online