SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm

Igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło na antenach TVP mniej widzów niż zorganizowane cztery lata temu IO w Londynie. Największe audytorium zgromadziły mecze siatkówki mężczyzn. TVP na reklamach wokół relacji związanych z igrzyskami zarobiła łącznie 59,13 mln zł.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Największą średnią widownię wszystkich programów związanych z igrzyskami (transmisje, retransmisje, studia olimpijskie, ceremonia otwarcia i zamknięcia) we wszystkich grupach wiekowych zanotowała TVP2.

Wśród wszystkich widzów widownia wszystkich audycji wyniosła 883 tys. osób, w grupie 16-49 - 302 tys., a w 16-59 - 504 tys. Przełożyło się to odpowiednio na 12,76 proc., 11,20 proc. i 12,51 proc. udziału w rynku telewizyjnym tej stacji - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Wszystkie relacje związane z IO na antenie Jedynki śledziło odpowiednio 771 tys., 274 tys. i 16-59 - 441 tys. osób. Udziały tych transmisji były jednak wyższe, niż w Dwójce - wyniosły one 13,52 proc., 11,55 proc. i 12,72 proc.

Audycje związane z Igrzyskami Olimpijskimi pokazane na antenie TVP Sport wśród wszystkich widzów śledziło średnio 99 tys. widzów (1,54 proc. udziału). W grupie 16-49 było to 32 tys. osób (1,27 proc. udziału), a w 16-59 - 55 tys. osób (1,46 proc. udziału).

Średnia oglądalność wszystkich programów związanych z Igrzyskami

Stacja

Grupa 4+

Grupa  16-49

Grupa 16-59

AMR

SHR%

AMR

SHR%

AMR

SHR%

TVP1

771 367

13,52%

273 943

11,55%

441 633

12,72%

TVP2

883 322

12,76%

302 313

11,20%

504 204

12,51%

TVP Sport

98 858

1,54%

32 189

1,27%

54 799

1,46%

Mniej widzów niż w Londynie
Igrzyska Olimpijskie w Rio de Janeiro śledziło zdecydowanie mniej widzów, niż poprzednią letnią olimpiadę, która odbyła się w 2012 roku w Londynie. Wówczas relacje w Jedynce miały średnio 1,97 mln widzów, w Dwójce - 1,43 mln, a w TVP Sport - 106 tys. Oznacza to, że IO 2016 miały odpowiednio o 1,20 mln, 550 tys. i 7 tys. widzów mniej, niż IO 2012.
Ponadto olimpiada sprzed czterech lat transmitowana była również w Eurosporcie - na tej stacji relacje śledziło średnio 138 tys. widzów.

Z kolei emisje z zimowych Igrzysk Olimpijskich w Soczi w 2014 roku do Jedynki przyciągały 2,50 mln widzów, do Dwójki - 1,54 mln, do TVP Info - 482 tys., a do TVP Sport - 101 tys.

Mecze siatkówki hitem
Wśród transmisji olimpijskich największą widownię telewizyjną w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku zgromadziła transmisja meczu piłki siatkowej Polska-Argentyna, którą 11 sierpnia na antenie TVP1 oglądało 4,47 mln widzów, co przełożyło się na 31,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Na drugim miejscu znalazł mecz polskich siatkarzy z reprezentacją USA, który 17 sierpnia śledziło 4,35 mln osób, a jego udział wyniósł 34,35 proc. (emisja również w TVP1).

Podium uzupełnia relacja meczu z Rosją, która miała miejsce 13 sierpnia br. Ten pojedynek w Jedynce zgromadził 4,07 mln oglądających (32,50 proc. udziału).

Oczko niżej uplasowała się transmisja rzutu młotem kobiet z 15 sierpnia, która przyciągnęła do TVP1 średnio 3,59 mln widzów (34,24 proc. udziału).

Czołową piątkę uzupełnia mecz piłki ręcznej mężczyzn Polska-Niemcy (3,47 mln widzów; 30,37 proc. udziału; emisja 21 sierpnia w Dwójce).

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 4+

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku

Stacja

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR%

SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA

TVP1

11-08-2016

4 474 523

31,92%

SIATKOWKA M POLSKA - USA

TVP1

17-08-2016

4 348 914

34,35%

SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA

TVP1

13-08-2016

4 073 523

32,50%

RZUT MLOTEM K

TVP1

15-08-2016

3 591 976

34,24%

PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY

TVP2

21-08-2016

3 473 513

30,37%

PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA

TVP2

07-08-2016

3 397 897

26,84%

SIATKOWKA M POLSKA - KUBA

TVP1

15-08-2016

3 273 531

27,80%

KOLARSTWO K

TVP2

07-08-2016

2 869 908

20,03%

KOLARSTWO M

TVP2

06-08-2016

2 824 872

23,77%

PILKA RECZNA M POLSKA - EGIPT

TVP2

11-08-2016

2 801 980

31,22%

Również wśród widzów w grupie komercyjnej największe audytorium zgromadziły mecze piłki siatkowej mężczyzn. Liderem było tutaj spotkanie Polska-USA, które śledziło średnio 1,69 mln widzów (34,65 proc. udziału w rynku).

Drugie miejsce zajął pojedynek Polaków z Argentyną (1,54 mln widzów; 28,68 proc. udziału). Z kolei trzecia pozycja w tym ujęciu należała do meczu piłki ręcznej Polski z Rosją (1,38 mln widzów; 25,21 proc. udziału).

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku - 16-49

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku

Stacja

Data

Wszyscy 16-49

AMR

SHR%

SIATKOWKA M POLSKA - USA

TVP1

17-08-2016

1 688 697

34,65%

SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA

TVP1

11-08-2016

1 536 222

28,68%

PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA

TVP2

07-08-2016

1 380 831

25,21%

SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA

TVP1

13-08-2016

1 368 142

29,59%

PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY

TVP2

21-08-2016

1 319 957

28,70%

SIATKOWKA M POLSKA - KUBA

TVP1

15-08-2016

1 239 590

23,39%

RZUT MLOTEM K

TVP1

15-08-2016

1 103 161

27,77%

SIATKOWKA M POLSKA - EGIPT

TVP1

07-08-2016

911 503

17,39%

CEREMONIA MEDALOWA

TVP2

11-08-2016

902 126

29,50%

SIATKOWKA M POLSKA - IRAN

TVP1

09-08-2016

895 374

26,30%

Ranking top 10 najchętniej oglądanych transmisji Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w grupie wiekowej 16-59.

TOP 10 transmisji olimpijskich wg średniej widowni w okresie od 6 do 21 sierpnia 2016 roku

Stacja

Data

Wszyscy 16-59

AMR

SHR%

SIATKOWKA M POLSKA - USA

TVP1

17-08-2016

2 599 614

36,12%

SIATKOWKA M POLSKA - ARGENTYNA

TVP1

11-08-2016

2 462 262

31,14%

PILKA RECZNA M POLSKA - BRAZYLIA

TVP2

07-08-2016

2 207 896

27,36%

SIATKOWKA M POLSKA - ROSJA

TVP1

13-08-2016

2 175 424

30,93%

SIATKOWKA M POLSKA - KUBA

TVP1

15-08-2016

2 056 515

26,92%

PILKA RECZNA M POLSKA - NIEMCY

TVP2

21-08-2016

2 017 246

30,11%

RZUT MLOTEM K

TVP1

15-08-2016

1 867 549

31,22%

PILKA RECZNA M POLSKA - EGIPT

TVP2

11-08-2016

1 554 423

30,89%

SIATKOWKA M POLSKA - EGIPT

TVP1

07-08-2016

1 540 410

19,38%

KOLARSTWO K

TVP2

07-08-2016

1 532 379

18,29%

Najchętniej oglądana transmisja olimpijska na antenie TVP Sport, to kolarstwo mężczyzn z 10 sierpnia br. Jej średnia widownia na antenie tej stacji wyniosła 448 tys. widzów, co przełożyło się na 5,5 proc. udziału.

Wiceliderem było tutaj wioślarstwo kobiet i mężczyzn (406 tys. widzów; też 5,5 proc. udziału; 9 sierpnia), a podium uzupełnia strzelectwo kobiet (404 tys. widzów; 2,9 proc. udziału; również 9 sierpnia).

TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport

TOP 10 transmisji z IO w TVP Sport (dane od TVP)

Transmisja

Data

Start

Wszyscy 4+

AMR

SHR%

KOLARSTWO MĘŻCZYZN

10-08-2016

15:00

448 064

5,5

WIOŚLARSTWO KOBIET i MĘŻCZYZN

09-08-2016

15:55

405 927

5,5

STRZELECTWO KOBIET

09-08-2016

21:11

403 974

2,9

LEKKOATLETYKA

12-08-2016

14:30

402 890

6,6

PODNOSZENIE CIĘŻARÓW KOBIET

10-08-2016

17:48

379 338

3,7

PIŁKA RĘCZNA MĘŻ. KATAR - FRANCJA

09-08-2016

14:28

364 165

5,5

SIATKÓWKA MĘŻ. WŁOCHY - FRANCJA

07-08-2016

14:26

356 929

3,8

PIŁKA RĘCZNA KOBIET ROSJA - SZWECJA

10-08-2016

20:43

339 881

2,5

SIATKÓWKA MĘŻ. WŁOCHY - USA

19-08-2016

17:58

335 747

3,5

STRZELECTWO MĘŻCZYZN

10-08-2016

20:16

333 355

2,5


Wpływy reklamowe TVP z reklam emitowanych przy transmisjach i programach olimpijskich (wydatki cennikowe netto, bez rabatów) wyniosły łącznie (dla TVP1, TVP2 i TVP Sport) 59,13 mln zł. Jedynka zarobiła na reklamach 32,64 mln zł, Dwójka - 24,86 mln zł, a TVP Sport - 1,63 mln zł.

Stacja

Wpływy reklamowe brutto (w zł)

TVP1

32 641 900

TVP2

24 859 060

TVP Sport

1 628 335

Razem:

59 129 295

Najwięcej na reklamę w telewizji - 11,01 mln zł - podczas Igrzysk wydała firma Aflofarm. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (3,55 mln zł) i Natur Produkt Pharma (2,54 mln zł).

Firma / marka

Wydatki reklamowe brutto (w zł)

AFLOFARM

11 011 015

PROCTER & GAMBLE

3 548 034

NATUR PRODUKT PHARMA

2 542 140

GRUPA ZYWIEC SA

2 177 920

POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SA

2 073 505

JOHNSON & JOHNSON

2 056 312

LIDL POLSKA

1 848 760

TOTALIZATOR SPORTOWY

1 719 644

ROSSMANN SUPERMARKETY DROGERYJNE

1 540 310

ORANGE SA

1 287 400

Telewizja Polska informuje, że przynajmniej przez 1 minutę relacje z IO śledziło średnio 28,53 mln Polaków.

TVP pokazywała także Igrzyska Olimpijskie Rio 2016 w serwisie sport.tvp.pl i aplikacji moblinej TVP Stream. Podczas trwania sportowej imprezy obie platformy odwiedziło 4,5 mln użytkowników.

Wszystkie klipy wideo w obu miejscach zostały odtworzone 16 mln razy, a najczęściej oglądanym medalowym startem biało-czerwonych był rzut Anity Włodarczyk, który zobaczyło ponad 200 tys. osób.

TVP była jednym nadawcą Rio 2016 na terenie naszego kraju. Przy obsłudze Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro pracowało łącznie 249 osób. 46 osób w ekipie operującej w miejscu wydarzeń - na olimpijskich arenach oraz w Międzynarodowym Centrum Nadawczym - IBC w Rio, zaś studiach i newsroomach  w Warszawie na Woronicza - 203. Obsługa imprezy realizowana była w czterech studiach emisyjnych.

Dołącz do dyskusji: IO Rio 2016 najchętniej oglądane w TVP2, mecze siatkówki hitami. 60 mln zł z reklam, liderem Aflofarm

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
KONIEC IGRZYSK OLIMPIJSKICH.. i przestaję oglądać TVP..
odpowiedź
User
krytyk
Nielsen fałszuje, no chyba że TVP wygrywa.
odpowiedź
User
Gienek
No dziwne że mniej oglądało jak w Londynie, jak połowa w nocy była :D :D :D :D hahahaha
odpowiedź