iOS 9 winduje adblockery na szczyt w AppStore, najpopularniejsza aplikacja wycofana

Po wprowadzeniu systemu operacyjnego iOS 9 w AppStore błyskawicznie wzrosła popularność programów do blokowania reklam. Jednak najwyżej notowana aplikacja Peace została wycofana z oferty sklepu. - Potrzebne jest bardziej zróżnicowane podejście do blokowania reklam. Nie chcę uczestniczyć w wojnie między użytkownikami a wydawcami - tłumaczy Marco Arment, twórca Peace.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
iOS 9 winduje adblockery na szczyt w AppStore, najpopularniejsza aplikacja wycofana

W ubiegłym tygodniu koncern Apple udostępnił pełną wersję systemu operacyjnego iOS 9. Jednym z nowych rozwiązań zastosowanych w niej jest możliwość blokowania przez użytkowników reklam w internetowej przeglądarce Safari dzięki zastosowaniu specjalnych aplikacji i dodatków.

Testy przeprowadzone jeszcze przed oficjalnym pojawieniem się iOS 9 wskazywały, że zastosowanie adblockerów w znaczący sposób przyspiesza otwieranie się stron internetowych. W momencie udostępnienia przez Apple nowego systemu w internetowym sklepie AppStore pojawiło się kilkanaście narzędzi służących do blokowania treści reklamowych w internecie. W ciągu zaledwie kilkudziesięciu godzin znalazły się one wśród aplikacji ściąganych najczęściej przez użytkowników, choć w większości są to oferty płatne. Na pierwszym miejscu znalazł się adblocker o nazwie Peace, na trzecim Purify Blocker, a na szóstym Crystal.

grafika

Zaskakujący w tej sytuacji ruch wykonał w ubiegły piątek Marco Arment, twórca bijącej rekordy popularności aplikacji Peace, za ściągnięcie której trzeba było zapłacić 2,99 dol. Arment zdecydował się bowiem na wycofanie swojego programu z oferty AppStore. Na swoim blogu wyjaśnił tę decyzję.

- Problem polega na tym, że moja aplikacja blokuje wszystkie treści reklamowe, nie odróżnia reklam irytujących i w oczywisty sposób agresywnych od tych, które nie przeszkadzają użytkownikom w przeglądaniu stron - tłumaczył Arment. - W praktyce oznacza to, że co prawda Peace przynosi korzyści wielu użytkownikom internetu, jednak szkodzi także pewnej grupie wydawców i twórców witryn, którzy nie przeładowują swoich stron agresywną reklamą. Nie czuję się z tym dobrze, dlatego postanowiłem wycofać Peace z dystrybucji. Nie chcę uczestniczyć w wojnie pomiędzy internautami a wydawcami. Przepraszam wszystkich, którzy w ciągu ostatnich dwóch dni ściągnęli do swoich urządzeń moją aplikację.

Arment zaznaczył, że użytkownicy, którzy zainstalowali już u siebie Peace mogą nadal korzystać z tego programu, nie będą jednak otrzymywać jego nowych wersji i aktualizacji. Z kolei ci, którzy chcą zrezygnować z aplikacji mogą otrzymać z powrotem pieniądze zapłacone za ściągnięcie programu.

Nie wiadomo czy Arment wystraszył się powodzenia swojego programu, czy też być może uległ nieoficjalnym naciskom ze strony wydawców. Jego rezygnacja z dalszego oferowania Peace nie oznacza bynajmniej, że tą samą drogą poszli inni twórcy adblockerów przeznaczonych do iOS 9. Po zniknięciu Peace z oferty AppStore na opuszczonym przez tę aplikację pierwszym miejscu szybko pojawił się program o nazwie Crystal, czwarta pozycję zajęła zaś aplikacja Purify Blocker.

grafika

Duża popularność adblockerów przeznaczonych do systemu iOS 9 dla wydawców i reklamodawców oznacza kolejny etap walki z mechanizmem blokowania reklam w internecie. Do coraz bardziej powszechnego stosowania adblockerów w komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych z Androidem dołączy teraz podobne zjawisko w ekosystemie Apple.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydawcy-i-marketingowcy-na-adblocka-nie-mozna-sie-obrazac-chociaz-to-rosnacy-problem ##

Na razie wydawcy próbują różnych metod walki z adblockerami. Przykładowo „The Washington Post” testuje od niedawna odcinanie od swoich treści użytkowników korzystających z aplikacji do blokowania reklam. Podobnie postąpił technologiczny serwis Cnet prosząc internautów odwiedzających stronę o wyłączenie adblockerów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"