Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej
Według firmy badawczej iSuppli, w bieżącym roku iPad będzie miał 74,1 proc. udziału w globalnym rynku sprzedaży tabletów. Pomimo, że w roku 2011 pojawią się pierwsi prawdziwi konkurenci, Apple i tak uda się zdobyć aż 70,4 proc. rynkowego udziału.
Nawet 2012 rok ma zakończyć się dla iPada kontrolą blisko 2/3 sprzedaży tabletów (61,7 proc.), a to na skutek ciągłych prób konkurencji polegających na zbudowaniu ekosystemów z aplikacjami i treściami, które mogłyby dorównać ofercie Apple.
iSuppli opiera swoją prognozę na historii iPhone'a. iPad jest obecnie w podobnej sytuacji, w której był w czasie swojego debiutu smartfon Apple. Wówczas w ślady firmy z Cupertino poszli inni producenci, wprowadzając na rynek takie urządzenia jak Samsung F700, UTStarcom XV6800, Google G1 czy Palm Pre. Konkurencji zajęło jednak aż blisko trzy lata aby zaoferować telefony nie tylko porównywalne z iPhonem, ale naprawdę się od niego odróżniające, a w niektórych aspektach lepsze. Wśród nich są Motorola Droid i HTC Evo 4G, które trafiły na rynek odpowiednio 29 i 36 miesięcy później od pierwszego modelu iPhone'a.
Dołącz do dyskusji: iSuppli: Apple na długo zdominuje rynek tabletów