SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jacek Kurski: TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności

Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki i uczciwej publicystyki – zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej, i podkreśla, że tym zamierza wygrywać ze stacjami komercyjnymi. Telewizja publiczna przedstawiła wiosenną ramówkę, która zacznie obowiązywać od marca. Na antenie TVP1 pojawi się więcej programów kulturalnych i sportowych, wróci telewizja śniadaniowa i utworzone zostanie nowe pasmo dla seniorów.

Jacek Kurski, fot. tvpJacek Kurski, fot. tvp

– To będzie budowa wielkiej uczciwej misyjnej telewizji odwołującej się do tego, co w Polakach najlepsze, najszlachetniejsze, co buduje naszą wspólnotę i co nas łączy, a nie ściganie się z telewizjami komercyjnymi na schlebianie niskim gustom – zapowiada Jacek Kurski, prezes Telewizji Polskiej.

W wiosennej ramówce prezes zapowiedział m.in. przeznaczenie więcej czasu antenowego na kulturę. Na antenę powrócić ma m.in. „Pegaz”. Jacek Kurski zapowiada też zaangażowanie TVP w realizację nowych spektakli Teatru Telewizji (6–8 rocznie). Koszt wyprodukowania jednego szacowany jest na 600-700 tys. zł. Uzupełnieniem tej propozycji miałyby być retransmisje kameralnych spektakli z małych teatrów w Polsce (koszt ok. 100 tys. zł).

– Jeżeli się odwołamy do tego, co w Polakach najlepsze, to jestem przekonany, że na tym wygramy i taka będzie telewizja publiczna – przekonuje Kurski. – Powrót wysokiej kultury, ambitnej rozrywki, uczciwej publicystyki, ciekawych informacji, mam nadzieję, że również i sportu na antenie.

Ekonomia ma być reprezentowana przez program Jacka Łęskiego „Chodzi o pieniądze”, który emitowany będzie w co drugi czwartek wieczorem.

Jacek Kurski zapowiedział także utworzenie dwóch krótkich pasm w programach porannym i wieczornym, w których TVP gościłaby ważne osoby z życia politycznego, społecznego, publicznego, które mogłyby być cytowane przez inne media.

Moim marzeniem jest również powrót „Sportowej Niedzieli” – magazynu podsumowującego wydarzenia weekendu. Nie rozumiem, dlaczego sportu nie ma na wielkiej antenie Jedynki w weekend - mówi prezes TVP.

Dołącz do dyskusji: Jacek Kurski: TVP nie zamierza ścigać się ze stacjami komercyjnymi. Misja ważniejsza od oglądalności

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
artur kucharski
Cóż za komfortowa praca. Może być nędzny głupi partyjny ale i tak dostanie pieniądze od rządu bo przecież. .. misja. Jak ten kraj ma mieć lepiej jak wszystko potrafimy roztrwonić.
odpowiedź
User
elżbieta sobańska
eśli misja ważniejsza od oglądalności, to niech misja płaci abonament.
odpowiedź
User
karol julian matyka
Ta telewizja nie miała i nie ma żadnej misyjnisci w sobie. Więcej ma Polsat a czsami i TVN niż TVP
odpowiedź