WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Robert Lewandowski w reklamie Coca-Coli Zero Cukru: słuszny wybór czy marketingowa rysa na wizerunku sportowca? (opinie)

Młodzi ludzie wierzą, że dzięki znajomościom i szczęściu można znaleźć pracę

2017-09-04 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Według młodych ludzi pozostających poza rynkiem pracy, kluczowymi czynnikami pomagającym znaleźć zatrudnienie są znajomości, doświadczenie zawodowe oraz szczęście. Według nich, idealna praca powinna być dobrze płatna i stabilna - wynika z badań Kantar Millward Brown na zlecenie Coca-Coli.

Młodzi ludzie wierzą, że dzięki znajomościom i szczęściu można znaleźć pracę

Ponad 60 proc. badanych stwierdziło, że najważniejszym czynnikiem pomagającym znaleźć zatrudnienie są znajomości i siatka kontaktów. Chętnie wskazywano również doświadczenie zawodowe, szczęście oraz wykształcenie. Najrzadziej wskazywano aktywność wolontariacką.

Ankietowani zostali także poproszeni o wskazanie, czym powinna się charakteryzować praca idealna. Ponad połowa wskazała dobre zarobki, na kolejnych miejscach znalazły się gwarancja bezpieczeństwa zatrudnienia, przyjazna atmosfera oraz możliwość rozwoju. Najrzadziej wskazywano na pożyteczny wymiar wykonywanej pracy oraz możliwości długich urlopów.

Czego wymagają pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników? 59 proc. ankietowanych wskazało na dyspozycyjność, 55 proc. na doświadczenie zawodowe, a niecała połowa na pracowitość. Na przeciwległym biegunie – najmniej pożądanych cech – znalazły się posiadanie własnego zdania (28 proc wskazań), ambicja (20 proc.) oraz potrzeba wyróżnienia się (15 proc.).

Badanie miało również na celu ukazanie, jakimi wartościami kierują się młodzi ludzie poza rynkiem pracy i nieuczący się. Zapytani o to, co najbardziej liczy się w ich życiu, najczęściej odpowiadali: zdrowie (68 proc.), rodzina (66 proc.), niezależność (45 proc.) oraz spokojne życie (43 proc). Najmniej istotnymi wartościami z ich punktu widzenia są natomiast edukacja (9 proc.), sport (11 proc) i hobby (13 proc.).

Co dla ankietowanych mogłoby stanowić motywację do podjęcia pracy? W gronie wymienionych czynników znalazły się m.in. zmiana sytuacji rodzinnej, chęć wyprowadzki z domu rodzinnego do partnera/partnerki oraz możliwość prowadzenia własnej firmy.

Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościową (CAPI, N=152) oraz jakościową (10 wywiadów indywidualnych). Badaniem została objęta grupa w wieku 18-30 lat wśród osób, które nie pracują, nie uczą się i nie doskonalą zawodowo. Ankiety przeprowadzono w marcu i kwietniu 2017 roku.

Autor: jd

Wiecej informacji: Kantar Millward Brown, Coca-Cola, rynek pracy dla młodych, #YouthEmpowered Możesz więcej niż myślisz

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia