WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Polsat Media będzie sprzedawał czas reklamowy w Golf Channel Polska

Gorący temat

CBA bada założenie firmy Solvere przez byłych PR-owców z kancelarii Beaty Szydło

3

Wystartował nowy kanał Golf Channel Polska. Jego założycielem Marek Sowa

2017-03-20 A A A KOMENTARZE: 13 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W sobotę, 18 marca br. rozpoczął nadawanie nowy kanał sportowo-lifestylowy Golf Channel Polska, którego współzałożycielem jest Marek Sowa - były prezes m.in. Agory i UPC Polska. Stacja nadaje przez 24 godziny na dobę z polskim komentarzem, a także w jakości HD. Kanał jak na razie dostępny jest w ofercie Cyfrowego Polsatu.

Marek Sowa, fot. Agora Marek Sowa, fot. Agora

Golf Channel Polska to sportowo-lifestylowy kanał telewizyjny tworzony na licencji NBC Universal oraz PGA Tour. Współzałożycielami stacji są m.in. Marek Sowa i Katarzyna Terej. Sowa jest udziałowcem i szefem rady nadzorczej spółki Golf Channel, a Terej - prezesem zarządu.

- Golf jest moją pasją już od wielu lat. Wpadłem na pomysł, aby połączyć moje sportowe zainteresowania wraz ze znajomością rynku mediów, i tym samym uruchomić nowy kanał telewizyjny na polskim rynku - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, ekspert rynku mediów i telekomunikacji, były prezes Agory i Ringier Axel Springer Polska oraz wiceprezes UPC Polska.

Ramówkę Golf Channel Polska tworzą trzy główne bloki tematyczne. Pierwszym z nich jest sport i transmisje, gdzie stacja przez około 100 godzin miesięcznie pokazuje na żywo PGA Tour. Najbardziej prestiżową serię turniejów golfowych na świecie komentuje m.in. Jacek Person.

Stacja pokazuje również serie programów rozrywkowych i informacyjnych związanych z tą dyscypliną sportową (drugi blok), a także programy edukacyjne, dzięki którym widzowie mogą się nauczyć grać w golfa.

- Golf Channel Polska to szansa na rozwój tej olimpijskiej dyscypliny w naszym kraju, poprzez połączenie najwyższej dawki emocji sportowych z wieloma programami szkoleniowymi, lifestylowymi i rozrywkowymi - mówi Katarzyna Terej, prezes zarządu i współzałożycielka kanału. - Ponad 60 milionów osób na świecie już gra w golfa, w tym największe gwiazdy sportu m.in. piłki nożnej, tenisa czy koszykówki - dodaje.

Nadawca informuje, że liczna zarejestrowanych golfistów w naszym kraju wynosi 23 tys. osób (posiadają oni tzw. zieloną kartę, uprawniającą do gry), a co roku rozgrywanych jest kilkaset turniejów związanych z tą dyscypliną sportową. Zainteresowanych golfem w Polsce jest 530 tys. mieszkańców (dane z Facebooka), ale potencjalna widownia jest jeszcze większa. Dla przykładu zmagania golfistów podczas IO w Rio de Janeiro oglądało ponad 2 mln widzów w naszym kraju.

- Start kanału doskonale wpisuje się w zdrowy tryb życia rosnącej liczby Polaków. Golf to niesamowita sceneria i przyroda, nieustannie zmieniające się warunki pogodowe, a jeżeli dodamy do tego kilkadziesiąt kamer telewizyjnych, świetnych komentatorów m.in. Jacka Persona, i zaawansowaną grafikę, emocjonalne reakcje zawodników i żywiołowy doping nawet 100-200 tysięcy kibiców na największych światowych turniejach, to mamy gotową receptę na super telewizję dla wszystkich - komentuje start kanału Sowa.

Na razie Golf Channel Polska dostępny jest w pakiecie sportowym Cyfrowego Polsatu - kanał można oglądać tam na kanale 20. Wkrótce stacja ma się pojawić również w sieciach telewizji kablowej w całej Polsce.

Partnerem technologicznym odpowiedzialnym operacyjnie za emisję kanału oraz transmisje programów na żywo jest firma Frame by Frame. Brokerem reklamowym jest Polsat Media.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: Golf Channel Polska, Marek Sowa, golf, PGA Tour, Katarzyna Terej

Komentarze (13) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia