SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Produkcje Warner Bros. Discovery w kanałach i serwisach Paramount Global

Warner Bros. Discovery zawarł wieloletnią umowę z Viacom18, spółką związaną z Paramount Global, która jest właścicielem kanałów telewizyjnych i serwisu streamingowego w Indiach. Porozumienie obejmuje produkcje HBO, Max Original i Warner Bros. Umowa uderzy w serwis Disney+Hostar, który dotychczas udostępniał produkcje WBD.

Serial „The Last of us” (fot. HBO Max)Serial „The Last of us” (fot. HBO Max)

Umowa obejmuje seriale, które odniosły sukces w USA i w wielu krajach świata. To na przykład „Ród smoka”, „The Last of us”, „Sukcesja”, „Biały lotos”, „Perry Mason”, „Detektyw”, „Euforia” czy „Lakers: Dynastia zwycięzców”. Dzięki porozumieniu mieszkańcy Indii będą mogli oglądać też produkcje typu „Gra o tron”,  „Seks w wielkim mieście”, „Czarnobyl”, „Figurantka”, „Wielkie kłamstewka” i „Peacemaker”.

Przyszłe hity filmowe Warner Bros i biblioteka filmowa, w tym filmy „Harry Potter”, „Władca Pierścieni” i DC Universe, a także animacje dla dzieci, takie jak „Laboratorium Dextera” oraz Tom i Jerry Kids, będą również dostępne na JioCinema. Na platformie JioCinema seriale mają być udostępniane tego samego dnia, co w Stanach Zjednoczonych.

Prawa do treści cyfrowych i linearnych

Umowa obejmuje zarówno dystrybucję w serwisie streamingowym JioCinema, jak i w kanałach linearnych. Firma Viacom18, która należy do Reliance Industries i Paramount Global posiada w portfolio m.in. szereg kanałów filmowych pod marką Colors, MTV, MTV Beats, Nickelodeon, Nick Jr., Comedy Central i stacje Sports18.

- Marki Warner Bros Discovery są niezwykle popularne w Indiach i cieszymy się, że możemy współpracować z Viacom18, aby udostępnić nasze wysokiej jakości treści HBO, Max Original i Warner Bros lokalnym fanom. Nowa umowa pokazuje nasze zaangażowanie w Azji Południowej, ponieważ staramy się bawić publiczność na jak największej liczbie platform i dodatkowo wzmacnia skalę naszej regionalnej działalności jako całości - stwierdził Clement Schwebig, prezes WBD na Indie, Azję Południowo-Wschodnią i Koreę.

Umowa osłabi Disney+

Do tej pory w Indiach większość produkcji Warner Bros. Discovery było udostępnianych przez platformę Disney+ Hotstar. Umowa ze spółką związaną z Paramount Global osłabi tego gracza. W IV kwartale 2022 roku liczba subskrybentów Disney+ Hotstar spadła o 2,4 mln do 161,8 mln. Powodem była m.in. utrata praw do Indian Premier League. Zostały przejęte właśnie przez JioCinema.

- JioCinema stała się największą platformą z transmisjami sportowymi na żywo. Mamy teraz ambicje zbudowania najbardziej przyciągającego miejsca rozrywki dla wszystkich Hindusów. Strategiczne partnerstwo z Warner Bros Discovery jest kamieniem milowym w naszej podróży do oferowania najlepszych hollywoodzkich treści naszym elitarnym klientom. Wierzymy, że Warner Bros. Discovery wyznacza światowe standardy dla treści premium, a to partnerstwo pozwala nam stworzyć najlepsze i najbardziej wszechstronne miejsce docelowe dla naszych użytkowników - powiedział Ferzad Palia, head, SVoD & international business w Viacom18.

W Polsce Paramount Global i Comcast są właścicielami serwisu streamingowego SkyShowtime, który rozpoczął działalność 14 lutego. W czerwcu platforma zaoferuje polski serial „Warszawianka”, do którego prawa nabyła od Warner Bros. Discovery. W Polsce najpopularniejsze produkcje WBD są dostępne w serwisie HBO Max, który w 2024 roku zmieni nazwę na Max. Już 23 maja taka operacja zostanie przeprowadzona w Stanach Zjednoczonych. Na niektórych rynkach, jak na przykład w Wielkiej Brytanii czy Niemczech, marka HBO nie jest bezpośrednio obecna. Produkcje tego dostawcy udostępnia Sky. W Indiach firma również postawiła na współpracę z partnerami zewnętrznymi.

Dołącz do dyskusji: Produkcje Warner Bros. Discovery w kanałach i serwisach Paramount Global

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Buggi
Zamiast rozwijać (HBO) Max jako globalny serwis, to znowu brną w wyprzedawanie produkcji oryginalnych...
odpowiedź