SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Stacje naziemne i TVN24 przyciągają widzów do Sweet.TV. Serwis wprowadzi darmowe kanały FAST

Według badania Mediapanelu, w sierpniu serwis streamingowy Sweet.TV zajął 8 miejsce w Polsce, wyprzedzając m.in. Polsat Box Go i SkyShowtime pod względem udziału w czasie oglądania. Klaudia Łyczko-Kuta, executive director i country manager platformy informuje Wirtualnemedia.pl, że w tym okresie największą popularnością cieszyły się stacje oferowane na zasadzie must carry, must offer i TVN24.

Serwis streamingowy Sweet.TV Serwis streamingowy Sweet.TV

Serwis streamingowy Sweet.TV wystartował w Polsce w październiku 2022 roku. Utworzyła go firma VAN Group z siedzibą w Bratysławie. Przez wiele miesięcy pełen pakiet kosztował zaledwie 4,99 zł, a w jego skład wchodziło ponad 100 kanałów telewizyjnych, w tym TVN24, stacje Eleven Sports, National Geographic, Disneya, Foksa, Paramount Global (MTV, Comedy Central) czy BBC. Obecnie do dyspozycji subskrybentów są trzy pakiety: S z 47 kanałami za 22,9 zł, M ze 111 kanałami za 45,9 zł i L z 146 kanałami za 64,9 zł. Przez 21 dni serwis można testować za darmo. Później trzeba wskazać plan subskrypcji.

Zaskakujący wynik Sweet.tv

Z sierpniowych danych Mediapanelu obejmujących przeglądarki internetowe komputerów i aplikacje mobilne wynika, że Sweet.TV odwiedziło 448,416 tys. użytkowników, co dało platformie ósme miejsce w Top 10 serwisów streamingowych. Sweet.TV zyskał w ciągu miesiąca 94,4 tys. użytkowników, którzy średnio spędzili przy nim 6 godzin, 45 minut i 30 sekund. Średni udział w czasie wyniósł 2,76 proc.


- W sierpniu prym wiodły kanały must-carry oraz kanał TVN24, który w naszej ofercie jest w cenie subskrypcji, bez konieczności posiadania dodatkowego pakietu. Ponadto nasz bogaty katalog VOD również przyciągnął wielu widzów. Warte podkreślenia jest to, że oferujemy zarówno filmy na żądanie w modelu TVOD, jak i EST, a od września br. również SVOD. Podsumowując - naszą wielką zaletą jest to, że Sweet.TV oferuje ulubione kanały telewizyjne i premiery filmowe od studiów takich jak: Disney, Paramount czy Sony oraz SVOD w jednej aplikacji. Godne uwagi jest również to, że dajemy możliwość rejestracji aż 4 urządzeń w ramach subskrypcji bez dodatkowych kosztów - informuje Wirtualnemedia.pl Klaudia Łyczko-Kuta, executive director, country manager Sweet.TV w Polsce. Dzięki zasadzie must carry, must offer sieci kablowe, platformy cyfrowe i serwisy streamingowe mogą za darmo pozyskać do oferty kanały: TVP1, TVP2, TVP3, Polsat, TV4, TVN i TV Puls.

Platforma zaoferuje kanały FAST

W jakim kierunku będzie rozwijać się Sweet.TV? Czy powalczy na przykład o prawa sportowe? -  Cały czas obserwujemy rynek oraz potrzeby naszych klientów by nasza oferta jak najbardziej na nie odpowiadała. Stale pracujemy nad dodawaniem nowych i pożądanych treści dla naszych subskrybentów, w tym nowe kanały telewizyjne oraz treści na żądanie. Poza kontentem, istotne dla nas jest zapewnienie maksymalnej stabilności działania serwisu, przyjaznego i intuicyjnego interfejsu w połączeniu z technologicznym zaawansowaniem Sweet.TV (w tym jesteśmy gotowi z rozwiązaniami dot. kanałów FAST oraz DAI). Szeroka dostępność jest również dla nas kluczowa, dlatego nasza aplikacja Sweet.TV wspierana jest zarówno przez system operacyjny Android, jak i iOS oraz można ją znaleźć na wszystkich telewizorach typu Smart TV (dzięki współpracy jaką mamy z producentami telewizorów). Wkrótce mam nadzieję będziemy mogli ogłosić kolejny sukces w tym aspekcie. W chwili obecnej nabywanie praw sportowych nie jest w sferze naszych zainteresowań, gdyż skupiamy się na innych, licznych projektach, ale czas pokaże - odpowiada przedstawicielka firmy.

Firma jest gotowa do zaoferowania stacji w modelu FAST, czyli bezpłatnych, oferowanych w streamingu z reklamami. - Pod względem technologicznym jesteśmy gotowi, gdyż mamy opracowane i wdrożone wszystkie rozwiązania do monetyzacji. Na innych rynkach mamy już podobne współprace i co za tym idzie doświadczenie. To kwestia czasu kiedy uruchomimy kanały FAST w Polsce. Jesteśmy otwarci na kooperację z lokalnymi dostawcami treści, aby wspólnie je monetyzować - przekonuje Klaudia Łyczko-Kuta.

Kanały FAST podbijają przede wszystkim Amerykę Północną i Europę Zachodnią. Nie brakuje darmowych stacji emitujących popularne seriale, programy dokumentalne czy wybrane mecze czołowych lig piłkarkich, takich jak Serie A, Ligue 1, La Liga. W Polsce Rakuten TV oferuje cztery kanały FAST w języku polskim. Dwa (Top Movies Polska i Bjgtjme) emitują filmy różnych gatunków, natomiast Grjngo skupia się na westernach. Z kolei w Moconomy można zobaczyć dokumenty o gospodarce. Dzięki aplikacjom streamingowym typu TVP VOD, Megogo, Pilot WP, Player bezpłatnie można oglądać w naszym kraju ponad 60 stacji polskojęzycznych. 

Dołącz do dyskusji: Stacje naziemne i TVN24 przyciągają widzów do Sweet.TV. Serwis wprowadzi darmowe kanały FAST

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bua
W megogo jest kilka niekodowanych kanałów za darmo, i lepsiejsza niż np wp pilot.
0 0
odpowiedź
User
mike
Pierwsze słyszę o tym serwisie.
18 5
odpowiedź
User
R
W megogo jest kilka niekodowanych kanałów za darmo, i lepsiejsza niż np wp pilot.


Pytanie jak długo Megogo będzie finansować darmowy pakiet. Moim zdaniem to bardziej czasowa akcja promocyjna. Gdy serwis zdobędzie popularność, to wprowadzą opłaty.

Minusem jest też TVN tylko w wersji SD (wszystkie inne główne polskie kanały są w HD).
15 2
odpowiedź