SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Jarosław Śliżewski po 31 latach odchodzi z Agory, Marcin Kowalczyk szefem ds. transformacji cyfrowej radia

Marcin Kowalczyk objął w Grupie Radiowej Agory nowo utworzone stanowisko dyrektora ds. transformacji cyfrowej. Z firmą żegna się natomiast Jarosław Śliżewski, związany z grupą Agora od 1991 roku.

Od lewej: Marcin Kowalczyk i Jarosław Śliżewski, fot. materiały prasowe AgoryOd lewej: Marcin Kowalczyk i Jarosław Śliżewski, fot. materiały prasowe Agory

Jako dyrektor ds. transformacji cyfrowej Marcin Kowalczyk będzie opowiadał za rozwój marek Grupy Radiowej Agory w internecie oraz wszystkie przychody z kanałów elektronicznych i powiązane z nimi produkty, w tym ofertę subskrypcyjną TOK FM.

Jego bezpośrednimi przełożonymi są prezes Grupy Radiowej Agory Maciej Strzelecki oraz jej wiceprezes Adam Fijałkowski.

- Cyfrowy rozwój od dawna jest priorytetem Grupy Radiowej Agory. Nasze liczne działania w tym obszarze - począwszy od rozwoju oferty Premium TOK FM po pioniersko wprowadzane innowacje technologiczne - odniosły już wiele sukcesów, ale cały czas wysoko stawiamy sobie poprzeczkę w zakresie cyfryzacji. Współpraca z Marcinem Kowalczykiem, który wesprze nasz zespół ekspercką wiedzą, będzie nowym cyfrowym otwarciem dla marek GRA - pozwoli wzmocnić mocne strony naszej oferty i wdrażać kolejne projekty istotnie przyspieszające dynamikę cyfrowego rozwoju - zapewnia Maciej Strzelecki.

Marcin Kowalczyk wcześniej w PWN i Gremi Media

- Dołączam do bardzo silnego zespołu, który w oparciu o mocne marki GRA tworzy unikalną ofertę treści premium dla milionów słuchaczy i czytelników. Cieszę się, że będę uczestniczył w strategicznym rozwoju cyfrowego portfolio GRA, stawiając na unikalne treści, jakość doświadczenia użytkownika i technologię - komentuje Marcin Kowalczyk.

Do Grupy Radiowej Agora oprócz TOK FM należą Radio Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio. W pierwszym kwartale br. pion radiowy grupy Agora zanotował wzrost przychodów z 19,9 do 22,8 mln zł i spadek zysku EBITDA z 2,2 do 0,6 mln zł. Wpływy cyfrowe segmentu zwiększyły się o 14,3 proc., na koniec marca z oferty subskrypcji cyfrowych TOK FM korzystało już 26,2 tys. użytkowników.

Marcin Kowalczyk poprzednio był dyrektorem ds. strategii subskrypcyjnej i rozwoju platform oraz dyrektor ds. e-commerce i marketingu w wydawnictwie PWN. Wcześniej pracował m.in. jako wiceprezes ds. sektora mediowego w firmie Deep.BI oferującej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji oraz w grupie Gremi Media (to wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), m.in. jako kolejno członek zarządu i prezes jej spółki zależnej E-Kiosk.

Współpracuje z Financial Times Strategies jako ekspert branżowy w programach dla polskich mediów rozwijających się w obszarze subskrypcji. Karierę zawodową zaczął jako dziennikarz muzyczny w kieleckich Radiu Fama i Radiu Tak FM.

Jarosław Śliżewski żegna się z Agorą

Z Grupą Radiową Agory rozstaje się Jarosław Śliżewski, od początku 2018 roku pełniący funkcję dyrektora obszarów cyfrowych. W komunikacie Agory zapowiedziano, że w najbliższych miesiącach będzie kończył rozpoczęte projekty i pomagał Marcinowi Kowalczykowi poznać realia firmy.

- Po zamknięciu uzgodnionego etapu realizacji projektów rozwojowych Jarosław Śliżewski zdecydował się rozstać z Grupą Radiową Agory. Żegnamy się z nim, dziękując mu za wiele lat owocnej współpracy i nieoceniony wkład w cyfrowy rozwój naszych marek. Jego zaangażowanie pozwoliło m.in. istotnie rozwinąć unikalny produkt, jakim jest oferta Premium TOK FM, a naszemu zespołowi wdrożyć szereg innowacyjnych rozwiązań technologicznych - podkreśla Maciej Strzelecki.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Łącznie Jarosław Śliżewski z grupą Agora jest związany od 1991 roku. Zaczynał jako dziennikarz, potem współtworzył portale Gazeta.pl i Wyborcza.pl, m.in. jako dyrektor segmentu internetowego ds. produktów mobilnych i wideo.

W połowie 2017 roku Śliżewski został pełnomocnikiem Grupy Radiowej Agory ds. cyfryzacji. W latach 2016-2017 był w zarządzie spółki Green Conten nadającej kanał Metro, którą Agora jesienią 2017 roku sprzedała do Discovery Polska.

Śliżewski to kolejny menedżer żegnający się z Agorą. Z końcem czerwca z firmy odeszła Joanna Mosiej-Sitek, zastępczyni wydawcy „Gazety Wyborczej”, odpowiedzialna m.in. za digitalizację, subskrypcje i markę „Wysokie Obcasy”.

Z wydawcą rozstaje się również Michał Grabacki, który odpowiadał m.in. za analizy, obszar big data i produkt e-commerce w „Gazecie Wyborczej”. - Zdecydowałem się na szukanie czegoś innego. Mam kilka ciekawych ofert z branży e-commerce - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl.

W pierwszym kwartale br. przychody grupy Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Jarosław Śliżewski po 31 latach odchodzi z Agory, Marcin Kowalczyk szefem ds. transformacji cyfrowej radia

26 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ludź
Śliżewskiego to odeszli.
odpowiedź
User
Seba
Śliżewskiego to odeszli.
dziwne, bo Śliżewski zrobił tam mega robotę
odpowiedź
User
Vanny
Śliżewski pokazał im jak można zarabiać pieniądze na subskrypcjach, zobaczymy co teraz
odpowiedź