Jedynka z najniższą słuchalnością w historii wyprzedzona pierwszy raz przez Trójkę (dane z II kwartału)

Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM, które zanotowało największy wzrost w II kwartale br. Najwięcej straciła Jedynka, którą wyprzedziła Trójka. W dodatku Jedynka zanotowała swój najniższy udział w historii - wynika z badania Radio Track.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM pod względem słuchania w II kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,4 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,2 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 14 proc., po spadku o 0,1 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zwiększyła się z 10,1 pkt. proc. do 11,4 pkt. proc.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansowała Trójka, której udział w rynku wyniósł 8,1 proc., po jednak spadku o 0,2 pkt. proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/adam-hlebowicz-nie-widze-w-trojce-wiekszego-upolitycznienia-niz-w-latach-poprzednich ##

Na czwarte miejsce, z wynikiem na poziomie 8 proc., spadła Jedynka. Udział rozgłośni poszedł w dół o 1,8 pkt. proc. - najbardziej w zestawieniu. Jednocześnie jest to również najniższy wynik tej stacji w historii prowadzenia badań słuchalności. Ponadto po raz pierwszy w historii w trzymiesięcznej fali Trójka miała wyższy wynik od Jedynki.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/radiowa-jedynka-latem-wiecej-luzu-mniej-twardej-polityki ##

Pierwszą piątkę zamyka VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (to wzrost o 0,1 pkt. proc.).

Szóste miejsce zajęła rozgłośnia TOK FM, która po raz trzeci w historii pod względem udziału wyprzedziła Radio Maryja. Jej średni wynik w fali kwiecień-czerwiec br. wyniósł 1,8 proc., po wzroście o 0,3 pkt. proc. - drugim największym w zestawieniu.

Na siódmą pozycję spadło Radio Maryja - spadek udziału o 0,3 pkt. proc. do 1,3 proc.

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali