SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro

Korzystanie z internetu deklaruje już 64,3 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 19,4 mln. Wzrosty rozpoznawalności i odwiedzalności zanotował YouTube, natomiast spadki - Allegro.

64,3 proc. respondentów stwierdziło, że używa internetu, w fali badania Nettrack zrealizowanej od lutego do kwietnia br. To o 1,6 pkt proc. więcej niż w poprzedniej fali sondażu, zrealizowanej od sierpnia do października. ub.r.

W przeliczeniu na populację liczba internautów wzrosła z 18,905 mln jesienią ub.r. do 19,369 mln. Jest to rekordowy jak dotąd poziom penetracji internetu w naszym kraju.

Struktura internautów co do płci i wieku w skali roku zmieniła się nieznacznie. Natomiast pytanie o miejsce zamieszkania wprowadzono do badania w połowie ub.r. Według najnowszych wyników 35 proc. użytkowników sieci mieszka na wsi, a 65 proc. w miastach.

Profil internautów

 

II-IV 2014

III-V 2013

Płeć

  mężczyźni

49%

50%

  kobiety

51%

50%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wiek

  15-24 lata

24%

25%

  25-39 lat

39%

40%

  40-59 lat

31%

28%

  60 lub więcej

7%

6%

WIRTUALNEMEDIA.PL

Miejsce zamieszkania

  miasta ponad 500 tys.

13%

-

  miasta 200-499 tys.

9%

-

  miasta 100-199 tys.

8%

-

  miasta 20-99 tys.

20%

-

  miasta do 20 tys.

14%

-

  wieś

35%

-


Nieco mniej użytkowników niż rok wcześniej jako znane im wymieniało serwisy Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska, za to trochę więcej wskazywało Facebooka i YouTube. Już tylko 14,2 proc. internautów kojarzy NK.pl.

Google regularnie odwiedza niezmiennie ok. 92 proc. wszystkich polskich internautów, a YouTube’a - prawie dwie trzecie. Za to zasięg Allegro zmalał przez rok o 5,5 pkt proc., a nieznaczne spadki zanotowały też Onet, Facebook, Wirtualna Polska, Interia i Ceneo.

Znajomość spontaniczna

   GOOGLE (www.google.pl)

57,6%

61,7%

   ALLEGRO (www.allegro.pl)

46,1%

49,4%

   FACEBOOK (www.facebook.pl)

43,7%

40,6%

   ONET (www.onet.pl)

40,7%

41,2%

   WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

36,6%

38,0%

   YOUTUBE (www.youtube.pl)

27,3%

26,4%

   INTERIA.PL (www.interia.pl)

18,2%

19,1%

   NK.PL (www.nk.pl)

14,2%

18,8%

   WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

10,7%

9,6%

   WRZUTA (www.wrzuta.pl)

8,9%

-

WIRTUALNEMEDIA.PL

Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca?

  GOOGLE (www.google.pl)

92,2%

92,9%

  YOUTUBE (www.youtube.pl)

65,0%

62,8%

  ALLEGRO (www.allegro.pl)

61,6%

67,1%

  ONET (www.onet.pl)

53,8%

55,5%

  FACEBOOK (www.facebook.pl)

47,7%

50,8%

  WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl)

44,4%

46,5%

  WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org)

33,6%

31,1%

  INTERIA.PL (www.interia.pl)

29,2%

32,3%

  NK.PL (www.nk.pl)

18,3%

-

  CENEO (www.ceneo.pl)

16,6%

21,6%

Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od lutego do kwietni br. wyniosła 6 833osób, a od marca do maja ub.r. - 6 275 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Dołącz do dyskusji: Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jacek
spada popularność allegro? Hahaha, Poznańskie skąpstwo w końcu daje wyniki
odpowiedź
User
zboczony_matematyk
"Według najnowszych wyników 35 proc. użytkowników sieci mieszka na wsi, a 75 proc. w miastach.", czyli 110% użytkowników
odpowiedź