Już połowa chodzących do kina kupuje bilety w internecie, zwiastuny i opinie znajomych ważniejsze od recenzji

52 proc. Polaków chodzących do kina kupuje bilety w internecie, a jedna trzecia robi to regularnie. Sieć jest zdecydowanie najważniejszych źródłem informacji o filmach, coraz mniejsze znaczenie mają prasa i telewizja. Najpopularniejszym serwisem internetowym o tematyce filmowej jest Filmweb - wynika z sondażu Kantar Millwardbrown.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według sondażu Kantar Millwardbrown 37 proc. Polaków chodzących do kina deklaruje, że odwiedza kina raz w miesiącu. To o 2 pkt proc. więcej niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym sześć lat temu.

Częściej kina odwiedza 19 proc. osób, tyle samo co w 2011 roku.

grafika

Prawie połowę widowni kinowej stanowią ludzie w wieku 21-30 lat oraz mający wykształcenie średnie lub wyższe (minimum licencjat).

W ciągu 6 lat mocno zmalał odsetek widzów w wieku 15-20 lat (z 30 do 20 proc.), a wzrósł tych w wieku 31-40 lat (z 13 do 22 proc.), co może wynikać z tendencji demograficznych (starzenie się wyżu demograficznego z lat 80.).

grafika

Już 34 proc. widzów kinowych, prawie dwa razy więcej niż w 2011 roku, wiele razy kupiło bilet w internecie. Raz lub dwa razy zrobiło to natomiast 18 proc. osób.

grafika

Dla 86 proc. widzów ważny przy wyborze filmu jest jego zwiastun obejrzany w internecie, a dla 83 proc. - opinie znajomych i rodziny.

73 proc. osób sugeruje się recenzjami w internecie, natomiast mniej więcej połowa - reklamami internetowymi i telewizyjnymi.

grafika

88 proc. widzów, o 2 pkt proc. więcej niż sześć lat temu, jako źródło informacji, na jaki film iść, wskazuje internet. Odsetek wskazań telewizji zmalał od 2011 roku z 52 do 18 proc., a prasy - z 22 do 5 proc.

grafika

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o filmach jest Filmweb, którego rozpoznawalność spontaniczna wśród internautów wynosi 71 proc., wobec 43 proc. w 2011 roku.

Na popularności straciły natomiast sekcje filmowe portali Onet.pl i WP.pl.

grafika

Sondaż został zrealizowany przez Kantar Millwardbrown na zlecenie Filmwebu w maju br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową