SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wyborcza.pl uruchamia 33. serwis lokalny - w Kaliszu

Od środy w ramach portalu Wyborcza.pl (Agora) będzie działał kolejny serwis z informacjami lokalnymi - dotyczącymi Kalisza i okolic. Na miejscu pracuje zespół dziennikarski, wspierany przez redakcję poznańską „Gazety Wyborczej”. Szefową serwisu jest naczelna poznańskiej „Wyborczej” Paula Skalnicka-Kirpsza.

Uruchomieniu 33. serwisu Wyborcza.pl pod adresem Kalisz.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Gramy w Kaliszu”Uruchomieniu 33. serwisu Wyborcza.pl pod adresem Kalisz.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Gramy w Kaliszu”

Start serwisu o Kaliszu zapowiadaliśmy na początku września.

Redakcja „Gazety Wyborczej” działała w Kaliszu w latach 90. „Bardzo się cieszę z naszego powrotu do Kalisza, to naprawdę świetne miejsce. Różni się od Poznania, ma swój wyjątkowy charakter i urok” - mówi cytowana w komunikacie Paula Skalnicka-Kirpsza. „Oczywiście, miasto cały czas jest obecne na łamach Wyborcza.pl i poznańskiej »Gazety Wyborczej«, ale teraz będziemy pisać o nim więcej i lepiej. Opowiadać historie ciekawe i dla mieszkańców Kalisza, i dla czytelników w całej Polsce. Przede wszystkim dzięki temu, że teraz mamy na miejscu korespondentów, którzy świetnie znają Kalisz, jego tajemnice i ambicje. Wiedzą, o czym rozmawiają mieszkańcy, co ich trapi, a co cieszy” - dodaje.

Jak podkreśla Agora, filarem kaliskiego zespołu Wyborcza.pl jest Agnieszka Walczak, dziennikarka z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w mediach. Zaczynała w lokalnych rozgłośniach radiowych, później pracowała w telewizji i - w tym samym czasie – w lokalnej gazecie. Przez kilka lat była korespondentką TVN oraz TVP.

„Gramy w Kaliszu”

Uruchomieniu 33. serwisu Wyborcza.pl pod adresem Kalisz.wyborcza.pl towarzyszy akcja promocyjna pod hasłem „Gramy w Kaliszu”. To nawiązanie do słynnej kaliskiej Fabryki Fortepianów i Pianin Calisia, prowadzonej przez rodzinę Fibigerów. Choć fabryki już nie ma, wciąż jest żywa w pamięci mieszkańców miasta. O jej losach opowie jeden z reportaży przygotowywanych przez dziennikarzy „Wyborczej" na premierę serwisu. Czytelnicy dziennika – na jego tradycyjnych i cyfrowych łamach, w ramach cyklu publikacji o Kaliszu - będą mogli też przeczytać o odwiecznym sporze kaliszan i ostrowian oraz o planach utworzenia województwa środkowopolskiego. Dowiedzą się także, które miasto w Polsce jest tak naprawdę najstarsze.

Wyborcza.pl zagra w Kaliszu także dosłownie. 27 października, z okazji premiery nowego serwisu, na pl. św. Józefa 4 (przed siedzibą starostwa powiatowego) odbędzie się koncert dla mieszkańców miasta. Wystąpi pianista Tomasz Ratajczak, który zaprezentuje utwory jazzowe i tematy z filmów wraz z elementami muzyki polskiej. Początek o godz. 15.

Kalisz.wyborcza.pl to już 33. serwis lokalny na Wyborcza.pl. 7 października ruszyła redakcja w Elblągu, a wcześniej w tym roku: w Wałbrzychu, Koszalinie, Zakopanem i Rybniku.

„Chcemy dostarczać niezależne wiadomości lokalne mieszkańcom kolejnych polskich miejscowości”

„W Polsce, jak niestety pokazują ostatnie tygodnie, coraz częściej stykamy się z propagandowym pseudodziennikarstwem, także w obszarze wiadomości lokalnych. Dlatego w »Wyborczej« konsekwentnie realizujemy nasz plan rozwoju i chcemy dostarczać niezależne wiadomości lokalne mieszkańcom kolejnych polskich miejscowości. Teraz z radością wracamy do Kalisza - drugiego pod względem liczby mieszkańców miasta Wielkopolski” - komentuje Mikołaj Chrzan, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej” i szef jej redakcji lokalnych.

Start strony Kalisz.wyborcza.pl wspiera także cały wachlarz działań promocyjnych. Kampania serwisu obejmie reklamy w radiu i internecie (w tym w mediach społecznościowych), a także działania niestandardowe, w tym krzyżówkę kaliską w aplikacji Krzyżówki Gazety Wyborczej oraz autopromocje na tradycyjnych i cyfrowych łamach dziennika i na profilach dziennika m.in. na Facebooku i Instagramie. Działania przygotował dział promocji „Gazety Wyborczej”.

Według wyników badania Mediapanel, w sierpniu br. sekcja Wyborcza.pl z informacjami regionalnymi i lokalnymi zanotowała 6,59 mln użytkowników i 22,77 proc. zasięgu.

Dołącz do dyskusji: Wyborcza.pl uruchamia 33. serwis lokalny - w Kaliszu

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotrek
Diaspora zdobyła już duże miasta, zostają małe i średnie.
odpowiedź
User
mkcharzynski
Diaspora zdobyła już duże miasta, zostają małe i średnie.
moze pan jasniej?
odpowiedź