SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanał dla kobiet TLC zastąpi Discovery Travel&Living

Kierowany do kobiet kanał Discovery Travel&Living od 1 października br. zmieni nazwę na TLC. Emitowane w nim programy pochodzić będą m.in. z Discovery Health i kanału Oprah Winfrey. Pojawią się także polskie produkcje.

- TLC jest marką, która znalazła uznanie na rynku amerykańskim, gdzie jest wiodącym kanałem dla kobiet. Polska jest drugim krajem w Europie po Norwegii, w którym ten kanał się pojawi – mówiła na konferencji Katarzyna Kieli, senior vice president i general manager w Discovery Networks Central Europe. Koncern w przyszłym roku zamierza wprowadzić TLC do kolejnych ponad 70 krajów świata.

W ofercie programowej polskiej wersji stacji znajdą się znane z anteny Discovery Travel&Living programy jak “Ciąża z zaskoczenia”, “Rodzina 2 + 8”, “Słodki biznes” czy “Salon sukien ślubnych”. Nowościami będą takie pozycje jak: “Jo Frost: Poskromić dzieciaka” (cykl o tytułowej nianii, która musi radzić sobie będzie z kłopotami wychowawczymi), “Moda ubiera się u Kell” (seria o właścicielce agencji PR wspierającej najbardziej znanych projektantów), “Policjantki” (opowieść o życiu i pracy policjantek z Florydy) czy takie cykle jak „Opętani seksem” i „Szokująca prawda”.

Emitowane w TLC programy pochodzić będą m.in. z amerykańskiego TLC, stacji Discovery Health, a także startującego w 2011 w USA kanału Oprah Winfrey - OWN. Jak zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Barbara Bilińska, channel director Poland w Discovery Networks CE, w przyszłym roku na antenie TLC pojawią się też programy produkowane w Polsce. Ma to nastąpić już wiosną.

Przedstawiciele Discovery podkreślają, że nowy kanał ma inspirować kobiety, a nie je pouczać, ma być rozrywką, z której widzowie będą mogli coś wynieść. - TLC będzie akceptować kobietę jaką jest, bo nie chcemy jej zmieniać, ale możemy jej coś podpowiedzieć – tłumaczy Bilińska. Stacja kierowana będzie głównie do kobiet w wieku od 25 do 49 lat. - Liczymy, że TLC oglądać będą też ich partnerzy, przyjaciele i rodziny – dodaje Bilińska.

Wprowadzeniu kanału na rynek towarzyszyć będzie kampania reklamowa w telewizji (obejmie duże stacje) i w internecie (reklama w czołowych portalach, działania na Facebooku, konkursy, utworzenie strony internetowej TLC). Kreację przygotowała Discovery Creative, wewnętrzna agencja koncernu z USA, zaś media zaplanował Mindshare.


Discovery Travel & Living powstał w 2005 roku po rebrandingu podróżniczo-przygodowego Discovery Travel & Adventure. W połowie 2009 roku stacja ta  została przeformatowana na lifestylową telewizję dla kobiet. Ostatnio, pod koniec czerwca br. kanał poszerzył zasięg o platformę Cyfrowy Polsat i obecnie dociera już do 48 proc. gospodarstw domowych w Polsce. W sierpniu br. zanotował wzrost udziału w rynku w grupie 16-49 o 95,3 proc. do 0,29 proc. . - Liczmy, że TLC utrzyma ten trend wzrostowy – mówi nam Sylwester Molenda, research insight and innovation Director w Discovery Networks CE.

Portfolio Discovery Networks w Polsce liczy obecnie dziewięć kanałów. Poza Discovery Travel&Living są to stacje Discovery Channel, Animal Planet, Discovery World, Discovery Science, Discovery Historia, ID Investigation Discovery, Discovery HD Showcase i Animal Planet HD.

Dołącz do dyskusji: Kanał dla kobiet TLC zastąpi Discovery Travel&Living

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PR
To spierniczą totalnie fajny kanał. Szkoda, gdyż powastanie nieznośna papka tylko dla głupków
odpowiedź
User
ogladacz
nie wiem. akurat wsrod znajomych i to nie tylko plci zenskiej travel&living jest najpopularniejszy z calej paczki discovery wiec troche nie rozumiem, ale to moze tylko moje subiektywne odczucie?
odpowiedź
User
zupa grzybowa
No to koniec oglądania. Zwolennicy Ciąży z zaskoczenia i Rodzina 2+8 triumfują. Czekam na program Rodzina 2+22.
odpowiedź