SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanał Sportowy w ub.r. miał 2,53 mln zł wpływów i 124 tys. zł zysku

W ub.r. youtube’owy Kanał Sportowy, którego właścicielami i głównymi twórcami są Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Krzysztof Stanowski i Michał Pol, zanotował 2,53 mln zł przychodów sprzedażowych i 123,9 tys. zł zysku netto - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Pol, Tomasz Smokowski, Mateusz Borek i Krzysztof Stanowski, fot. Kanał SportowyMichał Pol, Tomasz Smokowski, Mateusz Borek i Krzysztof Stanowski, fot. Kanał Sportowy

Na zeszłoroczne przychody spółki Kanał Sportowy złożyło się 2,02 mln zł z kraju i 515,9 tys. zł z zagranicy. W sprawozdaniu złożonym w KRS 1,77 mln zł sklasyfikowano jako wpływy z usług marketingowych, 155,4 tys. zł - z usług promocyjnych, a 605,3 tys. zł to pozostałe przychody.

Kanał Sportowy regularną działalność zaczął w marcu ub.r. Start wielu programów opóźnił wybuch epidemii, po którym na mniej więcej dwa miesiące zawieszono prawie wszystkie rozgrywki sportowe. W okresie letnim i jesienią stopniowo poszerzano ofertę treści, przeważają w niej programy o piłce nożnej (m.in. o Lidze Mistrzów, lidze polskiej, angielskiej, włoskiej i hiszpańskiej), są też cykle o Formule 1, boksie i MMA oraz, od br., o tenisie, żużlu i koszykówce.

Kilka razy w tygodniu emitowany jest „Hejt Park”, w którym często goszczą osoby spoza sportu.

Od początku jego działania sponsorem Kanału Sportowego jest firma bukmacherska eToto. W kanale promowały się też m.in. marki piwa Okocim i Tyskie oraz spółka fotowoltaiczna Oze-Biomar. Za sprzedaż jego oferty reklamowej odpowiada agencja Sport Brokers.

200 mln odtworzeń treści

Obecnie Kanał Sportowy ma 541 tys. subskrybentów, zamieszczone na nim 1,2 tys. materiałów zanotowało łącznie 169,5 mln odtworzeń.

Z kolei Kanał Sportowy Extra, z materiałami zza kulis i najciekawszymi fragmentami programów, ma 162 tys. subskrybentów, a prawie 200 materiałów oglądano łącznie 28,9 mln razy.

W ub.r. wydatki operacyjne Kanału Sportowego wyniosły 2,36 mln zł. 1,68 mln zł poszło na usługi obce, a 614,6 tys. zł na wynagrodzenia. W spółce nie ma żadnego pracownika etatowego.

Na zużycie materiałów i energii firma przeznaczyła 27,1 tys. zł, na amortyzację - 0,6 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe sięgnęły 37,9 tys. zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Do tego doszło 27 tys. zł pozostałych kosztów rodzajowych, 4,7 tys. zł kosztów finansowych i 14,7 tys. zł zapłaconego podatku dochodowego.

W br. Kanał Sportowy chce mieć 7-8 mln zł wpływów

Kanał Sportowy osiągnął 170,2 tys. zł zysku sprzedażowego, 138,5 tys. zł zysku brutto i 123,9 tys. zł zysku netto.

Po 25 proc. udziałów firmy mają główni twórcy kanału: jego prezes Tomasz Smokowski, Mateusz Borek, Michał Pol i, poprzez spółkę WeszloTV, Krzysztof Stanowski. Smokowski i Borek w pierwszej połowie br. pożegnali się z Polsatem, Michał Pol - jesienią ub.r. z Ringier Axel Springer Polska (był tam m.in. naczelnym „Przeglądu Sportowego), a Stanowski od ponad dekady jest szefem Grupy Weszło.

Pod koniec grudnia Krzysztof Stanowski zapowiedział, że w br. Kanał Sportowy w br. ma zanotować 7-8 mln zł wpływów, m.in. dzięki dodatkowym umowom związanym z przełożonymi o rok Euro 2020 i letnimi igrzyskami olimpijskimi. Od początku Euro 2020 w Kanale Sportowym emitowanych jest codziennie po kilka programów dotyczących tutnieju.

Dołącz do dyskusji: Kanał Sportowy w ub.r. miał 2,53 mln zł wpływów i 124 tys. zł zysku

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bolec1
Na gadaniu tak się można wzbogacić hm
odpowiedź
User
dlg
120 tysięcy zysku na czterech to nie za wiele. I to na takie tuzy. Ale pewnie wspólnicy "żyją" też ze spółki, więc jakoś ciągną. A Borek dorabia sobie w TVP, Stanowski ma Weszło.
odpowiedź
User
kajak
Skonczy sie bal na titanicu jak im youtube srubke dokreci z reklamami i zredukuje zasiegi za promocje alkoholu oraz bukmacherow.
odpowiedź