Transakcja dotyczy przejęcia spółek telewizyjnych Chello Central Europe, Chello Latin America, Chello Multicanal, Chello Zone i Chello DMC, które mają w swoim portfolio kilkadziesiąt stacji telewizyjnych docierających do 390 mln domów w 138 krajach. W Polsce obecne są takie kanały Chellomedia jak CBS Drama, CBS Reality, CBS Europa, CBS Action oraz Extreme Sports Channel.
- To największa grupa kanałów telewizyjnych, która jeszcze nie należy do wielkiego producenta treści - podkreślił Josh Sapan, prezes AMC Networks podczas konferencji.
Do Chellomedia należy też broker reklamowy Atmedia, zajmujący się sprzedażą reklam w kanałach tematycznych i na stronach internetowych z kontentem wideo. Spółka ta prowadzi działalność w Polsce, w Czechach i na Węgrzech.
Chellomedia została założona w Londynie pod nazwą Zone Vision przez polskiego emigranta Chrisa Wronskiego. Pakiet kontrolny w niej koncern Liberty Global kupił w 2005 roku. Przychody Chellomedia w 2012 roku wyniosły 514 mln dolarów. Liberty Global wystawiło firmę na sprzedaż w maju br., oczekując za nią od 580 mln euro do 750 mln euro.

AMC Networks jest właścicielem kanałów telewizyjnych AMC, IFC, We TV czy Sundance Channel (ten ostatni jest dostępny u operatorów w Polsce).











