Kanały Chello Zone i Atmedia w rękach AMC

Spółka Chellomedia, kontrolująca m.in. nadawcę Chello Central Europe oraz brokera reklamowego Atmedia, trafiła w ręce amerykańskiej firmy AMC Networks. Liberty Global, właściciel UPC Polska, sprzedał Chellomedia za 750 mln euro.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Transakcja dotyczy przejęcia spółek telewizyjnych Chello Central Europe, Chello Latin America, Chello Multicanal, Chello Zone i Chello DMC, które mają w swoim portfolio kilkadziesiąt stacji telewizyjnych docierających do 390 mln domów w 138 krajach. W Polsce obecne są takie kanały Chellomedia jak CBS Drama, CBS Reality, CBS Europa, CBS Action oraz Extreme Sports Channel.

- To największa grupa kanałów telewizyjnych, która jeszcze nie należy do wielkiego producenta treści - podkreślił Josh Sapan, prezes AMC Networks podczas konferencji.

Do Chellomedia należy też broker reklamowy Atmedia, zajmujący się sprzedażą reklam w kanałach tematycznych i na stronach internetowych z kontentem wideo. Spółka ta prowadzi działalność w Polsce, w Czechach i na Węgrzech.

Chellomedia została założona w Londynie pod nazwą Zone Vision przez polskiego emigranta Chrisa Wronskiego. Pakiet kontrolny w niej koncern Liberty Global kupił w 2005 roku. Przychody Chellomedia w 2012 roku wyniosły 514 mln dolarów. Liberty Global wystawiło firmę na sprzedaż w maju br., oczekując za nią od 580 mln euro do 750 mln euro.

AMC Networks jest właścicielem kanałów telewizyjnych AMC, IFC, We TV czy Sundance Channel (ten ostatni jest dostępny u operatorów w Polsce).

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol