SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kibice najbardziej dostrzegają sponsorów inwestujących w piłkę nożną

Piłka nożna to dyscyplina, której kibice w Polsce w największym stopniu zauważają sponsorów - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Dyscypliny sportowe, w których sponsorzy są najbardziej zauważalni przez kibiców, to piłka nożna, Formuła 1 i rajdy samochodowe.

Na kolejnych miejscach są siatkówka, skoki narciarskie, koszykówka, lekkoatletyka, narciarstwo biegowe, boks, sztuki walki (K1, MMA) oraz piłka ręczna.

Z kolei wśród sponsorów trzech najpopularniejszych dyscyplin sportowych, czyli piłki nożnej, siatkówki i skoków narciarskich, najbardziej zauważalne marki to T-Mobile, Biedronka, Plus oraz Red Bull.

W niektórych dyscyplinach sportowych z pierwszej dziesiątki widoczni są zdecydowani liderzy sponsoringu, czyli marki, które są znacznie częściej niż inne kojarzone przez kibiców z daną dyscypliną.

Badanie "Sponsoring Monitor 2012/2013" zostało przeprowadzone w styczniu 2013 r. przez ARC Rynek i Opinia metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1808 mieszkańców Polski w wieku 15–65 lat. Próba badania miała charakter losowo-udziałowy i była reprezentatywna ze względu na typ miejscowości zamieszkania respondentów, alokację terytorialną w postaci województwa, płeć, wiek oraz wykształcenie.

Dołącz do dyskusji: Kibice najbardziej dostrzegają sponsorów inwestujących w piłkę nożną

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
only.handball
A od kiedy to PGE jest sponsorem dyscypliny w grach zespołowych, której nie trzeba się wstydzić,
czyli ręcznej..... ? Bo kuźwa nie kojarzę.. Potentat gazowy PGNiG - owszem!, ale PGE ??!!#%#
I zapewniam, że gdyby Panstwo sponsorzy, zaangażowali się NA SERIO w Polski Handball
a nie tylko impulsowo(PKO BP czy T-Mobile wówczas Era), bo dyscyplina spotu,
to nie batonik czy guma przy kasie sklepu.., to kibice wymienią ich jednym tchem!
A przed ME 2016, zaangażowanie w same ME i!!! pomoc klubom, w celu wspierania tej WIDOWISKOWEJ dyscypliny, na pewno przełożyłoby się na pozytywne skojarzenia wizerunku, czyli ważną rzecz dla danego przedsiębiorstwa.
odpowiedź