SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wi-Fi w Pendolino dalej opóźnione, termin uruchomienia nieznany

Kierownictwo spółki PKP Intercity prowadzi rozmowy w sprawie uruchomienia w pociągach Pendolino internetu w technologii Wi-Fi. Według doniesień przewoźnika negocjacje z producentem pociągów są trudne, a wprowadzenie Wi-Fi dla pasażerów wciąż się przeciąga i może sięgać nawet 2018 roku.

Article

Informacje na temat trudności we wdrożeniu w pociągach Pendolino sieci Wi-Fi dostarczyła Polska Agencja Prasowa w rozmowie z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity.

Choć PKP Intercity oferuje już (we współpracy z T-Mobile) dostęp do internetu przez Wi-Fi we wszystkich pociągach EIC, to w nowoczesnych składach typu Pendolino taka usługa jest wciąż niedostępna. Powodem jest fakt, że przewoźnik nie wprowadził warunku dostępu do Wi-Fi w dokumentacji przetargowej.

Od dłuższego czasu PKP Intercity stara się naprawić to niedopatrzenie i negocjuje wprowadzenie instalacji Wi-Fi z firmą Alstom, producentem Pendolino. Jarosław Oniszczuk przyznaje jednak, że rozmowy z Alstomem nie są łatwe.

- Prowadzimy rozmowy z Alstomem. Mam nadzieję, że początek jest już zrobiony. Chcemy, żeby WiFi w Pendolino było i zrobimy wszystko, żeby to zabezpieczyć, bo widzimy potrzeby pasażerów. Rozmowy są ciężkie - ocenia Oniszczuk. - Najpierw musimy przetestować to, co nam zaprezentuje Alstom. Nie możemy sobie pozwolić na zamontowanie takiego sprzętu, który nam nie odpowiada.

Szefostwo PKP Intercity przyznaje, że na obecnym etapie negocjacji z Alstomem trudno podać nawet przybliżony termin wprowadzenia w Pendolino dostępu do Wi-Fi, a sprawa może się przeciągnąć nawet do 2018 r. PKP zastrzega też, że usługa z pewnością będzie wprowadzana etapami, w kolejnych składach Pendolino.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wi-Fi w Pendolino dalej opóźnione, termin uruchomienia nieznany

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Nie rozumiem! PKP które dysponuje własną siecią telekomunikacyjną (TK Telekom) idącą wzdłuż torów musi się dogadywać z firmami zewnętrznymi???
8 0
odpowiedź
User
Gość
Tyle wysiłku tylko pytanie, po co? Chyba tylko dla reklamy jednego z operatorów telefonii kom. Zwykły użytkownik PKP jak chce mieć dostęp do internetu to włącza transmisję danych w swojej komórce.
6 5
odpowiedź
User
Andrzej
PKP chciały przyoszczędzić i wyszło jak wyszło - nie wprowadziły warunku dostępu do Wi-Fi w dokumentacji przetargowej, bo znali (wysoką) cenę montażu instalacji Wi-Fi przez Alstom, i chcieli to zrobić na własną rękę po odbiorze pociągów. Tylko za późno się zorientowali, że gdyby sami to zrobili, to automatycznie utraciliby gwarancję Alstomu.
10 0
odpowiedź
User
Polones Coupe
Mam taką mydelniczkę, która rozpyla internet łapany z LTE w postaci WiFi. Miałem ją ze sobą w Szwecji i działało całkiem dobrze.
0 0
odpowiedź
User
Krzyś
Mądrale, jechaliście kiedykolwiek Pendolino Wawa-Krk? Wiecie, ile jest po drodze dziur w sieci?
6 0
odpowiedź
User
Gregoery
Mądrale, jechaliście kiedykolwiek Pendolino Wawa-Krk? Wiecie, ile jest po drodze dziur w sieci?

Ale pociąg ma internet gsm więc on też w te dziury wpadnie nie?
0 0
odpowiedź
User
Mm
W kazdym k kraju wifi maja smietniki nawet, a tu oczywiście nie bo Polska, bilet za 200zl w jedna str pociag za gore pieniedzy i g.wstyd jak zwykle byle jak 3 razy drozej i tak zle.
2 0
odpowiedź
User
Gość 2
Nie rozumiem! PKP które dysponuje własną siecią telekomunikacyjną (TK Telekom) idącą wzdłuż torów musi się dogadywać z firmami zewnętrznymi???


No niestety musi. Gdyby sami założyli Wi-Fi (np. od T-Mobile albo właśnie TK Telekom) to utraciliby 17-letnią gwarancję na pociągi.
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing