SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kilkulatki jako wampy w reklamach rajstop Ballerina seksualizują wizerunek dzieci

Reklamy rajstop Ballerina wykorzystujące wizerunek kilkuletnich dziewczynek są niezgodny z normami obyczajowymi, ponieważ dzieci przedstawione są jak dorośli i nadane zostały im cechy seksualne - orzekła Komisja Etyki Reklamy działająca przy Radzie Reklamy.

Reklama dziecięcych rajstop BallerinaReklama dziecięcych rajstop Ballerina

Autorzy skarg na internetowe reklamy rajstop dziecięcych El Baby firmy Ballerina, zwrócili uwagę, że pokazują one dziewczynki w wieku 7-8 lat, które są ubrane w promowane rajstopy. Są przy tym wystylizowane na wampa - przybierają wyzywające pozy ciała, mają przesadny makijaż, ubrane są niestosownie do wieku.

- Małe dziewczynki reklamujące rajstopy kojarzą się bardziej z dorosłymi kobietami z klubów nocnych, niż z małymi dziećmi. Ich fryzury i makijaże są niestosowne, ubiór wyzywający, podobnie jak przyjmowane pozy. Jest to skrajny przykład seksualizacji dzieci - czytamy w jednej ze skarg. W drugiej napisano z kolei: „Reklama wykorzystuje wizerunek dzieci w sposób niezgodny z normami obyczajowymi. Dzieci przedstawione są jak dorośli i nadane zostały im cechy seksualne. Zastanawiające jest to, kto miałby być odbiorcą tych reklam”.

Przedstawiciele firmy Ballerina w pisemnej odpowiedzi na złożone skargi tłumaczyli m.in., że kolekcja tych rajstop jak i sesja zdjęciowa miały mieć charakter rockowy. - Tkane złotą przędzą kieszonki i klamerki zaciągnięte z ,,rockowego” stylu są na to dowodem. Fryzury miały być uzupełnieniem tego tematu. Tonacje sesji w kolorze czarnym być może zostały odebrane na naszym rodzimym rynku dalece od świata dziecięcego, jednakże w innych krajach Europy kolor ten jest stosowany powszechnie w rajstopach oraz w ubiorach dziecięcych np. we Francji czy Wielkiej Brytanii. W naszej ofercie to jedyna kolekcja zrealizowana w takim stylu. Posiadamy również w bardziej romantycznej stylistyce inne kolekcje dziecięce: ,,śnieżną" całą w białych tonacjach, kolekcje ,,różaną" w tonacjach różu oraz kolekcje ,,letnie sny" w kolorach liliowych wiosennych kwiatów. Uważamy tym samym że zarzut „seksualizacja dzieci” jest dla nas szokujący - napisali.

Zwrócili ponadto uwagę, że kolekcja El Baby istnieje na rynku 5 lat i nigdy wcześniej nikt nie sugerował takiego radykalnego i drastycznego odbioru tych fotografii. - Obecnie nie posiadamy już na stanie żadnych opakowań z tejże kolekcji, nie jest ona już w produkcji od 3 lat, jesteśmy zaskoczeni i z dużą przykrością odbieramy zaistniałą sytuacje. Jednakże jeśli te zdjęcia uraziły choćby jedną kobietę czy mamę, jest nam z tego powodu bardzo przykro i z góry przepraszamy - zaznaczyli.

Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Stwierdzono, że wykorzystuje wizerunek dzieci w sposób niezgodny z normami obyczajowymi, a dzieci przedstawione są jak dorośli i nadane zostały im cechy seksualne. Komisja wzięła pod uwagę, że reklama nie jest bezpośrednio skierowana do dzieci, ale ze względu na jej formę oraz miejsce i sposób prezentowania, dzieci i młodzież mogą być jej odbiorcami. Dlatego zespół orzekający uznał, że przedmiotowa reklama może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Kilkulatki jako wampy w reklamach rajstop Ballerina seksualizują wizerunek dzieci

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
matesz
no i zacznijmy od tego, że zdjęcia są brzydkie
odpowiedź
User
matesz
no i zacznijmy od tego, że zdjęcia są brzydkie
odpowiedź
User
Bob Polansky
Mnie tam się podobają!
odpowiedź