Na stronach Grupy WP w maju br. użytkownicy wykonali 423,7 mln krajowych odsłon mobilnych, o 45,3 mln więcej niż w kwietniu. Tym samym pierwszy raz serwisy zanotowały w ciągu miesiąca ponad 400 mln takich odsłon.
Witryny Grupy Onet - RASP zyskały w skali miesiąca 48 mln krajowych odsłon mobilnych, strony Grupy Gazeta.pl - 10,2 mln, a serwisy Grupy Interia.pl - 7 mln. W czołowej dziesiątce spadki zanotowały tylko Grupa Allegro - GG (o 48,5 mln) i Grupa Fotka.pl (o 7,2 mln).
Z roku na rok wszystkie grupy serwisów zanotowały ogromne wzrosty. W maju ub.r. strony Wirtualnej Polski i o2 (klasyfikowane jeszcze osobno) w sumie miały 240,7 mln krajowych odsłon mobilnych, a serwisy Onetu i RASP - 179,2 mln. Witryny Gazeta.pl zanotowały wtedy 82,5 mln odsłon, Allegro i GG - 75,2 mln, a Interii - 70,2 mln.

Portal Onet.pl zyskał w skali miesiąca 44 mln krajowych odsłon mobilnych, a WP.pl - 23,3 mln. Allegro.pl zanotowało o 4 mln takich odsłon więcej niż w kwietniu, Interia.pl - 5,3 mln więcej, Gazeta.pl - 5,8 mln więcej, a Pudelek.pl - 9,4 mln więcej.
W pierwszej dziesiątce spadek zanotowała jedynie Fotka.pl, na której wykonano o 7,3 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej.
Grupa Onet - RASP i Grupa WP są zdecydowanymi liderami także co do liczby krajowych cookies mobilnych. Strony tego pierwszego wydawcy zanotowały ich w maju 8,92 mln, o 805,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej (wzrost o 9,9 proc.), a witryny drugiego - 8,03 mln, o 426,2 tys. więcej (5,6 proc. w górę).

Największe wzrosty procentowe pod tym względem osiągnęły serwisy TVN (18 proc.) i Grupy Demotywatory.pl (11,8 proc.), a w czołowej dziesiątce spadek zanotowały tylko strony Allegro - GG, które straciły 268,8 tys. cookies (to spadek o 5,4 proc.).











