WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Google uruchamia Google Drive (Dysk Google). 5GB za darmo na start (wideo)

Kolejne zmiany w algorytmie Google. Na celowniku webspam

2012-04-26 A A A KOMENTARZE: 3 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Google wprowadza kolejne zmiany do algorytmu Panda odpowiedzialnego za ranking stron w wynikach wyszukiwania.

Celem najnowszych zmian jest walka z tzw. webspamem. "Dążąc do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania lub zwiększenia liczby odwiedzin, autorzy niektórych witryn uciekają się do technik niekorzystnych dla użytkowników, aby poprzez najróżniejsze sztuczki poprawiać widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Chcą by witryna znalazła się wyżej, niż na to zasługuje. Codziennie spotykamy się z różnymi metodami spamowania, od upychania słów kluczowych po systemy wymiany linków, których celem jest zawyżanie pozycji witryn w wynikach wyszukiwania." - wyjaśnia Google.

Zmianę w algorytmie biorącą za cel webspam Google będzie wprowadzać w najbliższych dniach. Ma ona spowodować obniżenie rankingu witryn, na których łamane są wytyczne firmy dotyczące jakości.

Internetowy gigant twierdzi, że nie może szczegółowo opisać zasad działania nowego algorytmu, aby nie ułatwiać zadania osobom, które chcą sztucznie wpływać na wyniki wyszukiwania bez względu na potrzeby użytkowników. Jednocześnie firma radzi webmasterom, aby koncentrowali się na tworzeniu wysokiej jakości witryn, z których użytkownicy będą zadowoleni, wystrzegając się spamu na stronach.


 Przykład upychania słów kluczowych z witryny, na którą na pewno ma wpłynąć zmiana algorytmu


 


Przykład witryny zawierającej podejrzane linki, która również zostanie dotknięta zmianą. Linki prowadzące poza witrynę są całkowicie niezwiązane z treścią, a cały tekst został tak zagmatwany, że nie ma żadnego sensu



Google informuje, że zmiana zostanie wdrożona jednocześnie we wszystkich językach. Poprzednia zmiana algorytmu Panda (więcej na ten temat) istotnie wpłynęła na około 12% wyszukiwanych fraz. Natomiast wprowadzany teraz algorytm ma wpłynąć w przypadku języka angielskiego na ok. 3,1%, a języka niemieckiego, chińskiego i arabskiego na około 3% fraz. W językach o większym natężeniu spamu wpływ może być większy. Na przykład około 5% zapytań po polsku ma dawać zauważalnie inne wyniki.

Autor: km

Wiecej informacji: Google, webspam, Panda

Fotoreportaże

  reklama

Program TV

Zobacz więcej

NAJPOPULARNIEJSZE INFORMACJE

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej

Tylko u nas

Zobacz więcej

Blogi (472)

Dołącz do nas - załóż swojego bloga