Kompania Piwowarska najmocniej z browarów reklamuje się w internecie

W ostatnich dziewięciu miesiącach najbardziej aktywna w sieci pod względem reklamowym była Kompania Piwowarska – wynika z analizy firmy Gemius.

km
km
Udostępnij artykuł:

Spoty Kompanii Piwowarskiej stanowią ponad 50 proc. wszystkich reklam wideo online branży piwnej wyemitowanych od stycznia do września br.

Na podium jest również Grupa Żywiec, do której należy ok. 1/3 kreacji emitowanych przez branżę (31 proc.). Udziały pozostałych producentów złotego trunku w kampaniach reklamowych wideo w sieci kształtują się na poziomie kilku proc.

grafika

Spoty promujące piwo stanowią niewiele ponad 5 proc. wszystkich reklam wideo wyświetlonych polskim internautom od stycznia do września 2017 r. na komputerach i laptopach. Udział reklam typu display wypada jeszcze gorzej – to średnio 0,2 proc.

Miesięcznie w sieci dorosłym kobietom wyświetla się średnio 7 spotów z piwem, a mężczyznom ─ 9. W lipcu wyniki te były wyższe: paniom wyświetlono średnio 9 reklam napoju z pianką, a panom - 12.

grafika

Kampanie reklamowe branży piwowarskiej cechują się dużą sezonowością. Aktywność reklamowa browarów wzrasta od maja do sierpnia. Najwięcej wyświetleń reklam wideo tej branży w 2017 r. obserwowano w lipcu. W tym miesiącu spoty piwne były emitowane ponad 120 mln razy. To trzy razy więcej niż w najsłabszym pod tym względem miesiącu – styczniu (39 mln emisji spotów).

Firma Gemius poddała analizie dane od stycznia do września 2017 r. zebrane wśród polskich internautów w wieku 18–75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?