SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Prezes BZ WBK: potencjał naszej nazwy się wyczerpuje, Santander jest nowocześniejszy

Michał Gajewski, prezes Banku Zachodniego WBK, ocenił, że firma zdecydowała się na rebranding, ponieważ „potencjał dotychczasowej nazwy banku powoli się wyczerpuje”. Proces zacznie się jesienią br., jego koszty zostaną rozłożone na dwa lata.

Article

W zeszłym tygodniu w projekcie uchwał na najbliższe walne zgromadzenie akcjonariuszy BZ WBK znalazła się uchwała mówiąca o zmianie nazwy firmy na Santander Bank Polska. Rebranding ma zacząć się latem br., jednocześnie siedziba główna banku zostanie przeniesiona z Wrocławia do Warszawy.

Głównym akcjonariuszem BZ WBK od 2011 roku jest hiszpański Banco Santander. Już cztery lata temu przymierzano się na zmiany marki BZ WBK na Santander, ale zastrzeżenia zgłosiła wtedy Komisja Nadzoru Finansowego. Teraz bank uzyskał już stosowną zgodę KNF.

We wtorek Michał Gajewski, prezes BZ WBK, na konferencji prasowej wyjaśnił, dlaczego bank zdecydował się na zmianę swojej marki. - Potencjał dotychczasowej nazwy powoli się wyczerpuje, chcemy więc powiązać się z globalną marką, która kojarzy się ze światem cyfrowych technologii - stwierdził.

BZ WBK nie podaje, ile będzie kosztował rebranding. Wiadomo natomiast, że cały proces i jego koszty zostaną rozłożone na 2018 i 2019 rok. Według stanu na koniec marca br. BZ WBK ma 565 oddziałów i 1725 bankomatów.

- Zmiana marki i zmiana nazwy to długoterminowa inwestycja. Dzisiaj przygotowujemy się do tego, pracujemy nad strategią marketingową i dopiero dokonujemy tej kalkulacji - zaznaczył Michał Gajewski.

Marka BZ WBK w rankingu najcenniejszych polskich marek według „Rzeczpospolitej” za ub.r. znalazła się na dziewiątym miejscu. Jej wartość oszacowano na 1,55 mld zł, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej.

W kampaniach reklamowych BZ WBK od dekady występują znane osoby. Parę lat temu byli to zagraniczny aktorzy, m.in. John Cleese, Danny DeVito, Antonio Banderas i Kevin Spacey. Przy okazji Euro 2016 bank promowali trenerka fitness Anna Lewandowska i dziennikarz sportowy Mateusz Borek, a potem do Borka dołączył piłkarz Łukasz Fabiański.

We wrześniu ub.r. BZ WBK zaczął kampanię promującą m.in. wprowadzone wtedy do oferty Konto Jakie Chcę, w reklamach jako narrator występuje prezenter telewizyjny Łukasz Nowicki.

W pierwszym kwartale br. BZ WBK zanotował 1,69 mld zł przychodów odsetkowych, 1,39 mld zł wyniku z tytułu odsetek, 515,1 mln zł wyniku z tytułu prowizji oraz 532,2 mln zł zysku netto (wobec 527,2 mln zł rok wcześniej).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezes BZ WBK: potencjał naszej nazwy się wyczerpuje, Santander jest nowocześniejszy

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
P1
No jeśli chodzi o mnie, to nazwa Santander kojarzy mi się z jakimś hiszpańskim gównem, a z nie nowoczesnością. Dla mnie ten bank wizerunkowo mocno straci po tym rebrandingu , a w zasadzie to już stracił.
19 2
odpowiedź
User
taka sytuacja
1. "potencjał [...] nazwy banku [...] się wyczerpuje" - Potencjał nazwy? Ustalmy, że to bullshit! 2. Niech prezes banku przedstawi badania postrzegania nazw "Bank Zachodni", "Wielkopolski Bank Kredytowy" i "Santander"... 3. Niech prezes zapewni, że bank nie będzie płacił Santanderowi za używanie nazwy. Dopiero na tym gruncie można rozpocząć rzeczową rozmowę o sensie zmiany nazwy.
20 1
odpowiedź
User
Adam
Zacieranie śladów po Morawieckiem level hard.
10 3
odpowiedź
User
e
Gluoota
7 2
odpowiedź
User
indis
Rodzina, firma (Pracownicy),=jest parę kont, up to you, BZ WBK, goodby, dear Santander
3 2
odpowiedź
User
Max
To najlepszy biznes dla działu marketingu, żeby przytulić parę groszy pod stołem.
5 0
odpowiedź
User
pavv
Panie Ładny - nie potencjał się wyczerpał tylko legalne możliwości transferu kasy. Ile za nazwę (licencję) Santander będziecie płacili rocznie (bądź miesięcznie)? O dodatkowych kosztach wymiany szyldów nie wspomnę - niezła kasa jest do skrojenia.
4 1
odpowiedź
User
miszcz
a moze zamiast dywagowac o "potencjale marki" warto zauwazyc te kilkaset rodzin, ktore zostanie na lodzie we wroclawiu (czyt. bez pracy), gdy sie centrala przeniesie do waw?
no, ale mamy kapitalizm XXI, z humanitarna twarza... co na to dzial HR? co na to fundacje zajmujace sie CSR?
1 3
odpowiedź
User
BPH PBK
Ten Pan ma tyle do gadania co parobek na folwarku, powtarza głupoty których nauczył się na pamięć z maila.
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing