SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

E-sklep spożywczy Barbora znika z Polski. Działał trzy lata

Z Polski wycofuje się platforma e-commerce Barbora, należąca do litewskiej Maxima Group. - Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań - komentuje Viktoras Juozapaitis, szef spółki zarządzającej platformą.

W komunikacie zapowiedziano, że dostawy zakupów z platformy Barbora będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli. Platforma działa obecnie w Trójmieście, Warszawie, Katowicach i Łodzi.

Barbora zapewnia, że „wszyscy zwolnieni pracownicy zostaną rozliczeni zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami, otrzymując należne im odszkodowania”.

Viktoras Juozapaitis, szef zarządzającej platformą spółki Radas UAB, przypomina, że Barbora została uruchomiona w Polsce w okresie pandemii, gdy więcej osób kupowało żywność w internecie. - Jednak po zakończeniu pandemii wzrost popytu na te usługi znacznie wyhamował. Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań, dlatego na tym etapie podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności Barbory w Polsce i skupieniu się na działalności w krajach bałtyckich - stwierdził.

CZYTAJ TEŻ: Biedronka uruchamia e-sklep spożywczy. W ofercie 4 tysiące produktów

Barbora w kilku polskich miastach

Platforma Barbora pojawiła się w Polsce na początku 2021 roku. Zaczęła od Warszawy, potem weszła do kilku innych dużych miast. - W ciągu jednego roku osiągnęliśmy w krajach bałtyckich tyle, ile osiąga się na przestrzeni 5 lat. Dało to nam silny impuls do rozpoczęcia nowej fazy ekspansji zagranicznej. Wierzymy w polski rynek e-commerce i widzimy szanse, by w sposób znaczący przyczynić się do jego rozwoju - zapowiadał wówczas Viktoras Juozapaitis.

Barbora oferowała darmową dostawę zakupów o wartości minimum 100 zł.

CZYTAJ TEŻ: Szybki koniec Wszystko.pl. „Musiałoby wyróżnić się czymś wyjątkowym”

W listopadzie ub.r. platforma wycofała się z Wrocławia, a w styczniu br. z Krakowa. Spółka Barbora Polska w 2022 roku przy wzroście przychodów z 30 do 97,1 mln zł zanotowała 70 mln zł straty netto, wobec 35 mln zł rok wcześniej. Barbora informowała wtedy, że korzysta z niej 39 tys. klientów.

W 2017 roku Barbora została kupiona za 1,4 mln zł przez Maxima Group, właściciela m.in. sieci sklepów Stokrotka.

Dołącz do dyskusji: E-sklep spożywczy Barbora znika z Polski. Działał trzy lata

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mike
Cena... cena...
odpowiedź
User
kambalarz
Strycova :)

Sorry, musiałem
odpowiedź
User
kambalarz
Strycova

Musiałem. Hehe
odpowiedź