SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Koniec marki Nordea Bank Polska, zniknie z rynku w listopadzie

Na 31 października br. wyznaczono datę połączenia Nordea Bank Polska z PKO Bankiem Polskim. Co to oznacza dla klientów?

Na skutek fuzji marka Nordea Bank Polska zniknie z rynku, a jej klienci staną się klientami PKO BP. Bez zmian pozostaną ich numery rachunków bieżących, kredytowych i oszczędnościowych, a także zasady funkcjonowania kart płatniczych i kredytowych. Oddziały i bankomaty zmienią oznakowanie na PKO, inne będą również nazwy i adresy systemów bankowości elektronicznej.

Oddziały dawnego NoBP mają zyskać nowy wygląd - zgodny ze standardem placówek PKO BP - wkrótce po planowanej na 31 października fuzji prawnej. W oddziałach tych klienci Nordei będą mogli korzystać z pełnej obsługi bankowej na dotychczasowych zasadach, a w pozostałych oddziałach PKO BP obsługa produktów dawnego NoBP będzie realizowana w bardzo ograniczonym zakresie (złożenie reklamacji, zgłoszenie utraty lub nieuprawnionego użycia karty płatniczej, zastrzeżenie dokumentu).

Bankowość elektroniczna "Netbank" zmieni nazwę na "iPKONET" i będzie dostępna na stronach www.pkobp.pl lub www.ipkonet.pl. Mechanizm logowania i autoryzacji transakcji oraz funkcjonalność serwisu internetowego pozostaną bez zmian. Natomiast służącą do dokonywania zakupów online usługę "Płać z Nordea" zastąpi "Płacę z iPKONET". Bankowość elektroniczna dla klientów korporacyjnych Nordea eConnect zmieni nazwę na PKO eConnect.

Zmianom ulegną także nazwy posiadanych przez klientów produktów bankowych dawnego NoBP. Będą one polegać przede wszystkim na usunięciu słowa Nordea lub uzupełnieniu nazwy produktu o końcówkę "Adm.". Przykładowo rachunek oszczędnościowy "Nordea Progres” zmieni nazwę na "Konto oszczędnościowe Progres Adm.", a rachunek bieżący "eFirma" na "Rachunek dla firm Adm.". Lista zmian będzie dostępna od dnia fuzji na stronie pkobp.pl oraz w oddziałach banku.

Ponadto zmiany będą się wiązały ze skróconym czasem pracy placówek Nordea. W dniu planowanej fuzji, czyli 31 października, będą one czynne do godz. 14.30. 1 listopada od północy do godz. 7.00 wystąpi również przerwa w dostępie do serwisu bankowości elektronicznej "Netbank", a po tej przerwie system będzie działał pod nową nazwą i nowym adresem. Z kolei 3 listopada od północy do godz. 2.00 nie będą funkcjonować bankomaty i wpłatomaty Nordea. Przez cały czas bez zakłóceń mają natomiast działać karty płatnicze.

W związku z prowadzonymi pracami, w tym udostępnieniem serwisu transakcyjnego pod nowym adresem, bank nie planuje kontaktować się z klientami drogą mailową, dlatego wszelkie komunikaty sugerujące potrzebę zalogowania się poprzez podanie loginu i hasła czy też kodu jednorazowego powinny być ignorowane, gdyż mogą być próbą wyłudzenia danych.

Wraz z fuzją prawną dla klientów dawnej Nordei bez zmian pozostaną numery infolinii (801 667 332 oraz +48 58 3 000 000) i zakres obsługi telefonicznej. Karty debetowe będą funkcjonować bez zmian do końca okresu ich ważności, a po jego upływie klienci otrzymają nowe - już ze znakiem PKO BP. Nie zmienią się także wyznaczeni doradcy i warunki obsługi w oddziale, która odbywać się będzie w dotychczasowych placówkach Nordea.

Proces integracji ma zakończyć zaplanowana w I połowie 2015 r. fuzja operacyjna, oznaczająca zintegrowanie systemów informatycznych obu banków. Po jej zakończeniu nastąpi pełne ujednolicenie działalności, m.in. w zakresie dostępu do placówek i systemów transakcyjnych dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, którego banku klientami byli przed rozpoczęciem integracji.

Dołącz do dyskusji: Koniec marki Nordea Bank Polska, zniknie z rynku w listopadzie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl