Koniec „Mody na sukces” w TVP? „Negocjujemy obniżenie opłaty licencyjnej”

Nadawana od 20 lat w TVP1 „Moda na sukces” może już za miesiąc zniknąć z kanału. Telewizja Polska negocjuje z producentem obniżenie opłaty za emisję kolejnych odcinków, a Amerykanie starają się zainteresować serialem innych nadawców - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
Koniec „Mody na sukces” w TVP? „Negocjujemy obniżenie opłaty licencyjnej”
Bohaterowie "Mody na sukces"

„Moda na sukces” nadawana jest w Jedynce od 1994 roku. Serial w ostatnich latach zaczął jednak mocno tracić widzów.  Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, średnia oglądalność odcinków „Mody na sukces” emitowanych w okresie od 2 września do 9 października 2014 roku wyniosła 359 tys. widzów, co stanowiło 6,98 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i tylko 3,27 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym serial stracił 107 tys. oglądających i daje TVP1 trzecie miejsce w rynku (zobacz szczegóły).

Na pogorszenie wyników „Mody” w ostatnim roku mała wpływ zmiana godziny jej emisji - premierowe odcinki we wrześniu ub.r. przesunięto bowiem z godz. 16.25 na 14.20. Wcześniej przez jakichś czas emitowano je też wyłącznie w godzinach porannych.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Telewizja Polska jest zainteresowana kontynuacją emisji serialu, ale ze względu na spadającą oglądalność chce zapłacić mniej za odcinki kolejnego sezonu. Prawa do dystrybucji telenoweli posiada amerykańska stacja CBS.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/beda-kolejne-sezony-ojca-mateusza-i-komisarza-alexa ##

- Prowadzimy rozmowy z amerykańskim producentem w sprawie obniżenia opłaty za licencję - potwierdza w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Jacek Rakowiecki, rzecznik Telewizji Polskiej.

Serial na pewno nie zostanie przeniesiony do żadnego z kanałów tematycznych TVP, ponieważ emisja na antenie innej niż główna nie doprowadzi do zmniejszenia opłaty za licencję.

Jeśli negocjacje z CBS się nie powiodą, to „Mody na sukces” spadnie z ramówki TVP1, a jej ostatni odcinek zostanie wyemitowany 9 grudnia br. Na razie nie wiadomo, jaka propozycja zastąpiłaby serial w paśmie popołudniowym.

Nie oznacza to jednak, że w takim przypadku „Moda na sukces” na pewno nie będzie już dalej emitowana w naszym kraju. Może zostać bowiem przeniesiona do jednej ze stacji komercyjnych lub udostępniana w ramach internetowego serwisu wideo na żądanie. Christine Waage, wiceprezes odpowiedzialna za sprzedaż międzynarodową serialu, potwierdziła Wirtualnemedia.pl, że dystrybutor poszukuje innych możliwości emisji telenoweli w Polsce niż TVP - zarówno w telewizji jak i w internecie.

„Moda na sukces” opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych. Telenowela produkowana jest od 1987 roku, a w Polsce jest ona najdłużej nadawanym serialem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Były prezes TVN24 znów pracuje dla TVN. Doradza Kasi Kieli [NASZ NEWS]

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Paramount dalej walczy o właściciela TVN. Osobista gwarancja właściciela firmy

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Likwidacja stacji Paramountu. Polski oddział w końcu zabrał głos [TYLKO U NAS]

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero

Szefowa social mediów odchodzi z Kanału Zero