SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Koniec spersonalizowanych reklam dla nastolatków na TikToku

W ramach wdrożenia unijnych zasad Digital Services Act (DSA) użytkownicy TikToka będą mieli m.in. więcej możliwości zgłaszania niepożądanych treści. Natomiast osoby z Europy, w wieku 13-17 lat, nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam.  

DSA (Digital Services Act) to dyrektywa Unii Europejskiej mająca na celu poprawę moderacji na platformach społecznościowych i walkę z nieodpowiednimi treściami. Zacznie obowiązywać od 28 sierpnia br.

W związku z tym w nadchodzących tygodniach, użytkownicy z Europy (konkretnie z Europejskiego Obszaru Gospodarczego) otrzymają dodatkową opcję raportowania treści łamiących regulamin TikToka, w tym również reklam.

Osoba zgłaszająca będzie mogła wybrać powód zgłoszenia z listy kategorii, takich jak: mowa nienawiści, nękanie czy przestępstwa finansowe. TikTok udostępni specjalny przewodnik, który wyjaśni jak definiowane są poszczególne kategorie. Zgłoszone materiały w pierwszej kolejności zostaną poddane weryfikacji w odniesieniu do Wytycznych Społeczności i w razie ich naruszenia, globalnie usunięte. W przypadku braku jednoznacznej odpowiedzi, zespół moderatorów oraz eksperci prawni ocenią, czy treść narusza prawo w danym kraju i lokalnie zablokuje dostęp do materiału. Zarówno osoba zgłaszająca, jak i osoba, która opublikowała treść zostaną powiadomione o decyzji i jej uzasadnieniu. Możliwe będzie odwołanie się od decyzji.

Szczegóły moderacji treści na TikToku

Zgodnie z DSA, TikTok będzie dostarczał europejskim użytkownikom więcej informacji dotyczących moderacji treści. Przykładowo, jeśli materiał zostanie zaklasyfikowany jako nieodpowiedni do rekomendacji użytkownikom w sekcji "Dla Ciebie", udostępnione zostanie wyjaśnienie decyzji.

Zainteresowani otrzymają również komunikat o tym czy materiał został usunięty automatycznie czy przez moderatora. Zarówno twórcy, jak i osoby zgłaszające, zostaną również poinstruowani w jaki sposób odwołać się od decyzji.

Zmiana w spersonalizowanych reklamach

W związku z ustawą DSA, TikTok wkrótce udostępni możliwość wyłączenia personalizacji treści. Po skorzystaniu z tej opcji, w sekcji "Dla Ciebie" oraz "LIVE" będą wyświetlane materiały pochodzące z regionu zamieszkania konkretnego użytkownika oraz z całego świata, a nie tylko te związane z zainteresowaniami. Wyszukiwarka będzie pokazywała również wyniki złożone z popularnych treści regionalnych i w preferowanym języku. Listy obserwowanych kanałów i znajomych zostaną uszeregowane chronologicznie, a nie na podstawie profilu użytkownika.

Użytkownicy TikToka w wieku 13-17 lat nie będą widzieć na platformie spersonalizowanych reklam. Tę opcję będzie można włączyć i wyłączyć w ustawieniach konta.

Dołącz do dyskusji: Koniec spersonalizowanych reklam dla nastolatków na TikToku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pytanie
Dlaczego nie jest jeszcze zablokowany w Polsce?
0 0
odpowiedź