SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

YouTube używany najczęściej, Facebook najintensywniej spośród social mediów

YouTube i Facebook to dwa najpopularniejsze media społecznościowe, z których korzysta odpowiednio 92 proc. i 89 proc. użytkowników. Jednak to z serwisu Marka Zuckerberga korzysta się bardziej intensywnie niż z YouTube'a - 58 proc.  kilka razy dziennie vs 33 proc.  - pokazuje raport IRCenter.

Charakterystyka korzystania z serwisów społecznościowych, przygotowana przez IRCenter, pokazuje, że Facebook i YouTube wyraźnie góruje nad innymi platformami. W przypadku obu serwisów ponad połowa użytkowników deklaruje, że odwiedza je co najmniej raz dziennie bądź więcej. Odsetek ankietowanych, którzy nie korzystają z nich w ogóle, oscyluje wokół kilku procent (Facebook - 8 proc., YouTube -11 proc.). Znacznie wyższe wskaźniki odnotowano choćby przy Snapchacie (69 proc. odpowiedzi "nie korzystam wcale"), Twitterze (65 proc.) i Instagramie (55 proc.).


Średni roczny udział użytkowników korzystających z Youtube, Instagrama i Snapchata na urządzeniach mobilnych od dwóch lat nie uległ znaczącym zmianom. Wyjątek stanowi aplikacja Facebooka (ale nie Messengera) odnotowała spadek średniego udziału użytkowników o 4 p.proc.

 

Intensywność korzystania z Facebooka na smarfonach jest wyższa niż z Youtuba - od 2 mln do 4,5 mln uruchomień miesięcznie Facebooka przy 0,5-2 mln miesięcznie w przypadku YouTube'a. W drugiej połowie roku 2017 widać znaczący spadek w miesięcznej liczbie uruchomień Facebooka z blisko 4,5 mln do ok. 2,7-2 mln.
 

Udział internautów intensywnie (przynajmniej kilka razy w tygodniu) korzystających z dwóch platform społecznościowych jest najwyższy w przypadku Facebooka i Youtuba (64 proc.). Intensywne współkorzystanie z pozostałych platform nie przekracza 30 proc.
 

Badanie zostało przeprowadzone metodą ilościowa CAWI na reprezentatywnej pod względem płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania grupie pełnoletnich internautów (n=1007, realizacja marzec 2018). Za pomocą narzędzia SentiOne zebrano dane dotyczące publikacji internautów w mediach społecznościowych. Dane dotyczące korzystania z urządzeń mobilnych przeanalizowała firma Spicy Mobile.

Dołącz do dyskusji: YouTube używany najczęściej, Facebook najintensywniej spośród social mediów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Waidmanns
Dla mnie YouTube to podstawa.Nie moglbym bez tego zyc.Najczesciej ogladam klipy moich ulubionych zespolow lub wykonawcow,bo to zawsze poprawia mi nastroj.Slucham przede wszystkim metalu i rocka,ale od czasu do czasu mam ochote na electronic.A czasem jak nie moge spac to odpalam jeden klip za drugim i ogladam az po swit na horyzoncie.
odpowiedź