Krajowa Rada pyta: jakie kanały mają się znaleźć na MUX-8?

Krajowa Rada Radiofonii rozpoczęła konsultacje przed ogłoszeniem konkursu na stacje, które znajdą się na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Regulator chce dowiedzieć się jaka jest oczekiwana przez rynek i widzów zawartość programowa MUX-8.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Zgodnie z decyzją KRRiT z października ub.r., trzy sloty na MUX-8 otrzyma Telewizja Polska, która będzie mogła tam nadawać trzy kanały w standardzie SD lub jeden w HD i jeden w SD. Wstępnie TVP deklaruje, że chce na ósmym multipleksie umieścić TVP Kultura HD i TVP Dokument (więcej na ten temat).

Natomiast pozostałe cztery miejsca na MUX-8 przeznaczone zostaną dla czterech kanałów w jakości SD wybranych w konkursie, w którym wziąć będą mogli zainteresowani nadawcy. KRRiT w jego warunkach określi najprawdopodobniej charakter programu, jaki będą musiały mieć stacje biorące w nim udział. 

Przed ogłoszeniem konkursu Krajowa Rada rozpoczęła konsultacje, by dowiedzieć się „jakie istniejące lub nowe cztery programy telewizyjne w najpełniejszy sposób uzupełnią ofertę programową naziemnej telewizji cyfrowej i w związku z tym powinny znaleźć się w bezpłatnej ofercie operatora multipleksu ósmego?”.

Stanowiska konsultacyjne należy przekazywać do dnia 30 kwietnia br. na adres elektroniczny konsultacje_programymux8@krrit.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres Skwer Kard. S. Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa z dopiskiem „Konsultacje_programymux8”. W konsultacjach wziąć mogą udział zarówno firmy i organizacje, jak i osoby fizyczne.

Konkurs, który wyłoni stacje na MUX-8, ruszy po tym jak Urząd Komunikacji Elektronicznej wybierze operatora tego multipleksu. Konkurs na niego ruszył w połowie marca br. Dotąd chęć uczestnictwa w nim wstępnie zadeklarowały Polski Operator Telewizyjny  (spółka Polsatu i TVN) oraz Telewizja Polska

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Nowa spółka Kanału Zero. Od sprzedaży reklam [NASZ NEWS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Aflofarm stawia na digital w pełnej skali. Furman o zmianach w strategii [TYLKO U NAS]

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj
Materiał reklamowy

Nowe narzędzie WPP Media pozwala na pogłębiony wgląd w działania konkurencj

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej

Koniec "Afryka Express", show TVN wraca do Azji. Z Izabellą Krzan w roli prowadzącej