WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Marketing w wyszukiwarkach: podsumowanie 2016 roku, prognozy na 2017

Krótszy czas oglądania telewizji w 2016 roku. Polsat wyprzedził TVP1 (raport)

2017-01-03 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W 2016 roku nowym liderem oglądalności została Telewizja Polsat, która wyprzedziła TVP1. Największą widownię zgromadził mecz Polska-Portugalia, wśród programów rozrywkowych hitem był „Rolnik szuka żony”, a na czele filmów znalazł się „Kevin sam w domu". Statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny 21 minut i 45 sekund.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 21 minut i 45 sekund. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej czas ten skrócił się o minutę i 47 sekund - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Rok

ATV

2015

04:23:32

2016

04:21:45

Najwyższą oglądalność wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w całym 2016 roku miał Polsat, który wyprzedził TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem 2015 roku jednak zmalał o 1,29 proc. i wyniósł 11,45 proc.

Na drugą pozycję spadła wspomniana Jedynka, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,61 proc. do 11,10 proc. (jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia). Podium uzupełnia TVN - jego wynik w porównaniu do 2015 roku zmalał o 2,63 proc. do 10,37 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,32 proc. udziału; w dół o 4,59 proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 43,25 proc. w 2015 roku do 41,24 proc. w 2016 roku.

Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z ósmego) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,81 proc., po wzroście o 18,32 proc. - największym w top 10.

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,36 proc.; wzrost o 2,75 proc.), TVN7 (3,33 proc.; do góry o 0,91 proc.), TVP Info (3,26 proc.; - 7,12 proc.), TV Puls (3,20 proc.; + 3,56 proc.) i Puls 2 (1,78 proc.; + 9,88 proc.).

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Dynamika

2015

2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

Polsat

11,60%

11,45%

-1,29%

TVP1

12,28%

11,10%

-9,61%

TVN

10,65%

10,37%

-2,63%

TVP2

8,72%

8,32%

-4,59%

TVN24

3,22%

3,81%

18,32%

TV4

3,27%

3,36%

2,75%

TVN7

3,30%

3,33%

0,91%

TVP INFO

3,51%

3,26%

-7,12%

TV PULS

3,09%

3,20%

3,56%

Puls 2

1,62%

1,78%

9,88%

TTV

1,45%

1,60%

10,34%

Polsat2

1,45%

1,52%

4,83%

TV6

1,23%

1,48%

20,33%

TVP Seriale

1,40%

1,48%

5,71%

Polsat News

1,08%

1,11%

2,78%

TVP Rozrywka

1,14%

1,09%

-4,39%

Stopklatka

0,88%

1,00%

13,64%

TVP3

1,05%

0,97%

-7,62%

TVP ABC

0,70%

0,92%

31,43%

Polo TV

0,86%

0,83%

-3,49%

W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,23 proc., po wzroście o 0,15 proc. Na drugim miejscu uplasował się TVN. Jego wynik w ub.r. zwiększył się o 2,66 proc. do 12,75 proc.

Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,39 proc udziału; w dół o 12,01 proc. - największy spadek w top 10). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,18 proc., - 6,87 proc.).

- W 2016 na uwagę zasługuje powodzenie wielkiej dwójki na rynku TV. W obliczu wciąż rosnącej liczby kanałów i pogłębiającej się fragmentacji największe anteny od lat tracą widzów, a w 2016 po raz pierwszy od 5 lat (kiedy Polsatowi lekko udało się zwiększyć udział) zarówno TVN, jak i Polsat są na plusie - mowa o udziale tych kanałów w grupie widzów 16-49 lat - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC. - Prosperity komercyjnych nadawców sprzyjała sytuacja na antenach publicznego nadawcy - TVP1 odnotowała w ub.r. największy swój spadek (aż 12 proc.) od czasu zakończenia cyfryzacji - dodaje.

Tuż za „wielką czwórką” znalazł się tutaj TV Puls - jego średni wynik zwiększył się o 0,54 proc. do 3,73 proc. udziału.

- W 2016 tylko nieznacznie - do 26,7, a więc o 1 proc. - wzrósł udział mniejszych kanałów naziemnej telewizji cyfrowej. Dynamika tego segmentu istotnie wyhamowała, a udział tzw. drugiej ligi, czyli Pulsu, TVN7 i TV4 wzrósł w grupie komercyjnej mniej niż łączny udział Polsatu i TVN (o 0,6 proc.). Sytuacji w NTC nie zdynamizowały na razie debiuty czterech kanałów, powoli budujących dystrybucję i zasięg wśród widzów. W pierwszym miesiącu nadawania żaden nie przekroczył 0,2 proc. udziału w czasie oglądania. To wszystko przełożyło się na lekki wzrost udziału kanałów płatnych. Po impasie 2015/2014, kiedy ten segment zaliczył kilkuprocentowy spadek - 2016 rok kanały kablowo-satelitarne zamknęły łącznym udziałem na poziomie 32,7 proc., co oznacza blisko 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku - mówi nam Nowakowska.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-49

Dynamika

2015

2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

Polsat

13,21%

13,23%

0,15%

TVN

12,42%

12,75%

2,66%

TVP1

8,40%

7,39%

-12,02%

TVP2

7,71%

7,18%

-6,87%

TV PULS

3,71%

3,73%

0,54%

TV4

3,67%

3,65%

-0,54%

TVN7

3,44%

3,51%

2,03%

TVN24

2,49%

2,28%

-8,43%

Puls 2

1,86%

2,02%

8,60%

TTV

1,72%

1,95%

13,37%

TV6

1,51%

1,72%

13,91%

TVP Seriale

1,56%

1,69%

8,33%

Polsat2

1,42%

1,44%

1,41%

Polo TV

1,34%

1,34%

0,00%

TVP INFO

1,52%

1,26%

-17,11%

Stopklatka

0,95%

1,06%

11,58%

TVN Style

0,90%

0,95%

5,56%

Fokus TV

0,75%

0,94%

25,33%

TVP Rozrywka

1,08%

0,94%

-12,96%

TVP ABC

0,65%

0,89%

36,92%

Dane najchętniej oglądanych stacji w grupie 16-59 lat.

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 16-59

Dynamika

2015

2016

Stacja

SHR %

SHR %

W proc.

Polsat

12,60%

12,61%

0,08%

TVN

11,69%

11,83%

1,20%

TVP1

9,97%

8,95%

-10,23%

TVP2

8,31%

7,85%

-5,54%

TV PULS

3,64%

3,72%

2,20%

TV4

3,64%

3,66%

0,55%

TVN7

3,60%

3,64%

1,11%

TVN24

2,68%

2,79%

4,10%

TVP INFO

2,09%

1,88%

-10,05%

TTV

1,63%

1,83%

12,27%

Puls 2

1,65%

1,80%

9,09%

TVP Seriale

1,63%

1,73%

6,13%

TV6

1,47%

1,72%

17,01%

Polsat2

1,55%

1,57%

1,29%

Stopklatka

1,03%

1,15%

11,65%

Polo TV

1,16%

1,13%

-2,59%

TVP Rozrywka

1,18%

1,06%

-10,17%

Polsat News

1,04%

0,95%

-8,65%

Fokus TV

0,78%

0,94%

20,51%

TVN Style

0,82%

0,85%

3,66%

Największą widownię w 2016 roku zgromadziła transmisja meczu Polska-Portugalia w ramach Euro 2016, którą 30 czerwca na antenie TVP1 oglądało 8,07 mln widzów.

To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 6,88 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była szósta.

Na drugim miejscu znalazł się mecz Polaków z Niemcami z 16 czerwca - na antenie TVP1 transmisję oglądało 7,93 mln osób (ten sam pojedynek pokazany w Polsacie zgromadził 5,48 mln widzów).

Podium uzupełnia eliminacyjny mecz do MŚ w piłce nożnej - spotkanie Rumunia-Polska 11 listopada w Polsacie śledziło 7,63 mln osób.

Czwarty był mecz Polaków z Irlandią Północną z Euro 2016, który 12 czerwca do Jedynki przyciągnął średnio 7,02 mln widzów.

Na 5. miejscu  znalazła się najwyżej sklasyfikowana pozycja programowa, która nie jest związana z Euro 2016. To serial „M jak miłość”, którego odcinek z 1 lutego oglądało 6,99 mln widzów.

Ranking 10 najchętniej oglądanych programów zdominowany został przez transmisje sportowe, którym przypadło aż 9 pozycji. Jedno miejsce zajął serial telewizyjny.

W top 10 audycji najwięcej, bo 5 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów Polsatu, a jedna - do TVP2.

Lp.

Program

Stacja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA

TVP1

30-06-2016

20:50:27

23:48:58

8 071 256

43,84%

2

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - POLSKA

TVP1

16-06-2016

20:52:20

22:52:43

7 933 688

44,68%

3

ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ RUMUNIA - POLSKA

Polsat

11-11-2016

20:35:23

22:42:49

7 633 116

46,24%

4

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - IRLANDIA PÓŁNOCNA

TVP1

12-06-2016

17:51:33

19:52:39

7 018 506

45,30%

5

M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

01-02-2016

20:41:29

21:27:08

6 991 302

42,70%

6

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA

Polsat

30-06-2016

20:50:08

23:45:47

6 884 811

37,22%

7

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ UKRAINA - POLSKA

TVP1

21-06-2016

17:49:34

19:53:39

6 734 874

43,53%

8

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ SZWAJCARIA - POLSKA

TVP1

25-06-2016

14:50:54

17:46:12

6 577 201

47,29%

9

ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - DANIA

Polsat

08-10-2016

20:35:02

22:41:08

6 344 242

38,86%

10

ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - ARMENIA

Polsat

11-10-2016

20:35:11

22:42:13

6316080

38,23%

Wśród programów rozrywkowych najwięcej widzów zgromadził reality-show „Rolnik szuka żony”, którego odcinek z 23 października śledziło 5,13 mln widzów. Z kolei na czele filmów znalazł się kultowy „Kevin sam w domu” (emisja 24 grudnia w Polsacie; 4,33 mln widzów).

Lp.

Programy sportowe

Stacja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA

TVP1

30-06-2016

20:50:27

23:48:58

8 071 256

43,84%

2

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - POLSKA

TVP1

16-06-2016

20:52:20

22:52:43

7 933 688

44,68%

3

ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ RUMUNIA - POLSKA

Polsat

11-11-2016

20:35:23

22:42:49

7 633 116

46,24%

4

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - IRLANDIA PÓŁNOCNA

TVP1

12-06-2016

17:51:33

19:52:39

7 018 506

45,30%

5

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA

Polsat

30-06-2016

20:50:08

23:45:47

6 884 811

37,22%

6

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ UKRAINA - POLSKA

TVP1

21-06-2016

17:49:34

19:53:39

6 734 874

43,53%

7

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ SZWAJCARIA - POLSKA

TVP1

25-06-2016

14:50:54

17:46:12

6 577 201

47,29%

8

ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - DANIA

Polsat

08-10-2016

20:35:02

22:41:08

6 344 242

38,86%

9

ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - ARMENIA

Polsat

11-10-2016

20:35:11

22:42:13

6 316 080

38,23%

10

MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /STUDIO SPORT/

TVP1

12-06-2016

19:55:52

20:11:51

6055299

37,01%

Wirtualnemedia.pl

Lp.

Seriale

Stacja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

M JAK MILOŚĆ /TELENOW.POL./

TVP2

01-02-2016

20:41:29

21:27:08

6 991 302

42,70%

2

RANCZO /SER.KOM.POL./

TVP1

27-11-2016

20:27:14

21:14:36

6 107 244

34,25%

3

NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

03-02-2016

20:44:15

21:32:49

5 339 296

33,51%

4

OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./

TVP1

17-03-2016

20:29:14

21:12:13

4 632 547

29,62%

5

BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./

TVP2

15-02-2016

20:08:13

20:33:26

4 264 600

25,54%

6

BODO /SER.BIOGR.POL./

TVP1

06-03-2016

20:27:08

21:21:51

3 814 377

22,10%

7

BLONDYNKA /SER.OBYCZ.POL./

TVP1

14-02-2016

20:26:23

21:11:32

3 540 825

20,65%

8

NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./

TVP2

03-02-2016

21:46:51

22:10:33

3 284 108

23,11%

9

KLAN /TELENOWELA POL./

TVP1

20-01-2016

17:56:11

18:17:59

2 972 947

22,88%

10

KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/

TVP1

03-01-2016

17:33:08

18:15:54

2 732 957

17,81%

Wirtualnemedia.pl

Lp.

Programy rozrywkowe

Stacja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./

TVP1

23-10-2016

21:27:36

22:12:19

5 128 546

31,67%

2

JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/

TVP1

01-01-2016

17:27:01

18:10:03

3 880 885

25,42%

3

15-LECIE KABARETU NEO-NÓWKA SCHODY DO NIEBA /KABARET/

Polsat

13-11-2016

20:05:23

22:44:07

3 508 572

21,35%

4

MAM TALENT! / PROGR./ROZR./

TVN

01-10-2016

20:00:28

21:39:47

3 410 676

23,22%

5

ROLNIK SZUKA ŻONY - WYDANIE SPECJALNE

TVP1

25-12-2016

21:25:14

22:14:43

3 374 755

21,53%

6

DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./

Polsat

04-11-2016

20:07:04

22:09:56

3 297 409

21,05%

7

MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./

TVN

27-02-2016

20:00:14

21:54:08

3 223 861

20,83%

8

HIT HIT HURRA /ZAPOWIEDZI/

TVP1

02-10-2016

20:22:39

20:25:54

3 158 512

18,71%

9

MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./

TVN

24-04-2016

20:01:22

21:34:21

3 152 173

18,81%

10

DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./

Polsat

14-10-2016

20:07:17

22:05:07

3 125 450

20,29%

Wirtualnemedia.pl

Lp.

Filmy fabularne

Stacja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

1

KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/

Polsat

24-12-2016

20:05:45

22:11:20

4 331 801

30,47%

2

LISTY DO M. /FILM KOM.POL./

TVN

26-12-2016

20:00:51

22:20:07

3 294 799

20,13%

3

KOCHAJ ALBO RZUĆ /KOM.POL./

TVP2

06-01-2016

20:43:47

22:39:58

3 166 462

20,01%

4

BOGOWIE /FILM OBYCZ.POL./

TVN

25-11-2016

20:02:07

22:26:02

3 159 920

21,57%

5

BÓG ZEMSTY /FILM DRA.USA/

TVP1

13-02-2016

20:29:05

22:07:28

2 930 352

19,06%

6

PRETTY WOMAN /KOM.USA/

TVP2

30-12-2016

20:09:43

22:04:24

2 927 222

18,53%

7

UPROWADZONA 2 /FILM THRILL.FRA./

Polsat

31-10-2016

20:10:17

21:48:31

2 760 821

17,26%

8

GALIMATIAS CZYLI KOGEL MOGEL II /KOM.POL./

Polsat

31-01-2016

20:05:03

22:06:56

2 726 265

16,91%

9

SYN BOŻY /FILM DRAM.USA/

Polsat

25-03-2016

20:10:37

22:53:43

2 635 005

18,89%

10

TRANSPORTER /FILM FAB. USA - FR./

Polsat

11-01-2016

20:05:13

21:44:55

2 605 506

15,60%

Łączne wydatki cennikowe (bez rabatów) na reklamę telewizyjną w 2016 roku wyniosły 24,46 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2015 roku o 6,09 proc.

Wirtualnemedia.pl

Wpływy stacji (w zł)

Dynamika w proc.

2015

2016

Wydatki na reklamę (w zł)

23 057 164 995

24 462 123 274

6,09%

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,82 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat. Jego przychody były o 11,30 proc. wyższe, niż w roku poprzedzającym.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,02 proc. do 2,82 mld zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (1,40 mld zł; wzrost o 2,19 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (1,13 mld zł; do góry o 4,16 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 691,57 mln zł i wzrostem o 20,15 proc.

Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 35,51 proc. do 323,21 mln zł. Na czele spadków znalazł się z kolei kanał AXN (w dół o 5,27 proc. do 451,10 mln zł).

Stacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

2015

2016

Polsat

3 432 415 040

3 820 257 716

11,30%

TVN

2 814 837 855

2 815 263 040

0,02%

TVP1

1 368 099 026

1 398 121 058

2,19%

TVP2

1 084 012 160

1 129 076 567

4,16%

TV4

575 606 934

691 568 648

20,15%

TVN24

570 047 448

574 793 799

0,83%

Stopklatka

371 055 845

490 526 648

32,20%

TVN7

435 244 463

453 308 862

4,15%

AXN

476 191 163

451 097 816

-5,27%

TV PULS

441 046 143

434 939 475

-1,38%

Discovery Channel

405 479 817

395 587 309

-2,44%

Puls 2

272 193 521

336 430 184

23,60%

TTV

238 503 550

323 207 499

35,51%

TV6

236 438 400

318 406 088

34,67%

National Geographic

318 496 160

313 079 038

-1,70%

TLC

296 777 368

299 482 145

0,91%

Investigation Discovery

272 490 358

286 644 579

5,19%

Polsat2

273 046 112

284 307 338

4,12%

Comedy Central

284 557 194

280 969 610

-1,26%

Polo TV

249 575 103

270 248 680

8,28%

Najwięcej na reklamę w telewizji w 2016 roku - 1,12 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 23,83 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (562,45 mln zł; do góry o 64,47 proc.) i Nestle (548,38 mln zł; + 0,28 proc.).

Korporacja

Wydatki (w zł)

Dynamika w proc.

2015

2016

AFLOFARM

1 471 118 195

1 120 595 889

-23,83%

US PHARMACIA INC.

341 965 598

562 446 669

64,47%

NESTLE

546 827 020

548 379 640

0,28%

PROCTER & GAMBLE

400 565 093

518 150 793

29,35%

POLPHARMA

334 309 714

514 137 236

53,79%

UNILEVER

500 212 475

501 596 127

0,28%

LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA

382 913 003

464 822 731

21,39%

GLAXO SMITHKLINE

230 001 457

398 593 248

73,30%

T-MOBILE POLSKA SA

274 465 606

391 978 670

42,82%

POLKOMTEL SA

410 284 537

373 940 250

-8,86%

ATV - dobowy czas oglądania telewizji przypadający na statystycznego Polaka

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: telewizja w Polsce, podsumowanie roku, rok w telewizji

Komentarze (7) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej