Krótszy czas oglądania telewizji w Święta, „Kevin sam w Nowym Jorku” ratingowym hitem

Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją wśród wszystkich widzów była TVP1, ale w grupie 16-49 pierwsze miejsce należało do Polsatu. Zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził nadany w Polsacie „Kevin sam w Nowym Jorku”. Polacy w tym roku oglądali w Święta telewizję krócej niż w poprzednich latach.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Krótszy czas oglądania telewizji w Święta, „Kevin sam w Nowym Jorku” ratingowym hitem

Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była telewizyjna Jedynka z udziałem na poziomie 11,09 proc., czyli o 0,34 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.

Na drugim miejscu znalazł się Polsat, który zanotował 8,86 proc. udziału po spadku o 1,02 pkt. proc. Trzecie miejsce zajął TVN (8,48 proc. udziału, w dół o 1,18 pkt. proc. - największy spadek w top 10).

Oczko niżej znalazła się Dwójka, której udział wzrósł o 0,19 pkt. proc. do 7,23 proc.

Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się Czwórka (4,17 proc. udziału, wzrost o 0,81 pkt. proc. - największy w top 10), która przed rokiem była siódma

grafika

W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 10,86 proc., po spadku o 1,09 pkt. proc.

Drugi był TVN, notujący stratę udziału wynoszącą 0,99 pkt. proc. do 10,43 proc. Kolejne lokaty zajęły TVP1 (7,52 proc. udziału, spadek o 0,16 pkt. proc.) i TVP2 (6,05 proc., - 0,06 pkt. proc.).

grafika

Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.

grafika

Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w Nowym Jorku”, który we wigilię śledziło średnio 4,40 mln widzów Polsatu.

Druga lokata należała do specjalnego odcinka reality-show „Rolnik szuka żony”, który w Pierwszy Dzień Świąt śledziło 3,24 mln widzów.

Na podium znalazł się jeszcze „Teleexpress”, który 26 grudnia w TVP1 wybrało 3,07 mln osób.

grafika

25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 39 minut i 37 sekund. Było to o 21 minut i 59 sekund krócej niż rok wcześniej, o 4 minuty i 50 sekund krócej niż dwa lata temu, i o 13 minut i 41 sekund krócej niż trzy lata temu.

grafika

Podczas Świąt Bożego Narodzenia najwięcej na reklamę w telewizji - 3,82 mln zł - wydało Allegro. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 3,47 mln zł znalazł się Plus (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"