Które czasopisma zarobiły na reklamach najwięcej w 2009 roku?

„Newsweek Polska” wśród tygodników, „Viva” wśród dwutygodników, a „Claudia” wśród miesięczników osiągnęły w ubiegłym roku najwyższe wpływy reklamowe. Ogółem wszystkie magazyny zarobiły na reklamach 11 proc. mniej niż w 2008 roku – wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas / tw
Tomasz Wojtas / tw
Udostępnij artykuł:

Tygodniki osiągnęły w ubiegłym roku cennikowe wpływy reklamowe (netto, bez autopromocji) w wysokości 826,2 mln zł, co oznacza spadek o 20,1 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Straciły pod tym względem wszystkie najważniejsze tytuły – liderem pozostał „Newsweek Polska”, który zarobił w 2009 roku102,2 mln zł (18 proc. mniej niż w 2008 roku). „Tele Tydzień” uzyskał przychody reklamowe w wysokości 92,8 mln zł (mniej o 4,5 proc. niż w 2008 roku), dzięki czemu awansował na 2. miejsce, wykorzystując jeszcze większe spadki „Polityki” (80,1 mln zł, 25,9 proc. mniej niż w 2008 roku) i „Wprost” (73,7 mln zł, 25,2 proc. mniej niż w 2008 roku).

W ubiegłym roku więcej niż rok wcześniej zarobiły za to na reklamach dwutygodniki, ale nastąpiło to przede wszystkim dzięki przejściu na ten tryb wydawania „Przyjaciółki” i „Tiny”. Wszystkie czasopisma z tej kategorii osiągnęły cennikowe wpływy reklamowe w wysokości 269 mln zł (aż o 42,2 proc. więcej niż w 2008 roku), ale już liderująca „Viva” zanotowała spadek o 11,7 proc. – do 72,3 mln zł. „Przyjaciółka” jako dwutygodnik zarobiła na reklamach 44,9 mln zł (o 21,8 proc. mniej niż w 2008 roku jako tygodnik), a „Party” – 41,8 mln zł (o 20,3 proc. więcej niż w 2008 roku). Przychody reklamowe „Tiny” wyniosły 16,8 mln zł, a „Show” – 14,9 mln zł.

Z kolei miesięczniki zarobiły na reklamach w 2009 roku ogółem 1,226 mld zł, co oznacza spadek o 12,4 proc. w porównaniu z 2008 rokiem. Największe wpływy osiągnęła „Claudia” – 67,4 mln zł (5,4 proc. mniej niż w 2008 roku), wyprzedzając na pozycji lidera „Twój Styl”, który zarobił 65,3 mln zł (15,9 proc. mniej niż rok wcześniej). Przychody reklamowe „Olivii” wyniosły 39 mln zł (spadek o 2,8 proc.), a „Elle” – 34,5 mln zł (spadek o 20,8 proc.).

Ogółem wpływy reklamowe czasopism wyniosły w ubiegłym roku 2,349 mld zł, czyli o 11 proc. mniej niż w 2008 roku.

Tomasz Wojtas / tw
Autor artykułu:
Tomasz Wojtas / tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online