Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)

W dwóch pierwszych miesiącach br. najwyższe wzrosty wydatków reklamowych w mediach tradycyjnych osiągnęły Natur Produkt Zdrovit, Euro-Net Warszawa i Metro Group. Mniejsze nakłady niż przed rokiem zanotowały z kolei Volkswagen Group Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Natur Produkt Zdrovit i Euro-Net Warszawa z dużymi wzrostami wydatków reklamowych, Kino Świat i Volkswagen Group w dół (Top10)
fot. Shutterstock.com

W okresie styczeń-luty br. reklamodawcy wydali w tradycyjnych mediach (bez internetu) 4,39 mld zł. To 2,2 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych Kantar Media, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w kwocie 466,4 mln zł, o 3,1 proc. wyższymi w skali roku. Druga lokata przypadła firmie Natur Produkt Zdrovit, która na wsparcie w mediach tradycyjnych wydała w omawianym okresie 107,2 mln zł. Zwiększyła inwestycje w skali roku o 62,6 proc. i miała najwyższą spośród czołowych reklamodawców dynamikę wydatków. Trzecie miejsce na podium należy do sieci dyskontów Lidl Polska, która przeznaczyła na reklamy w mediach 93,3 mln zł, czyli 14,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r.

Z pozostałych czołowych reklamodawców mediów tradycyjnych najwyższe wzrosty wydatków miały Euro-Net Warszawa i Metro Group. Pierwsza firma zwiększyła je w skali roku o 46,5 proc. (z 42,1 do 61,7 mln zł), a druga - o 26,2 proc. (z 48,9 do 61,7 mln zł). O 13,5 proc. zwiększyły się nakłady reklamowe koncernu Procter&Gamble Polska - do 56,2 mln zł.

USP Zdrowie w omawianym okresie zainwestowało w reklamy swoich marek 89,2 mln zł (czyli o 8,4 proc. więcej niż rok wcześniej), a spółka Terg - 84,3 mln zł (po wzroście o 5,7 proc.).

Utrzymuje się ujemna dynamika wydatków koncernu samochodowego Volkswagen Group Polska - importer samochodów takich marek jak Volkswagen, Audi czy Skoda na reklamy swoich brandów przeznaczył w omawianym okresie 57,1 mln zł, o 11,1 proc. mniej niż przed rokiem.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wydatki-reklamowe-w-polsce-w-2017-roku-wyniosly-8-8-mld-zl-79-proc-trafilo-do-telewizji-i-internetu-w-iv-kwartale-5-5-proc-wzrostu-raport ##

Z powyższych danych wynika, że znacząco (o ponad 50 proc.) spadły wydatki reklamowe dystrybutora filmowego Kino Świat. Nie można jednak wnioskować tego wprost - ujemna dynamika w powyższym zestawieniu to skutek zmiany metodologii wyceny reklam kinowych przez Kantar Media. Widoczny tu spadek - jak zaznaczył nam Kantar - nie jest faktycznym spadkiem wydatków reklamowych tej firmy. Dane dotyczące największych reklamodawców obejmują również reklamę kinową, w stosunku do której nastąpiła zmiana metodologii wyceny. Informowaliśmy już o tym miesiąc temu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online