Które pisma są najpopularniejsze w Polsce?

"Fakt" i "Gazeta Wyborcza" to najpopularniejsze dzienniki w Polsce,a "Tele Tydzień" to najchętniej czytany tygodnik - wynika znajnowszej fali badania PBC General. W innych segmentach dominująm.in.: "Przyjaciółka", "Twój Styl" i "Komputer Świat Niezbędnik".Szczegóły w raporcie serwisu Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

"Fakt" (Axel Springer Polska), czytany przez 14,79 proc.Polaków, dominuje w segmencie tabloidów, zaś "GazetaWyborcza" (Agora), po którą sięga 14,35 proc. respondentów, stoi naczele dzienników opiniotwórczych. Dalej w zestawieniu plasują siębezpłatne "Metro" (7,58 proc.) i "Super Express" (7,09 proc.), akolejne są "Rzeczpospolita" (3,88 proc.), "Przegląd Sportowy" (3,83proc.) i "Dziennik" (3,77 proc.).

Czytanie "Tele Tygodnia" (Wydawnictwo Bauer) deklaruje35,14 proc. Polaków , dzięki czemu jest to nie tylko liderwśród tygodników i tv guide'ów, lecz także w ogólenajpopularniejszy tytuł prasowy w naszym kraju. Na drugim miejscuwśród tygodników ze znacznie niższym wynikiem (19,09 proc.)znajduje się "Życie na Gorąco" (Wydawnictwo Bauer), będące lideremkategorii pism yellow. Kolejne w zestawieniu są tygodnikiporadnikowe: "Pani Domu" (15,80 proc.), "Chwila dla Ciebie" (15,78proc.) i "Naj" (15,14 proc.). "Angora" jest najpopularniejszymtygodnikiem z przedrukami artykułów, a "Newsweek" - najchętniejczytanym tygodnikiem opinii.

Najpopularniejsze wśród dwutygodników są dwa tytułyporadnikowe, które wcześniej były tygodnikami. Najwyższeczytelnictwo ma "Przyjaciółka" (Edipresse Polska), po którą sięga17,72 proc. Polaków (dwutygodnikiem jest od marca br.), a drugiemiejsce zajmuje "Tina" (Wydawnictwo Bauer), która jest czytanaprzez 15,03 proc. respondentów (na cykl dwutygodniowy przeszła wczerwcu br.). Na kolejnych pozycjach znajdują się: "Viva!"(Edipresse Polska; 11, 13 proc.), będąca najpopularniejszymmagazynem w segmencie people, i "Z Życia Wzięte" (Phoenix Press;10,15 proc.), lider segmentu real life stories.

Najpopularniejszym miesięcznikiem jest "Twój Styl"(Wydawnictwo Bauer), po który sięga 13,06 proc. Polakóworaz "Claudia" (G+J Polska), której czytanie deklaruje 12,11 proc.respondentów. Tym samym "Twój Styl" jest liderem kategoriimiesięczników luksusowych dla pań, a "Claudia" jest na czelesegmentu miesięczników poradnikowych. Kolejne w zestawieniu sąmiesięczniki wnętrzarskie: "Cztery Kąty" i "Murator".

Wśród siedmiu obecnych w badaniudwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelnikówcieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik" (Axel SpringerPolska), po który 5,28 proc. Polaków.

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od lutego do lipca 2009 rokuna losowej próbie ogólnopolskiej osób (24 591 przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.* - następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "WerandaCountry": luty 2009 (próba 20 426), "Sens. PoradnikPsychologiczny": luty 2009- marzec 2009 (próba 16 290)."Przyjaciółka" do lutego 2009 roku była badana jako tygodnik (próbadla niej wynosi 20 426przypadków), a "Tina" była badana jakotygodnik do maja br. (próba 8 220).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"