Które seriale, programy, filmy i transmisje sportowe były najchętniej oglądane w 2014 roku? (raport)

W rankingu 10 najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w 2014 roku aż sześć miejsc zajęły transmisje sportowe. Ratingowym hitem był olimpijski konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył złoty medal.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W 2014 roku największą widownię zgromadził pokazywany 15 lutego na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Oglądało go 10,44 mln osób, co przełożyło się na 59,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Został on pokazany 13 lipca, a obejrzało go 10,06 mln osób przy udziale w rynku wynoszącym 63,43 proc.

Na podium znalazła się jeszcze ceremonia kwiatowa po konkursie olimpijskim skoków narciarskich z widownią na poziomie 9,50 mln osób (50,81 proc. udziału; emisja 9 lutego). Oczko niżej uplasowała się transmisja studia olimpijskiego (8,88 mln widzów; 48,89 proc.; również 9 lutego).Pierwszą piątkę zamyka konkurs drużynowy skoków z Soczi, który transmitowany był 17 lutego. Do TVP1 przyciągnął on uwagę 8,58 mln widzów (51,74 proc. udziału).

Na kolejnej pozycji uplasował się finałowy mecz Mistrzostw Świata w siatkówce mężczyzn, który w Polsacie śledziło 8,40 mln widzów (46,89 proc. udziału; 21 września).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp2-zdominowala-top-100-programow-jesienia-na-czele-mundial-raport ##

Siódme miejsce zajął najchętniej oglądany serial, czyli emitowane w TVP2 „M jak miłość”. Jego najchętniej oglądany odcinek w zeszłym roku śledziło średnio 7,53 mln widzów (44,70 proc. udziału; 1 kwietnia).

Na ósmym miejscy skalsyfikowany został eliminacyjny mecz do Mistrzostw Europy w piłce nożnej z 14 października, w którym Polska zmierzyła się ze Szkocją. Spotkanie to w samym Polsacie oglądało 7,51 mln widzów (43,31 proc. udziału).

Czołową dziesiątkę uzupełniają takie audycje jak: transmisja ceremonii medalowej po MŚ w siatkówce (7,36 mln widzów; 57,17 proc. udziału; 21 września) oraz „Teleexpress” (7,33 mln widzów; 46,76 proc. udziału; 6 stycznia).

W zestawieniu dziesięciu najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo aż osiem miejsc zajęły transmisje sportowe. Ponadto w top 10 znalazł się jeden serial oraz jeden program informacyjny.Warto dodać, że sześć miejsc w rankingu, to pozycje wyemitowane przez TVP1. Trzy lokaty należały do programów Polsatu, a jedną lokatę zajęła TVP2.

Wśród dziesięciu ratingowych hitów nie znalazł się żaden program rozrywkowy ani film. W 2014 roku najchętniej oglądaną pozycją rozrywkową był reality-show „Rolnik szuka żony”, którego finałowy odcinek z 23 listopada śledziło w TVP1 średnio 4,84 mln widzów (29,74 proc. udziału). Z kolei na czele filmów znalazła się polska produkcja „Sami swoi” pokazana w Polsacie (3,73 mln widzów; 22,58 proc. udziału; 1 stycznia).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online