KTR 2012: triumf kampanii o autyzmie, Saatchi & Saatchi agencją roku

W tegorocznym Polskim Konkursie Reklamy KTR Grand Prix przyznano kampanii społecznej „Autyzm wprowadza w błąd”. Agencją Roku została Saatchi & Saatchi, a Reklamodawcą Roku - Tesco.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Nagrodzoną Grand Prix w tegorocznym KTR kampanię „Autyzm wprowadza w błąd” przygotowała agencja PZL na zlecenie Fundacji Synapsis. Bohaterem akcji, przeprowadzonej na początku br., był aktor Bartłomiej Topa, który dziwnie zachowywał się w jednym z programów telewizyjnych oraz - co pokazywały amatorskie filmiki zamieszczone w internecie - w metrze i sklepie. Temat szybko podjęły m.in. serwisy plotkarskie. Dopiero po kilku dniach udostępniono spot wyjaśniający właściwe przesłanie kampanii.

Ogółem w konkursie przyznano 20 złotych nagród, 27 srebrnych i 46 brązowych. W kategorii „Kampania” złoto zdobyły reklamy ING Banku Śląskiego z Markiem Kondratem pod hasłem „Jaki stan konta, taki stan ducha” (obejrzyj jedną z nich) oraz akcja „Życie to nie Facebook”, która triumfowała również w rozstrzygniętych dzień wcześniej Media Trendach (więcej na ten temat).

Agencją Roku została Saatchi & Saatchi Polska (uhonorowana tym tytułem również w Media Trendach - więcej na ten temat), która nieznacznie wyprzedziła DDB Warszawa i Euro RSCG. Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano Tesco Polska, Domu Produkcyjnego Roku - Papaya Films, a Studia Postprodukcyjnego Roku - Platige Image. Natomiast Fotografem Roku został Sunil Nair. 

Wszystkie nagrody wręczono we wtorek podczas uroczystej gali w Teatrze Dramatycznym. Przypomnijmy, że w tym roku do konkursu napłynęło rekordowe 730 zgłoszeń, które oceniało 98-osobowe jury pod przewodnictwem Armina Jochuma, chief creative oficera agencji Jung Von Matt.   

Ponadto przyznano nagrody w konkursach Young Creatives oraz Creative Students , w których rywalizowało 376 młodych pracowników branży komunikacji marketingowej i studentów.  Najlepsi w Young Creatives będą reprezentować Polskę podczas finałów Cannes Lions, natomiast studenci trafią na staże do wybranych przez siebie agencji reklamowych.

YOUNG CREATIVES I CREATIVE STUDENTS

Young Creatives Print Nagroda Mariusz Sępek i Krzysztof Mielcarek Agencja: DDB Warszawa

Creative Students Print Nagroda Anna Kodź i Justyna Bernacka Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu

Young Creatives Film Nagroda Kamil Kowalczyk i Małgorzata Nierodzińska Agencja: Leo Burnett Warszawa

Creative Students Film Nagroda Karolina Antczak i Olga Kałagate Szkoła Mistrzów Reklamy

Young Creatives Cyber Nagroda Piotr Chrobot i Piotr Osiński Agencja: Interactive Solutions/ Saatchi&Saatchi

Creative Students Cyber Nagroda Piotr Szkałuba Polsko Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych

Young Creatives Design Nagroda Kamil Góreczny i Kamil Bugno Agencja: Interactive Solutions/ Saatchi&Saatchi

Nagroda Marcin Paściak i Witold Gottesman Agencja: Mamastudio

Creative Students Design Nagroda Maryna Bargiel i Hanna Stano Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Nagroda Grzegorz Owczarek i Danuta Salomon Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Nagroda Mateusz Kosma Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach

Young Creatives PR Nagroda Adrian Słojewski i Michał Konert Agencja: Grey Group Polska

Young Creatives Clients Nagroda Małgorzata Zakrzewska i Magdalena Plichta Firma: P4

Young Directors Nagroda Tytuł: Drwal Reżyseria: Paweł Dębski Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+